Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gees
#1126496
Ik heb 4 honden (en 4 katten) doch 1 hond is zeer problematisch: hij (Arie), een “Westie”  woont nu bijna een jaar bij ons, en hij is nu 12  jaar oud.

Vorig jaar december werd hij in het asiel gedumpt: zijn vacht totaal verwaarloosd, broodmager, en incontinent w.b. zijn urine.

Hij werd verdacht van de ziekte van Cushing.

Hij heeft een olifantshuid op meerdere plaatsen.

Ik heb alle onderzoeken naar de onderliggende eventuele aandoening hem niet aan willen doen, mijn doel was/is/blijft om hem een fijne oude dag te geven, omdat hij het in zijn leven niet zo leuk gehad heeft.

Hij blijkt geen incontinentieprobleem te hebben, dit was duidelijk het gevolg van stress.

Ik heb wel een gezwel aan zijn voorpoot weg laten halen omdat deze steeds bloedde.

Ik heb ook een wrat tot 3x toe op zijn voorhoofd laten aanstippen omdat deze ook steeds bloedde, echter zonder resultaat.

Ik heb hem direct toen ik hem kreeg brokken van Eco-Style gegeven, met voedingssupplementen van hetzelfde merk.

Hierbij heeft een tijdlang vloeibaar schapenvet gehad.

Via de dierenarts heeft hij nu een paar maanden dure dieetbrokken gehad omdat het een voedingsallergie zou kunnen betreffen.

Hij kreeg nl. overal open wonden. ( Rondom de staartimplant, op zijn staart en op zijn hoofd, en later ook op zijn voetjes.)

Gevolg: wekenlange antibiotica kuren, en prednoral.

Huidafkrabsel gemaakt: diagnose Demodex. (Is jonge honden schurft, echter ook bij oudere honden maar dan ten gevolge van een onderliggende ziekte zoals b.v. Cushing.)

Zijn huid is op dit moment rustig, de open wonden zijn dicht, maar blijven wel korsterig.

Ik was hem op dit moment eens in de 3 weken met Malaseb shampoo. ( Ook via de dierenarts: antibacterieel.)

Hij krijgt op dit moment dagelijks 0,5 mg. Prednoral en ik gebruik nu Eukanuba brokken voor de Westie, en hierbij geef ik Doils Omega 3 druppels en Schindeles mineralen.

Verder krijgt hij nu elke 3 weken zwaar vergiftige druppels in zijn nek tegen de Demodex (mijt) : Advocate.
Hierdoor droogt nu zelfs de hardnekkige wrat op zijn voorhoofd op….is op dit moment zwart.

Heeft iemand suggesties?
Ik hoor het natuurlijk graag!
Laatst gewijzigd door gees op di 23 dec 2008, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1126543
Hallo en welkom hier

Dit is een forum over vers voeren, barfen of kvv. Als je even rondleest zul je zien dat de mensen hier geen brokken of andere verhitte commerciële voeding voeren maar vers rauw vlees en vleesbotten, of compleet versvoer.
Dus de eerste suggestie die ik je kan geven is: ga vers voeren. Dat is voor elke hond beter maar zeker voor een hond met dit soort problemen.
Ik zou zeggen, lees je in, bezoek de bilbiotheek alhier en lees de documentatie, dan weet je waarom wij vers voeren.

Enne ... misschien handig om de spaties achteraan je bericht weg te halen, eht wordt zo wel erg groot!  ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1126791
ik zou ook zeker voor vers gaan. Arie zal je dankbaar zijn, hij zal het onwijs lekker vinden en de kans is groot dat hij er toch qua huid ook wel (deels) van op zal knappen ;)
Door Fido
#1126873
stoppen met brok. Over op rauw vlees, lees je verder in op dit forum.

Demodex komt eruit bij verminderde weerstand na wekenlang anti biotica en prednoral kan ik me daar enigszins wel wat bij voorstellen. Hoeft dus helemaal niets te maken hebben met cushing ;)

Misschien handig om eens een da te raadplegen die bekend is, en voorstander, van rauw voeren en minder snel naar de ab en prednisonachtige producten pakt.
Geen makkelijk probleem deze hond maar des te meer een uitdaging om het weer goed te krijgen  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1127163
Die Cushing komt door de prednoral vrees ik. Die zal hij wel al heel lang krijgen. En de Demodex weer door de weerstandvermindering door de Cushing. En zo is het cirkeltje rond.
Ik zou hem inderdaad op vers overzetten en kijken hoe ver we daarmee komen.
Overigens wel lief van je dat je zo´n oudje met problemen in huis neemt!
Door gees
#1127358
dank voor jullie reacties, berichtje kleiner gemaakt ::) ben een beginneling...
ik ga me verdiepen in het voer...jullie horen weer!
Laatst gewijzigd door gees op di 23 dec 2008, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door