Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#1124839
Gisteren was ik met Mozes aan de brielse maas en meneer moest natuurlijk zwemmen, het zonnetje scheen dus ik dacht nou laat em maar t,is per slot van rekening een labrador! en zwemmen is zijn een en alles!
Na drie rondjes vond ik het wel genoeg en kwam met een handdoek aangelopen na hem toe, uit het water komend had hij zijn linkerachterpoot helemaal :opgetrokken, verder kon niet, en liep dus op drie poten.
Nadat ik er even aan had gemasserd en bewogen was opeens alles weer oke... :o :o :o :o\
Maar vanmorgen opeens weer hetzelfde....
Nu loopt hij weer prima...zucht....

was is dat nu weer?
Lijkt wel een soort van kramp? kan het gisteren door het koude water zijn gekomen??
Door *Natasja*
#1124879
Ja, dat is kramp en komt inderdaad door het koude water. Mijn honden mogen in deze tijd niet zwemmen, ik ben veel te bang dat ze kramp krijgen terwijl ze in het water zijn.
Door conleeuw
#1124890
senadance schreef: Gisteren was ik met Mozes aan de brielse maas en meneer moest natuurlijk zwemmen, het zonnetje scheen dus ik dacht nou laat em maar t,is per slot van rekening een labrador! en zwemmen is zijn een en alles!
Na drie rondjes vond ik het wel genoeg en kwam met een handdoek aangelopen na hem toe, uit het water komend had hij zijn linkerachterpoot helemaal :opgetrokken, verder kon niet, en liep dus op drie poten.
Nadat ik er even aan had gemasserd en bewogen was opeens alles weer oke... :o :o :o :o\
Maar vanmorgen opeens weer hetzelfde....
Nu loopt hij weer prima...zucht....


was is dat nu weer?
Lijkt wel een soort van kramp? kan het gisteren door het koude water zijn gekomen??
klinkt in mijn oren naar een blessure.... dus doet het pijn als je even niet bewogen heb, beweeg even en het gaat weer, je weet wel zoals jij en ik ook hebben als we ons ergens pijn heb gedaan, je wordt smorgens wakker en denk..... jeetje, dit komt nooit meer goed, maar na een kwartiertje/halfuurtje, of als je onder de 40 ben een minuutje ;D... gaat het wel weer ;) Ik zou hem lekker rustig houden, maar wel aan het bewegen en even aankijken ;)
Door brie
#1124899
*Natasja* schreef: Ja, dat is kramp en komt inderdaad door het koude water. Mijn honden mogen in deze tijd niet zwemmen, ik ben veel te bang dat ze kramp krijgen terwijl ze in het water zijn.
dit dacht ik ook gelijk
Door brie
#1125101
senadance schreef: ach...nu heb ik een slecht geweten omdat ik hem in het water heb laten gaan :-[ :-[ :-[ :-\
ach joh! een zeehond hou je nu eenmaal niet makkelijk uit het water, weet er alles van  :D ;)
Door Nynke
#1125939
senadance schreef: hij is doodongelukkig als hij er niet in mag :-\ :'( :'(
kun je hem dan niet lekker aan de rand van het water houden? Zodat hij wel een beetje nat wordt, maar niet zijn hele lijf ??

en ik geloof dat kramp op zich niet gevaarlijk is hoor ! Als hij het maar niet krijgt onder het zwemmen  :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door