Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjet
#1126264
Het blijft sappelen met Luna. Vrijdag en zaterdag leek het echt wat beter te gaan, ze was weer levendiger. Wel nog diarree. Zaterdag besloten toch even stapje terug te zetten naar energique, om haar toch het complete pakket te geven. Zondagochtend tijdens de wandeling goede ontlasting.
Daarna gegeten, energique + een platgeslagen kwartel (die had ik nog ontdooid en omdat het beter leek te gaan dacht ik dat dit wel kon). Misschien was dit teveel.
Na een half uur werd ze gigantisch onrustig, janken en overal gaten willen graven. Kokhalzen maar er kwam niks. Uiteindelijk, na nog een half uur kwam het ontbijt er weer uit. Daarna is ze de hele dag echt ontzettend lusteloos geweest. Heeft nog 100 gram energique gehad maar had daarna 's middags geen eetlust meer. 's Avonds hoefde ze geen energique, maar lustte wel wat paardenvlees dat ik nog in de koelkast had. Ook dit kwam er weer uit na 2 uur.
Vond het op een gegeven moment echt eng, omdat ze alleen maar lag te slapen, als ik bij haar ging zitten werd ze wel wakker en reageerde ze wel, maar ze bleef maar liggen. Ze had trouwens geen verhoging.
Vanochtend leek het iets beter te gaan. Ook weer ontlasting (wel wat slap). Vanmiddag gaan we toch maar naar de DA.
Wat ik vooral lastig vind, is dat het dan steeds de goede kant op lijkt te gaan en dan ineens weer een terugval. Misschien dat ik, als het beter gaat, dan ook te snel door wil (zoals bijv. die kwartel, kan mezelf nu wel voor de kop slaan dat ik die heb gegeven  :-[).
Door Marjet
#1126330
Ook nog een vraagje. We hebben Luna met 6 mnd niet ontwormd. Vanwege de berichten hier en het feit dat ze van de Milbemax met 3 mnd hartstikke ziek is geweest. Kunnen haar verschijnselen iets met wormen te maken hebben? Ik kan eigenlijk zo niet de symptomen van wormbesmetting vinden.
Door Lizzy
#1126331
Marjet schreef: Ook nog een vraagje. We hebben Luna met 6 mnd niet ontwormd. Vanwege de berichten hier en het feit dat ze van de Milbemax met 3 mnd hartstikke ziek is geweest. Kunnen haar verschijnselen iets met wormen te maken hebben? Ik kan eigenlijk zo niet de symptomen van wormbesmetting vinden.
Hier meer over de symptomen: http://www.karolienvandiest.be/nl/Info/Wormbesmetting/

Je kunt natuurlijk van drie dagen ontlasting verzamelen (in een potje doen en dat koel bewaren) en dit door een DA na laten kijken op wormen. Mocht ze dan wormen hebben: dan ontwormen met een ander middel dan Milbemax.
Door Helen
#1126493
Ik zou toch echt even naar de DA gaan!! Overigens zou ik nooit en te nimmer aan een hond die maag-darm klachten heeft vleesbotten voeren. Ook geen platgeslagen. Je zal zeker de eerste niet zijn wiens hond daar forse problemen van ondervond. Het feit dat je stukken bot in de ontlasting terug hebt gevonden geeft duidelijk aan dat het spijsverteringsstelsel van je hond het op dit moment niet aan kan.
Mijn twee teven barfen volledig, maar als ze een keertje diarree te pakken hebben krijgen ze simpelweg enkele dagen kvv totdat ze weer helemaal goed zijn. Mijn honden hebben altijd hele goede ontlasting op smuldier pens compleet. Dat is mijn diarree nood-voer.
Ik voer bij diarree meerdere maaltijden op een dag, geef probiotica en groene leem en meestal is het dan vliegensvlug weer over.
Ik vind dat jouw hond voor een jong hondje al te lang niet in orde is. Ik zou absoluut even bij de DA gaan buurten!!

