Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1124801
een paar dagen geleden zat meneer even aan zijn tenen te knagen. Ik dacht maar even, heb 't ook maar even gezien. Maar blijkbaar zat ie ook stiekem eraan te prutsen want die voet was helemaal nat. Eergisteren dacht ik af en toe dat hij een beetje onregelmatig liep en gisteren liep hij duidelijk mank. Ik heb tussen zijn tenen gekeken maar ik zie geen wondje of doorn of korstje of wat dan ook. Wel zat er bij 1 kussentje oud bloed tussen de haren maar geen idee waar het dan vandaan komt. Hij loopt nog steeds mank. Tjee, dit is nog nooit gebeurd. Heeft er iemand ervaring mee. Zou er toch iets zitten waardoor hij mank loopt. Of zou het gewoon gevoelig zijn omdat ie daar heeft zitten prutsen. Ik heb al met een felle zaklamp zitten kijken maar ik zie niks. Kan ik er wat opsmeren of maar gewoon even zo laten en het aankijken?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op za 20 dec 2008, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1124806
Het is wel lastig beoordelen, ik kan het niet zelf zien.

Kan het zijn dat er toch een wondje gezeten heeft , maar dat het nu alweer dicht is?
er kan dan nog iets in het voetkussentje zitten. In dat geval het pootje in de soda zetten, dan komt het er meestal wel weer uit.

Ik zou ook even heel goed naar de nagels kijken of er niet één beschadigd is, daar kunnen ze ook van manken.

Als je het niet vertrouwd, dan naar  de d.a. ermee.
Door mcSnurk
#1124815
nee nagels zijn in orde. De kussentjes zelf ook. 't probleem zit in de holte tussen 2 kussentjes. Maar als ik niks zie dan de DA denk ik ook niet. Misschien eens met een vergrootglas kijken als we dat hebben...
Die soda in water oplossen natuurlijk maar hoeveel en hoelang moet die poot er dan in?
Door pallas
#1125008
gemmaa schreef: nee nagels zijn in orde. De kussentjes zelf ook. 't probleem zit in de holte tussen 2 kussentjes. Maar als ik niks zie dan de DA denk ik ook niet. Misschien eens met een vergrootglas kijken als we dat hebben...
Die soda in water oplossen natuurlijk maar hoeveel en hoelang moet die poot er dan in?
Een paar eetlepels op een liter of 2 warm water.

Met het weken moet je maar even bekijken hoe lang het nodig is, en niet vaker dan een paar keer per dag.

Ik zou eht maar goed in de gaten houden.
Door mcSnurk
#1125130
hij ontziet die poot met lopen en staan. Mankt wat erger als hij een tijdje gelegen heeft maar ik zag hem net wel rekken en strekken incl. de tenen. Nu is me net ingevallen dat ik 'm afgelopen zaterdag per ongeluk op zijn tenen heb gestaan, van diezelfde poot :-[. 't Is de 2e teen van linksbuiten. Zou dat gebroken of zo kunnen zijn, maar hij mankt pas flink sinds de wandeling gisteren. Teen lijkt ook niet dik of scheef. Kan ik daar iets aan voelen of bewegen waar ik op moet letten?
Door pallas
#1125160
gemmaa schreef: hij ontziet die poot met lopen en staan. Mankt wat erger als hij een tijdje gelegen heeft maar ik zag hem net wel rekken en strekken incl. de tenen. Nu is me net ingevallen dat ik 'm afgelopen zaterdag per ongeluk op zijn tenen heb gestaan, van diezelfde poot :-[. 't Is de 2e teen van linksbuiten. Zou dat gebroken of zo kunnen zijn, maar hij mankt pas flink sinds de wandeling gisteren. Teen lijkt ook niet dik of scheef. Kan ik daar iets aan voelen of bewegen waar ik op moet letten?

