Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1126125
Loekie, mijn ongeveer 10 jaar oude spanieltje uit Spanje is zichzelf niet. Hij is sinds gisteren suf, eet wel zijn eten met lange tanden maar geen tussendoortjes. Verder moet ik ineens wachten met het wandelen. Hij blijft vaak even ergens hangen, maar daarna neemt hij een sprintje en is weer bij mij. Nu niet, hij rent niet meer. Vannacht heb ik op de bank geslapen met hem en hij is de hele nacht onrustig geweest. Zitten, liggen, slapen, naar buiten, naar binnen, zitten, liggen, slapen enz. enz. Hij poept, hij plast, hij eet (met lange tanden), hij drinkt, hij heeft geen koorts, hij hijgt niet, zijn longen klinken schoon en hij heeft geen bleek tandvlees. Ik kan er de vinger niet opleggen, maar ik heb een naar voorgevoel.  :-\

Vanmiddag overleg gehad met de dierenarts, aangezien hij nog eet en drinkt hoef ik morgen pas te komen. Alleen... moet ik natuurlijk morgen werken. Vanavond heb ik hem naar een vriend gebracht die op hem past, morgen een plasje opvangt en met hem naar mijn dierenarts gaat. En tot dan weet ik niets....

Hij heeft sowieso longproblemen (volgens de echografist 'starre longen'), hij heeft lekkende hartkleppen en nierinsufficiëntie. Nu ben ik dus bang dat zijn nieren het aan het begeven zijn.... maar ik weet het niet.  :-\ Ik hoop dat ik het mis heb....  :'(
Laatst gewijzigd door Annett op ma 22 dec 2008, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1126127
Och jakkie, met die problemen kan ik begrijpen dat je ongerust bent.
Sterkte met de zieke, en tis te hopen dat de DA hem weer in de benen krijgt
Nova
Door Truus
#1126131
Ik hoop ook dat jij het mis hebt en er gauw duidelijkheid komt. Zou het ook geen rugproblemen kunnen zijn? Ik denk hier aan omdat mijn hond dan ook niet weet hoe hij moet liggen en het zelfde doet als jouw hond namelijk. Is maar een idee hoor...
Door Annett
#1126736
Vandaag is Loekie naar de dierenarts geweest, diagnose van (niet mijn eigen) dierenarts: irritatie/ontsteking van de dunne darm, Finidiar en Buscopan moet hij innemen en dan kijken hoe dat gaat. Ook is er bloedonderzoek gedaan, rode bloedcellen normaal, witte niet verhoogd (o ? hoe kan hij dan een ontsteking hebben ?), ureum 26,5 (mag volgens de dierenarts 8 zijn), creatinine 112 (mag volgens de dierenarts 80 zijn).
Zij vond dit een lichte verhoging. Nou, ik niet eigenlijk ! Als die 'normaalwaardes' kloppen, dan is dit toch geen 'lichte verhoging die niet abnormaal is bij een hond van Loekie zijn leeftijd (10 jaar)', dit waren de woorden van de dierenarts) ?

En (ja hoorrrr, daar komtie weerrrrrr  ::) ) Ik moest hem maar gauw van het vers vlees afhalen en op de nierdieetbrokken zetten.
Ik heb nog geprobeerd om het uit te leggen met die hoogwaardige eiwitten en uitkijken met fosfor en het aangepaste dieet plus supplementen....  ::) Het antwoord was dat ik mocht vinden dat haar informatie achterhaald was. En dat vind ik ook en Loekie blijft lekker barfen.  ;D

Als mijn eigen dierenarts weer werkt zal ik het nog eens allemaal navragen over die waardes. (of Tannetje ? Zijn die waardes inderdaad maar 'licht verhoogd' of zoals ik het zie 'fors verhoogd' ?) Mijn dierenarts weet dat ik zowel Loekie als Didi op een aangepast Barfdieet heb staan en laat mij in mijn waarde.  ;)

Wordt vervolgd dus, maar mijn gevoel dat die nieren er iets mee te maken hebben heb ik nog steeds..... :-\
Laatst gewijzigd door Annett op ma 22 dec 2008, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1127168
Heeft hij diarree? Braken?
Niet bij elke ontsteking hoeven de witte bloedcellen verhoogd te zijn.

De ureum is echt fors verhoogd en de kreatinine mogelijk ook wel, maar het is ook een beetje afhankelijk van hoe zwaar Loekie is. Er circuleren diverse normaalwaardes voor kreatinine. Het lab in Utrecht houd aan: 50-129. Jouw dierenarts heeft waarschijnlijk een eigen apparaat en die hebben soms andere normaalwaarden.

De verhoogde ureum kan ook door uitdroging komen en dat kan al komen doordat hij bijvoorbeeld diarree heeft of braakt of niet eet en drinkt.
#1127227
Hitam schreef: Heeft hij diarree? Braken?
Niet bij elke ontsteking hoeven de witte bloedcellen verhoogd te zijn.

De ureum is echt fors verhoogd en de kreatinine mogelijk ook wel, maar het is ook een beetje afhankelijk van hoe zwaar Loekie is. Er circuleren diverse normaalwaardes voor kreatinine. Het lab in Utrecht houd aan: 50-129. Jouw dierenarts heeft waarschijnlijk een eigen apparaat en die hebben soms andere normaalwaarden.

De verhoogde ureum kan ook door uitdroging komen en dat kan al komen doordat hij bijvoorbeeld diarree heeft of braakt of niet eet en drinkt.
Hij heeft niet gebraakt en is niet aan de diarree (ontlasting was ietsje slapper dan normaal, maar zo vast als een brokkendrol zullen we maar zeggen). Daarom snap ik eerlijk gezegd die Finidiar ook niet.  :-\
Loekie weegt 16,5 kg.
Hij heeft dus wel zijn normale portie eten gegeten (alleen met lange tanden) en heeft sinds hij ziek is zijn normale hoeveelheid gedronken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door