Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door adne
#1124807
Het gaat nog steeds niet goed met Luna.
Gisteren weer naar de da geweest.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft ze een voedselallergie.
De jeuk en het krabben waren niet meer te doen, ze vrat haar voetzolen kapot,
had weer een joekel van een hotspot en heeft nu om tot rust te komen een prednison kuur gekregen.
Ik weet wat voor rommel dit is, en de da vertelde dat het soms bij voedselallergie geeneens helpt,
maar we moesten toch iets.
Ik heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat.
Ze heeft gisteren een spuit gehad en nu moet ik 3 dagen 60mg geven, dan 3 dagen 30mg en dan om de dag 30mg.
Totaal heb ik 30 tabletten van 2mg meegekregen.
Is dit niet wat veel?
Ze weegt ongeveer 30kg.
Door charmed
#1124849
Ik heb een sheltie die weegt 7 kilogram en die moest beginnen met 15 mg per dag. Dus ik denk dat die hoeveelheid wel aardig kan kloppen.

Maar ik denk dat je een typefoutje hebt gemaakt. 30 tabletten van 2 mg is net 60 mg. Is dat misschien 20 mg?
Door conleeuw
#1124860
adne schreef: Het gaat nog steeds niet goed met Luna.
Gisteren weer naar de da geweest.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft ze een voedselallergie.
De jeuk en het krabben waren niet meer te doen, ze vrat haar voetzolen kapot,
had weer een joekel van een hotspot en heeft nu om tot rust te komen een prednison kuur gekregen.
Ik weet wat voor rommel dit is, en de da vertelde dat het soms bij voedselallergie geeneens helpt,
maar we moesten toch iets.
Ik heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat.
Ze heeft gisteren een spuit gehad en nu moet ik 3 dagen 60mg geven, dan 3 dagen 30mg en dan om de dag 30mg.
Totaal heb ik 30 tabletten van 2mg meegekregen.
Is dit niet wat veel?
Ze weegt ongeveer 30kg.
nee dat is niet veel..... kijk, je moet op een gegeven moment actie nemen, doe het dan meteen goed, anders blijf je doormodderen en kan je over een paar weken of als je geluk heb maanden opnieuw aan de prednison.

Jij voer volgens mij Smuldier compleet?? Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar indien mogelijk zou ik zelf gaan samenstellen, en of probeer eens een granen vrije KVV ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1124872
Ja, het is troep, maar jeuk is ook niet alles.
Ik ben het met Connie eens, ik zou zelf gaan samenstellen, vooral als je denkt aan een voedselallergie.
Door adne
#1124893
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb inderdaad een typefout gemaakt, het zijn 30 tabletten van 20mg.
En ja, ik voer smuldier maar daar stop ik mee want ook hier gaat het niet meer goed op.
Ik zit nu te denken aan cb eend of zoiets, allicht iets wat ze nog nooit gehad heeft.
En dan maar kijken of zo daar niet op gaat reageren.
Zelf samenstellen lijkt mij moeilijk, waar haal je het vlees, wat voeg je toe e.d.
Maar misschien kom ik er wel niet onderuit.
Mijn da had het ook over zelf samenstellen maar dat je het vlees dan moet koken, en dan met rijst of macaroni,
maar hier lees ik eigenlijk overal dat je het vlees niet hoeft te koken en dat rijst ook niet goed is.
Het is een hele uitzoekerij, maar ik hoop dat we iets kunnen vinden waar ze wel tegen kan, want dit is écht niet leuk!!
Door brie
#1124903
adne schreef: Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb inderdaad een typefout gemaakt, het zijn 30 tabletten van 20mg.
En ja, ik voer smuldier maar daar stop ik mee want ook hier gaat het niet meer goed op.
Ik zit nu te denken aan cb eend of zoiets, allicht iets wat ze nog nooit gehad heeft.
En dan maar kijken of zo daar niet op gaat reageren.
Zelf samenstellen lijkt mij moeilijk, waar haal je het vlees, wat voeg je toe e.d.
Maar misschien kom ik er wel niet onderuit.
Mijn da had het ook over zelf samenstellen maar dat je het vlees dan moet koken, en dan met rijst of macaroni,
maar hier lees ik eigenlijk overal dat je het vlees niet hoeft te koken en dat rijst ook niet goed is.
Het is een hele uitzoekerij, maar ik hoop dat we iets kunnen vinden waar ze wel tegen kan, want dit is écht niet leuk!!
Wat dat betreft zit je hier goed op een versforum ;)
Er zijn heel veel mensen die een aangepast fdieet voor hun hond hebben samengesteld. Genoeg mensen en ideeen die je op weg kunnen helpen. Mogelijkheden te over, dus je zal er vast wel uit komen!
Zelf samenstellen is niet zo moeilijk als je het eenmaal doorhebt.
Kwestie van vriezertje aanschaffen, je goed inlezen en veel vragen stellen hiero  ;)
Tegenwoordig zijn er zoveel versleveranciers die het tot aan je deur bezorgen en het is nog goedkoper dan cb ook  ;)
Ik zou zeggen: lekker zelf gaan samenstellen!!!!!!
Door conleeuw
#1124916
adne schreef: Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb inderdaad een typefout gemaakt, het zijn 30 tabletten van 20mg.
En ja, ik voer smuldier maar daar stop ik mee want ook hier gaat het niet meer goed op.
Ik zit nu te denken aan cb eend of zoiets, allicht iets wat ze nog nooit gehad heeft.
En dan maar kijken of zo daar niet op gaat reageren.
