Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#1128054
Waarin ontdooien jullie het eten van de honden?
Ik heb een bak waar ik het in ontdooi, die ik in een kleine voerton heb gezet (tegen de stank). Omdat het in de schuur niet wil ontdooien (daar is het bijna net zo koud als buiten), heb ik het in de gang staan. Ik vraag me alleen af waar jullie je spul in ontdooien. Die bak waar ik het in ontdooi is namelijk lek, en ben op zoek naar tips.
Door Cindy de Wolf
#1128062
In een dogtraveldoos ;D Dit is eigenlijk een afsluitbare curverdoos van grofweg 50 a 60cm met. Deze staat binnen op een plank. Het vlees voor de avond haal ik de avond ervoor uit de vriezer en leg ik onderin de koelkast en 's ochtends zo rond 06.30 gaat het in de dogtraveldoos om te ontdooien. Het vlees voor 's ochtends gaat direct de doos in. Ik heb 2 dozen hiervoor gereserveerd. Maar heb ik pens/kopvlees wat gewoon langer nodig heeft om te ontdooien dat gooi ik er dan ook al 's avonds uit maar zet de doos dan in de bijkeuken waar het kouder is dan binnen maar wel al gaat ontdooien, 's ochtends zet ik hem dan binnen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1128065
zo'n afsluitbaren doos van de xenos, s'avonds haal ik het uit de vriezer dan gaat het de koelkast in om het de andere ochtend op het aanrecht te zetten zodat het s'middags op kamertemp. is
Door Nynke
#1128066
in plastic horecabakken met deksels van de Makro. Luchtdicht in de koelkast.

Ik wil het vocht er graag in hebben, omdat dat lekker mengt  ::) :P
Door *Natasja*
#1128072
*wendy* schreef: Hey das handig Natas.  :D
Weet je toevallig of er in de lengte een hele rol KVV in zou passen?
Zo te zien wel, maar vraag het ff voor de zekerheid.
Poeh, dat weet ik eigenlijk niet, ik heb nooit meer KVV. Hoe lang is een rol KVV?
Door *wendy*
#1128076
ik had mijn bericht net aangepast. Zag de afmetingen erbij staan op de website van Ikea  ;)
Dus ga ff meten zelf.  :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1128084
In een curver bak met deksel. Hier had ik er ook eentje van voor CB rollen, en die pasten er precies in
Als het niet ontdooit is (mijn schuur is namelijk ook errug koud!!) dasn zet ik het even in dezelfde bak met heet water
Door Fynn
#1128095
Ik gebruik een grote curver doos om het vlees in te doen en haal het s'morgens eruit voor de andere dag.
Ik laat het ontdooien in mijn bijkeuken bovenop de vriezer .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door cindy1986
#1128124
Bedankt voor de reacties! Die doos van de Ikea lijkt me heel handig Natasja, vooral omdat het bloed dan mooi uitlekt. Ook handig als ik vlees wil drogen (scheelt me dan ietsje met droogkrijgen). Denk dat ik die maar eens op ga halen zodra ik weer in Groningen ben.
Is hij trouwens ook luchtdicht? Ik bedoel eigenlijk meer: ruik je niet wat er in zit aan de buitenkant? Zoals bijvoorbeeld vis en pens.
Door Cathelijn
#1128132
Ik heb allerlei bakjes en soms gaat het in de gootsteen. Heb nu van mijn zwager een aardig grote ton gekregen, handig voor onhandige karkassen.
Door Nynke
#1128172
Hoi Cindy, ik laat de vleessappen altijd bij het vlees zitten; daar zitten toch ook veel waardevolle voedingsstoffen in ?
Door Huskymeisje
#1128223
Ik heb een paar lege mayo emmers bij een snackbar gehaald en die gebruik ik daarvoor. Nu het koud is buiten staat die in de keuken omdat het anders niet op tijd ontdooid is. Anders in de garage.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door