Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JR
#1125689
je hond momenteel kvv eet,en je voor barf slechts aan een paar verschillende diersoorten kan komen?

bijv kip (zowel bot als vlees als orgaan)
lam (orgaan)
kalkoen (vlees)
rund (vlees en pens)
vis (alleen vlees,dus niet in zn geheel)

hierbij komen dan ook nog dingen als ei,groenteprutje en biogarde/huttenkase.

zouden jullie dan evengoed kiezen voor barf,of spelen jullie dan liever op safe en gaan voor de kvv?(in dit geval energique)

we willen graag over op barf maar hebben niet de mogelijkheid om steeds stad en land af te gaan voor allerlei vleessoorten,het gaat nu even niet om het hoe en waarom niet,maar om de keuze die jullie zouden maken als jullie uit deze 2 dingen moesten kiezen.

(bij dit barf menu is dan wel slechts 1 botsoort,maar dat is in kvv ook het geval)
Door Nyncke
#1125703
Ik zou barfen en een internet-aanbieder die bezorgd in te schakelen.

Ik bel Herby of Shaweca eens in de zoveel tijd en bestel zoveel dat de vrieskisten zijn gevuld.
#1125709
Ik zou elke KVV'er absoluut aanraden om bij te voeren met vlees/bot, pens etc. Je hond heeft niet voor niets een prachtig schaargebit dat pas tot zijn recht komt in zijn functie om te trekken en te scheuren aan karkassen en pens. Daarnaast speel je met KVV niet op safe, je weet tenslotte niet wat erin verwerkt zit en er is geen 1 fabrikant die daar eerlijk antwoord op geeft. Bij zelf samenstellen heb je daar meer controle over en ben je zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de voeding. Heb het in het begin ook moeten doen met adresjes in de omgeving, om er dan achter te komen dat er veel meer te halen viel. Bij de Makro (zeker in deze tijd!) vind je afgeprijsd wild zoals hert, ree en (wild) gevogelte zoals parelhoen, fazant, eend, kwartel etc. Er zijn vleesverkooppunten die bij je thuis bezorgen, dus het wordt er voor een beginner alleen maar makkelijker op. ;)
Door Deesje
#1125718
ik zou met deze mogelijkheden ook aan het barfen slaan.. en dan alleen nog kijken voor wat ander vleesbot erbij.. bij de lidl hebben ze ook vaak voor niet al te gekke prijzen eend en ganz.. en via een slager in de buurt zou je misschien nog iets anders kunnen krijgen?? of inderdaad in de aanbieding bij de makro/supermarkt..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1125721
JR schreef: je hond momenteel kvv eet,en je voor barf slechts aan een paar verschillende diersoorten kan komen?

bijv kip (zowel bot als vlees als orgaan)
lam (orgaan)
kalkoen (vlees)
rund (vlees en pens)
vis (alleen vlees,dus niet in zn geheel)

hierbij komen dan ook nog dingen als ei,groenteprutje en biogarde/huttenkase.

zouden jullie dan evengoed kiezen voor barf,of spelen jullie dan liever op safe en gaan voor de kvv?(in dit geval energique)

we willen graag over op barf maar hebben niet de mogelijkheid om steeds stad en land af te gaan voor allerlei vleessoorten,het gaat nu even niet om het hoe en waarom niet,maar om de keuze die jullie zouden maken als jullie uit deze 2 dingen moesten kiezen.

(bij dit barf menu is dan wel slechts 1 botsoort,maar dat is in kvv ook het geval)
Ja, ik zou nog liever zuinigjes barfen met eventueel wat meer supplementen dat dat ik ongedefinieerde gemalen handel zou gaan voeren.
Door Lizzy
#1125722
Angelique schreef: Ja, ik zou nog liever zuinigjes barfen met eventueel wat meer supplementen dat dat ik ongedefinieerde gemalen handel zou gaan voeren.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1125723
Tsja, ik vind het dus helemaal niet ingewikkeld om aan spullen te komen. Eens in de 2 maanden een bestelling bij een versleverancies, de spullen wordne thuisbezorgd, zijn al verpakt en kunnen zo de vriezer in. Een paar jaar geleden was het heel wat moeilijker om aan spullen te komen.
Door JR
#1125767
weet je wat de ellende is met het bezorgen,we werken allebei en voor het bezorgen van het vlees moet je toch thuis zijn,ze kunnen het moeilijk bij de buren afgeven ofzo  :D

ik zat net nog bij vleesleveranciers te kijken en zag oa any animal in heiloo,dat is niet al te ver weg,als ik daar nou is 1x in de 3 maanden heen zou gaan om wat dingen te kopen die hier niet te krijgen zijn,dan heb ik alweer een stuk meer variatie.