Ik ben geen dierenarts en het is onmogelijk om er over het internet verder iets ziinigs over te zeggen.
Als je je zorgen blijft maken, dan ermee naar de dierenarts!
Door Nyncke
#1125190
Wel goed naspoelen als je soda hebt gebruikt, dit blijft nl bijten.

Je kunt ook groene badedas of groene biotex gebruiken ervoor, voordeel dat het niet blijft bijten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1125238
gemmaa schreef: hij ontziet die poot met lopen en staan. Mankt wat erger als hij een tijdje gelegen heeft maar ik zag hem net wel rekken en strekken incl. de tenen. Nu is me net ingevallen dat ik 'm afgelopen zaterdag per ongeluk op zijn tenen heb gestaan, van diezelfde poot :-[. 't Is de 2e teen van linksbuiten. Zou dat gebroken of zo kunnen zijn, maar hij mankt pas flink sinds de wandeling gisteren. Teen lijkt ook niet dik of scheef. Kan ik daar iets aan voelen of bewegen waar ik op moet letten?
In dit geval denk ik dan maar zo aan een paar gekneusde tenen :-\
Gebroken kan ook natuurlijk, maar dat vraagt om een foto. Ik zou 'm in ieder geval Traumeel geven.
Door mcSnurk
#1127428
ik ga straks toch maar even naar het spreekuur. Het leek beter te gaan maar vandaag weer erger en hij zat vanmorgen ook weer aan die poot te hannessen. Chips, ik weet dat 't nodig is, maar ik heb er zo'n hekel aan, een of andere DA die ik niet ken, en prutser houdt al helemaal niet van gefriemel aan zijn poten
Door mcSnurk
#1127568
ppfff we waren bij de DA.....
en ik ben helemaal opgefokt nu......
thuis kun je niet aan meneer zijn poot komen en daar worden we door de wachtkamer gesleurd >:(.
Een DA waarvan ik nieteens weet of ie oud genoeg is om z'n papieren te hebben....
In ieder geval waarschijnlijk niks gebroken gezien de manier waarop meneer daar rondsprong, waarschijnlijk ook niks gekneusd, hoogstens lichtjes.
De haren onder zijn voet zijn weggeknipt, ook geen wondje te zien, huid was wel wat roodgeïrriteerd.

Vervolgens was het net flipperkast :o.

Ik heb een spuit tegen ontsteking van 'm afgevochten. Welke ontsteking als de huid alleen rood geírriteerd is omdat ie daar vandaag 1x aan heeft gezeten. Vervolgens een hydrocortisonzalf die al bijna erop gesmeerd was voordat ik piep kon zeggen. Poot is wel in Betadine gesopt, sodeju daar waren ze me net te snel af. Maar dat zal wel geen kwaad kunnen hé, is toch een soort jodium, of niet? Verdorie de middeltjes werden sneller als het licht overal vandaan gerukt, terwijl ik stond te ratelen wat is dat, wat doet dat, en nee nee nee.
In ieder geval was dan het advies soppen in Badedas, droog deppen, een weekje rustig houden, zo weinig mogelijk trapaf en niet lang wandelen.
Ppffff.................
Gebruikersavatar
Door kira
#1127847
Maar kan ook een grasaar zijn, ook die zie je niet altijd en kan flink tot manklopen lijden. Ik zou weken en opletten, steeds kijken of je iets ziet.
Door vomleinetal
#1128049
Nou ja, toch gelukt om één van de 3 middeltjes tegen te houden  ;D. Ik herken het, ze proberen mij (de hond dan  ::)) ook elke keer prednison aan te smeren, tegen jeuk die hij helemaal niet heeft  >:( >:(

Mijn vorige dober heeft ook een keer een gekneusde teen gehad en heeft toen een tijd mank gelopen. De DA heeft toen wel een foto gemaakt maar daar was niets op te zien. Het is bij hem met rust weer helemaal weggegaan. Goed in de gaten houden in elk geval en sterkte met de patient  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door