Beterschap!
Door Lizzy
#1126508
Marjet schreef: Het blijft sappelen met Luna. Vrijdag en zaterdag leek het echt wat beter te gaan, ze was weer levendiger. Wel nog diarree. Zaterdag besloten toch even stapje terug te zetten naar energique, om haar toch het complete pakket te geven. Zondagochtend tijdens de wandeling goede ontlasting.
Daarna gegeten, energique + een platgeslagen kwartel (die had ik nog ontdooid en omdat het beter leek te gaan dacht ik dat dit wel kon). Misschien was dit teveel.
Na een half uur werd ze gigantisch onrustig, janken en overal gaten willen graven. Kokhalzen maar er kwam niks. Uiteindelijk, na nog een half uur kwam het ontbijt er weer uit. Daarna is ze de hele dag echt ontzettend lusteloos geweest. Heeft nog 100 gram energique gehad maar had daarna 's middags geen eetlust meer. 's Avonds hoefde ze geen energique, maar lustte wel wat paardenvlees dat ik nog in de koelkast had. Ook dit kwam er weer uit na 2 uur.
Vond het op een gegeven moment echt eng, omdat ze alleen maar lag te slapen, als ik bij haar ging zitten werd ze wel wakker en reageerde ze wel, maar ze bleef maar liggen. Ze had trouwens geen verhoging.
Vanochtend leek het iets beter te gaan. Ook weer ontlasting (wel wat slap). Vanmiddag gaan we toch maar naar de DA.
Wat ik vooral lastig vind, is dat het dan steeds de goede kant op lijkt te gaan en dan ineens weer een terugval. Misschien dat ik, als het beter gaat, dan ook te snel door wil (zoals bijv. die kwartel, kan mezelf nu wel voor de kop slaan dat ik die heb gegeven  :-[).
Ik ben het met Kruimel en Helen eens (sorry, ik had dit niet eerder gezien vanmorgen). Ik zou ook naar de DA gaan. Ik denk dat je er goed aan doet om voorlopig even terug te gaan naar Energique. En wacht dan af tot alles weer tot rust gekomen is. Eerst even terug rust in de darmpjes!
Door Marjet
#1127150
Gisteren naar de DA geweest. Hij concludeerde een fikse maag/darminfectie, waar ze (blijkbaar) niet gemakkelijk zelf overheen kwam. Hij had al veel van dit soort gevallen op zijn spreekuur gehad, waarbij het even beter lijkt te gaan en dan weer een terugslag.
Ze heeft een injectie met ontstekingsremmers gehad en een kuurtje Metrazol mee. Gisteravond ging het al snel een stuk beter en ze houdt alles nog binnen. Ik ben zelf eigenlijk meestal erg terughoudend met medicijnen, maar ik heb nu maar braaf naar de DA geluisterd.
Ik heb het nog met hem over vers vlees gehad. Hij is op zich niet tegen, maar voor hem zijn brokken voor een hond tot 9 maanden heilig. Hij zei dat in Energique teveel calcium zit en dat je risico hebt op groeipijnen (?). Aangezien Luna mooi gelijkmatig opgroeit, probeerde hij me verder niet te overtuigen.
Ik zei nog dat een evt. teveel aan calcium van een natuurlijke bron (bot) volgens wat ik gelezen had uitgescheiden wordt en niet bindt aan andere stoffen itt kunstmatig Ca. Daar was hij het niet mee eens, bovendien zei hij dat in brok Ca vaak van gemalen runderbotten is. En dan weet ik er weer niet genoeg van om daar iets over te zeggen.

Ik ga zo maar even wat Energique inslaan, de konijnen, kippen etc. moeten nog maar even geduldig wachten in de vriezer  :(. Ik zit te twijfelen welke Energique ik zal nemen, de gewone (nr. 1), die voor pups (nr. 2) of nr. 4 (gevoelige darmen).

Onze Barf-story begint helaas niet zo probleemloos als vele hier, maar we zullen doorgaan!  :)
Door Lizzy
#1127156
Marjet schreef: Gisteren naar de DA geweest. Hij concludeerde een fikse maag/darminfectie, waar ze (blijkbaar) niet gemakkelijk zelf overheen kwam. Hij had al veel van dit soort gevallen op zijn spreekuur gehad, waarbij het even beter lijkt te gaan en dan weer een terugslag.
Ze heeft een injectie met ontstekingsremmers gehad en een kuurtje Metrazol mee. Gisteravond ging het al snel een stuk beter en ze houdt alles nog binnen. Ik ben zelf eigenlijk meestal erg terughoudend met medicijnen, maar ik heb nu maar braaf naar de DA geluisterd.
Ik heb het nog met hem over vers vlees gehad. Hij is op zich niet tegen, maar voor hem zijn brokken voor een hond tot 9 maanden heilig. Hij zei dat in Energique teveel calcium zit en dat je risico hebt op groeipijnen (?). Aangezien Luna mooi gelijkmatig opgroeit, probeerde hij me verder niet te overtuigen.
Ik zei nog dat een evt. teveel aan calcium van een natuurlijke bron (bot) volgens wat ik gelezen had uitgescheiden wordt en niet bindt aan andere stoffen itt kunstmatig Ca. Daar was hij het niet mee eens, bovendien zei hij dat in brok Ca vaak van gemalen runderbotten is. En dan weet ik er weer niet genoeg van om daar iets over te zeggen.
Daar weet hij dan blijkbaar niet genoeg van. Wat hij zegt klopt namelijk niet. Ten eerste zit er in brok helemaal geen gemaken runderbot maar zou het er al in zitten: dan gaat het hier om beendermeel dat verhit is geweest. En daar zit 'm nou net de crux!!!! Een teveel van verhit beendermeel scheiden ze dus niet uit!

En ja, het klopt inderdaad dat je hond een overvloed aan calcium uit kan scheiden, als dit maar afkomstig is van rauw bot. En volgens mij bevat Energique rauw bot. En het bevat niet teveel bot. Dat is onzin.
Ik ga zo maar even wat Energique inslaan, de konijnen, kippen etc. moeten nog maar even geduldig wachten in de vriezer  :(. Ik zit te twijfelen welke Energique ik zal nemen, de gewone (nr. 1), die voor pups (nr. 2) of nr. 4 (gevoelige darmen).

Onze Barf-story begint helaas niet zo probleemloos als vele hier, maar we zullen doorgaan!  :)
Ik zou gewoon lekker Energique 1 blijven geven. Het calciumgehalte is overigens (terecht) in Nr 1 en Nr 2 (voor pups) even hoog.

Nee, het begint niet probleemloos maar dit is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Het komt wel weer goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door