weten jullie of alles daar altijd op voorraad is of dat je moet bestellen van te voren?en hoe is de kwaliteit van de producten daar?

ik zou dan bijv eendenkarkassen en lamspens kunnen halen..

haas duif en konijn en hebben ze ook nog,haas wordt hier niet gegeten.

wat moet ik me bij duif en konijn voorstellen?ziet dat er net zo uit als dat je een soepkip koopt in de supermarkt bijv?en wat is daar ongeveer het gewicht van en is dat incl organen?
Laatst gewijzigd door JR op zo 21 dec 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#1125780
Huskymeisje schreef: Hier is maar 1 antwoord mogelijk: JA!
Mee eens  :D

Wat betreft bestellingen bezorgen: Herby komt ook wel op zaterdag of 's avonds, dat kun je afspreken. Hij komt zelfs vandaag hierheen  :D
En iha houden ze zich goed aan de afgesproken tijden dus het is niet zo als bij de verwarmingsmonteur: 'we komen tussen 8 en 6 mevrouwtje  :P  :P ' dus je hoeft er geen hele dagen voor vrij te nemen.

Wat betreft Any Animal: ik zou zeggen, doe eens een belletje, dan weet je het gelijk van de leverancier zelf  ;)

Meestal is duif en konijn geplukt/gevild, dus de duif ziet er uit als een supermarktkip, daar zitten meestal de organen nog in. Het konijn is bloot, meestal zonder kop, en daar zitten de organen meestal niet in. Een duif weegt tussen de 200 en 500g, dan heb je wel een grote, en een konijn kan tussen de 800 en wel 1200 g wegen, maar die laatste krijg je niet vaak. Ook weer ff de leverancier vragen dus!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1125956
Nynke F schreef: ik ga ook voor JA !!!  :) :) :)

en als je wel voldoende vriesruimte hebt kun je meebestellen met iemand anders in de regio en het daar na je werk ophalen toch ??

Helemaal mee eens, zo doe ik het ook!
Door Borke
#1125962
JA!!!

Verder kan je met iemand samen bestellen bij Herby, iemand die wel overdag thuis is en bij wie jij het direct uit je werk kunt gaan ophalen.
Verder kan je met leveranciers ook wel regelen dat ze in de avonduren komen.
Blijkbaar woon je in NH, bij Bakker kan je volgens mij in de avonduren langs om spul te halen.
Ik zou dus gewoon met die 5 diersoorten starten, ervaring opdoen, grote vriezer kopen en dan groots inkopen. Daar je dan veel goedkoper voert, haal je de kosten van die vriezer en stroom er vanzelf wel uit  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1125974
JR schreef: je hond momenteel kvv eet,en je voor barf slechts aan een paar verschillende diersoorten kan komen?

bijv kip (zowel bot als vlees als orgaan)
lam (orgaan)
kalkoen (vlees)
rund (vlees en pens)
vis (alleen vlees,dus niet in zn geheel)

hierbij komen dan ook nog dingen als ei,groenteprutje en biogarde/huttenkase.

zouden jullie dan evengoed kiezen voor barf,of spelen jullie dan liever op safe en gaan voor de kvv?(in dit geval energique)

we willen graag over op barf maar hebben niet de mogelijkheid om steeds stad en land af te gaan voor allerlei vleessoorten,het gaat nu even niet om het hoe en waarom niet,maar om de keuze die jullie zouden maken als jullie uit deze 2 dingen moesten kiezen.

(bij dit barf menu is dan wel slechts 1 botsoort,maar dat is in kvv ook het geval)
Ik vind dit overigens nog niet eens echt krap. Zeker niet als je ook nog allerlei extraatje geeft. Een kvv bestaat in de regel uit hooguit 1 of 2 vleessoorten, 1 botsoort en thats it, dus of je daarmee nu zo "safe" speelt ten opzichte van wat je nu zelf wil aanbieden :-X

Verder maak ik persoonlijk helemaal geen gebruik van bezorgdiensten, reis ook zeker niet het hele land af en toch heb ik voor al mijn 9 honden een ruim aanbod in de vriiezer liggen. Dan wel geen exoten, maar ach.......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door