Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door taco
#112617
Mijn vraag lijkt een klein beetje op de vraag van danielle1980.

Ik heb een pup van 10 weken en ik ben sinds 3 dagen begonnen met vers (Carnibest). Hij had altijd brokken (Royal Canin).

Het valt mij op dat hij erg onrustig is, bijna zenuwachtig, hyperactief. Hij komt zelf ook bijna niet tot rust (ja, behalve 's avonds en 's nachts maft hij vanaf 1900 tot 0545). Hij probeert ons ook steeds uit

Zijn etensbak heeft hij itt brokken met een paar minuten leeg en kijkt dan vragend of hij nog meer krijgt. Dit gaat goed dus, ontlasting is ook goed.

Is dit normaal pupgedrag met 10 weken zomaar ineens, of zou het toch met het switchen te maken hebben?
Door Netty
#112620
mijn honden hebben een poosje Duck gekregen (ik moest een poosje het land uit, en het was makkelijker voor de thuisblijvers)
sinds gisteren hebben ze weer Carnibest, en ze herkende de worsten al.
sinds ze die zagen zijn ze aktief...... en ze zijn beiden 8 jaar!
als ze onderweg lopen te treuzelen en ik zeg dat ze eten krijgen.......lopen ze likkebaardend mee.
ik heb de indruk dat ze vrolijker worden van versvoer, en al helemaal als ze van brokken afkomen zoals jou pup.
en een pup van 10 weken kan je bijna niet kwalijk nemen als het druk is.
je moet maar denken dat hij, of zij, het helemaal naar de zin heeft, lekker eten, goed huis.
stel jezelf eens in die situatie voor, als je niet lekker te eten krijg ben je toch ook minder aktief.
groetjes Netty
Gebruikersavatar
Door Nitus
#112628
Ik denk dat je pup gewoon puppie gedrag vertoont ;), en dat dit niets met zijn voeding te maken heeft. Ik weet niet hoelang je hem nu hebt, maar hij voelt zich nu waarschijnlijk helemaal thuis en vind dat het tijd wordt om uit te vinden wat ie allemaal uit kan vreten ;) ;D. Veel sterkte, om dit allemaal in goede banen te leiden! ;)
Door taco
#112631
We hebben Sem sinds hij 7,5 week is, dus bijna 3 weken.

Het valt me op dat hij nu ook iets meer afstand van mij neemt, hij loopt me nog wel veel achterna, maar niet meer zo "accuut". Hij is gewend dus, zoals Nitus schrijft.

Dat hij Cb lekker vindt, is natuurlijk geweldig, ik moet er zelf ook niet aan denken om mijn leven lang astronautenvoer te eten (brokken dus).

Waarschijnlijk is het een combinatie van factoren: ander eten, ouder worden, gewend zijn? Denken jullie ook?
Door jeanne
#112828
oooooh, praat me niet over ondeugende hyperactieve allesmagdenkende pups ;D
pffffffffffffffff ik denk dat ik haar maar weer brokjes ga voeren 8)
Door Urs
#112933
Jaa met heelveel kleur, geur, smaak stoffen. Nu na bijna een half jaar denk ik nog steeds, help waar is de uitknop.
Door diana
#112965
joh!!!!
dolgelukkig is je pup gewoon !!!! ;)
blij dat hij het goed heeft en niet altijd maar brokkies hoeft te eten
Ik wou voor mijn hond dat ik er al zo vroeg mee had kunnen beginnen , maar ik had toen nog geen internet
dat was 6 jaar gelden
maar inmiddels voer ik al jaren vers.
een betere start kan een pup zich niet wensen als dat jij doet!
geniet er maar van .
Wat is er nou moiier dan een blije gezonde pup!
vol energie!!!!
groetjes Diana
Door tieneke
#112985
[quote="jeanne"]
oooooh, praat me niet over ondeugende hyperactieve allesmagdenkende pups ;D
pffffffffffffffff ik denk dat ik haar maar weer brokjes ga voeren 8)
[/quote]
Die 2 van mij slapen echt niet van 19.00 tot 05.45! :o :o
Na 12.00 gaan zij pas naar bed om net als vanmorgen zich om 17.30 te melden ;)
Heel de dag door zijn zij superaktief,te aktief ;) >:( >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#113176
Klinkt mij ook als normaal puppygedrag, heeft niets met het voer te maken , behalve dan dat je pup van het verse voer helemaal optimaal is, en dus optimaal zijn energie kan gebruiken. En wees blij een rustige pup is vaak een zieke pup.
Door jeanne
#113221
[quote="tieneke"]
[quote="jeanne"]
oooooh, praat me niet over ondeugende hyperactieve allesmagdenkende pups ;D
pffffffffffffffff ik denk dat ik haar maar weer brokjes ga voeren 8)
[/quote]
Die 2 van mij slapen echt niet van 19.00 tot 05.45! :o :o
Na 12.00 gaan zij pas naar bed om net als vanmorgen zich om 17.30 te melden ;)
Heel de dag door zijn zij superaktief,te aktief ;) >:( >:(
[/quote]
zozo slapen tot half zes in de avond :P
geintje, snappumwelhoor
Bes gaat ook pas slapen als wij te bed gaan, zo rond 12 uur dus. En is stil totdat de eerste beneden komt, en dat varieert van half 5 sochtends (jan vroege dienst) tot half 8 sochtends (meestal 1 van de kids) en wie het eerste beneden is mag Bessy in de tuin laten om te plassen. (behalve Onno, die vind ik daar te klein voor)
En ze is heel braaf snachts, maakt niks kapot (hm, is wel aan haar mand begonnen, tips, byt-x vind ze dus NIET vies) en heeft vannacht ook niet binnen geplast. Ze zit dus niet in een bench, kan door het hele huis beneden en via luikje naar de tuin.
Maar overdag, pffffffffffff, vraag me soms af waar ze de energie en brutaliteit vandaan halen ;D ;D ;D
Door crutz
#113223
hier slapen de pups meestal ook gelijk heel de nacht door,
de nacht is dan wel van snachts een uur of 12 tot sochtends uiterlijk half 7, dus niet al te lang

als Marinus moet werken en dan midden in de nacht pas thuiskomt laat hij de pup nog wel ff plassen, maar dat gaat er gelijk uit op het moment dat hij de pup wakker moet gaan maken ;) dan slapen ze maar gewoon door ;D

met Ace was t zelfs zo erg dat ik netjes de eerste nacht mn wekker had gezet en hij me vanuit zn vari kennel echt aankeek van, "wat mot je, laat me slapen" nou dat hebben we toen maar gedaan ;D
Door diana
#113496
weet je, ::)
ik had nog geen internet en mijn 1e pup [ lady] die nu inmiddels 6 jaar oud is was altijd maar ziek . :'(
ze had de ene na de andere antibiotica kuur
had steeds maar weer baarmoeder en vaginale ontstekingen waardoor ze dus ook steeds weer rust voorgeschreven kreeg
ook had ze van die kuren steeds maar weer diarree.
neeee helemaal geen leuke puppentijd gehad .
een altyd maar slapend puppie is niks aan .
nu is ze er overheen gegroeid natuurlijk , maar ik weet bijna zeker dat wanneer wij haar toen al vers gevoerd hadden ze er toch sneller bovenop geweest was .
Laatst gewijzigd door diana op zo 20 jun 2004, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door