Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneli
#1123753
Dag,

Ik heb een jonge boxer van ruim 5 maanden. Hij is nu 21 kg en ik voer hem nog 7% van zijn lichaamsgewicht en dit 3x daags. Hij ziet er goed uit, niet te dik. Moet ik hier nog mee doorgaan tot ongeveer een half jaar en dan langzaam aan gaan minderen?

Lianne.
Gebruikersavatar
Door pike
#1123760
Ook voor een pup geldt: Voeren op het oog. Dus wordt hij te dik dan minderen, wordt hij te dun dan wat meer geven. Dat is niet aan leeftijd gebonden en verschilt van hond tot hond.  ;)
Door Anneli
#1124483
Dag,

Wat voor ik; rund, schaap, konijn, haas, kip, hert, kwartel, struisvogel, fazant. Van deze dieren voer ik dan spiervlees, orgaan, en bot. Een eitje, yochurt en groente en af en toe een stukje fruit. Als het even makkelijk moet of we zijn op pad geef ik carnibest of haaksbarf.

Lianne.
Door Juul
#1125422
Falco woog met 5 maanden 24 kilo, en at ook 1,5 kilo carnibest per dag. Dat was toen 6,25 % per dag. Hij eet nu met 17 maanden ongeveer dezelfde hoeveelheid, nog net iets meer. Hij is niet te dik, heeft het ook gewoon nodig.

Kijk naar je hondje, wordt ie magerder, geef hem wat meer, wordt ie te dik, geef 'm wat minder ;) Klinkt simpel, hé. Ik heb ook heel wat gerekend in het begin, maar ben nu wat meer relaxed daarin. Hij eet wel veel, maar is ook heel beweegelijk en niet te dik, dus zal ie het wel nodig hebben. Dus ga lekker zo door!
Door Anneli
#1125520
Dag,

Oke, bedankt. Ik kan soms wat onzeker worden van de hoeveelheden die hij naar binnen werkt. Maar hij zal het wel nodig hebben want hij is niet te dik, hij ziet er "lekker" uit. :D

Lianne.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1125554
Hij ziet er zeker gewoon goed uit, niet te dik en niet te dun! ;)
Tika heeft op een gegeven moment zelfs 10 % gegeten....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door