Zelf samenstellen lijkt mij moeilijk, waar haal je het vlees, wat voeg je toe e.d.
Maar misschien kom ik er wel niet onderuit.
Mijn da had het ook over zelf samenstellen maar dat je het vlees dan moet koken, en dan met rijst of macaroni,
maar hier lees ik eigenlijk overal dat je het vlees niet hoeft te koken en dat rijst ook niet goed is.
Het is een hele uitzoekerij, maar ik hoop dat we iets kunnen vinden waar ze wel tegen kan, want dit is écht niet leuk!!
zelf samenstellen is niet zo moeilijk, je moet wel eerst even lezen over hoe en wat, adresjes zijn er zat, er zijn vaak ook verspreid over nederland mensen die jou kunnen helpen aan adresjes om je vlees te krijgen, hier op de forum zijn zat mensen die het doen.
Verder als je het zelf samenstellen niet ziet zitten, ga dan eens lezen bij KVV topics of start een eigen topic over welke KVV voor jou situatie handig zou zijn om te gebruiken. Zelf zou ik kiezen voor zelf samenstellen, ik beloof je het valt wel mee met hoe moeilijk het is ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1125009
Waarom denk je aan een voedselallergie als je nog geen eliminatiedieet hebt geprobeerd? Kies een eiwitbron (eend, konijn, hert etc) die ze nog nooit gehad heeft en zet haar daar minstens 6 weken op.
Als ze dan verbetert is het een voedselallergie en anders niet.
Door adne
#1125063
De da denkt nu aan een voedselallergie omdat we al diverse soorten voeding geprobeerd hebben.
Diverse soorten brokken met een andere eiwitbron, nu kvv en soms werd het wel even beter maar weggeweest is het nooit.
Dus we waren al aan het elimineren alleen hebben nog niet het juiste voer voor haar gevonden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1125094
adne schreef: De da denkt nu aan een voedselallergie omdat we al diverse soorten voeding geprobeerd hebben.
Diverse soorten brokken met een andere eiwitbron, nu kvv en soms werd het wel even beter maar weggeweest is het nooit.
Dus we waren al aan het elimineren alleen hebben nog niet het juiste voer voor haar gevonden.
:-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1125150
Ja, inderdaad  :-\
Diverse soorten brokken is geen eliminatiedieet. Dat is wat ik al uitlegde: een diersoort die ze nog nooit eerder gehad heeft en dan absoluut niets anders geven. Dat is echt de enige manier om vast te stellen of het al dan niet een voedselallergie is.
Door adne
#1125244
Ik zeg ook niet dat het een voedselallergie is, dat denkt de da omdat ze reageert op de voeding die ze krijgt.
We gaan nu dan ook weer iets anders voeren om hier achter te komen.
Ik weet niet wat het is, ik weet alleen dat we al van alles en nog wat geprobeerd hebben om Luna te helpen
en tot nu toe zonder resultaat.
Ze reageert op de prednison gelukkig wel goed, de jeuk is nu al een heel stuk minder.
En nu nog uitzoeken waardoor het komt.
Ik ben ook bij een homeopaat geweest, die heeft haar doorgemeten en er was eigenlijk niets wat in balans was.
Zij stelde na 3 middelen ook voor om eerst een voedselallergie uit te sluiten door te gaan elimineren dus dat gaan we nu
eerst maar proberen.
Ik ben allang blij dat ze minder jeuk heeft, kan ze eindelijk eens een beetje tot rust komen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1125267
Wat jij schrijft klinkt me heeeeel bekend in de oren, voeten kapot, hotspots, jeuk, bijten,en allerlei soorten hypoallergene of dieet brokken geprobeerd
OOk carnibest geprobeerd, zonder het gewenstte resultaat  :-\
Ik heb de adviezen van de mensen hier aangenomen,zelf gaan samenstellen en naar een holistisch DA gegaan met mn honden. Ja en DAT heeft uiteindelijk resultaat opgeleverd  :D
Een hond is geheel klachtenvrij en medicijn vrij, de ander staat op een vrij lage  onderhoudsdosis prednison, 4 hele en 3 halve tabl. a 5 mg  per week, maar doet het verder goed. Ik probeer de dosis langzaam te verlagen.
Zelf samenstellen is echt niet zo moeilijk als het lijkt, je moet het enkel durven en willen, en daarbij de brokkentheorie loslaten ;)
Door MariekeLost2
#1125750
Het probleem van Luna, is hetzelfde probleem wat ik een paar maanden geleden met mijn hond gehad heb. Ook uiteindelijk aan een zware prednison kuur. Ik heb de kuur met behulp van mensen hier op het forum, wel heel langzaam afgebouwd. Ook heb ik alle extraatjes geschrapt, en alleen CB Natuur weer gaan voeren. Hij is nu weer helemaal rustig, maar heeft nog wel af en toe uitschieters. Hij blijkt nu wel allergisch te zijn voor spelt, wat ik hem wel eens gaf in de vorm van een broodje (ik ben zelf ook allergisch voor tarwe, en eet biologisch speltbrood). Het duurt ongeveer zes weken voordat een hond schoon is. Dus zou je idd CB Eend kunnen proberen om Luna helemaal schoon te krijgen. Vergeet ook niet de probiotica voor de darmen. Voedsel allergie vestigt zich in de darmen, en uit zich dan in de huid.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1125778
adne schreef: Ik zeg ook niet dat het een voedselallergie is, dat denkt de da omdat ze reageert op de voeding die ze krijgt.
Ze kan ook op voedsel reageren doordat ze bv een meelmijtallergie heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door