Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
#1123516
Hallo, een half jaar eerder berichte ik jullie over de tandenproblemen met mijn mechelse herder teef.
Ik had haar gekocht uit een nest van een werkhondenlijn omdat ik met haar wilde gaan trainen.
Dit heb ik 1,5 jaar gedaan totdat zij een groot tandenprobleem kreeg, gebitsslijtage waar de zenuwen van bloot kwamen te liggen.
Ik heb haar laten behandelen en was bij elkaar met foto's maken van het hele gebit zo'n 950,- kwijt ( plus een wortelkanaalbehandeling) de tandarts sealde haar hele gebit en verzekerde mij gewoon door te kunnen gaan met sporten.
Dit deed ik ook maar na 2 maanden kwamen de gebitsproblemen met bijtwerk alweer terug.
Nu ben ik al enkele maanden gestopt ( einde hobby) :'(
Maar ik weet dat mijn hond grote driften heeft en ga nu dus iedere dag naar het strand om de energie die ze heeft te temmen.
Nu knaagt het toch steeds meer aan me omdat ik geen hondensport meer kan doen.
Ze heeft ook best wel last van haar gebit en ik heb de tandarts weer bezocht en w.s moet ze weer al diezelfde handelingen ondergaan.
Weer foto's maken, 2x onder narcose en w.s weer een wortelkanaalbehandeling.
Ik zit met mijn handen in het haar wat te doen, want volgens mij is het water naar de zee dragen.
Eigenlijk zou ik haar weg willen doen, maar wie wil haar met dit slechte gebit?
Wil haar niet wegdoen zonder dit te melden
Ze doet alles voor een bal, is erg druk, en zou wel geschikt zijn als drugshond b.v.
Wie denkt met mij mee!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1123521
Behendigheid, reddingshondenwerk, waterwerk, speuren, er zijn zat andere dingen die je met haar kunt doen.
Door danielle1980
#1123525
ik weet niet zo goed wat je nu wilt  :-\
maar idd je kan zoals tannetje zegt toch die andere dingen ermee doen?
en over wel of niet behandelen, tja als ze gewoon kan eten en drinken enz dan zou ik niet meer behandelen...

als je wilt werken met een hond kun je daarvoor toch een andere hond nemen?
Door karin.b
#1123574
Tja, wilde echt knpv doen, daarvoor heb ik haar gekocht,
Voor al die andere dingen moet je ook maar wat voelen, en dat doe ik niet.
Voor mensen redden moet je het hele land afreizen en voor speuren ook daar vindt ik geen tijd voor en speuren boeit me ook niet zo.
Vandaar zou ik haar beter weg kunnen doen.
Heb ook nog een oude hond van 11 jaar een zeer dominante reu, een hond erbij nemen is ook geen optie.
Zeker niet waar ik woon en dan hondenbelasting voor 3 honden en de rest zoals inentingen vlooienbehandelingen voeding enz.
Nee dat is ook ivm werk niet te doen.
Ik vindt het ook dan zielig als zij thuis moest blijven en ik ga dan trainen met een andere hond, ze zou gek worden van jalouzie.
Ben echt heel kortgeleden mijn zoontje kwijtgeraakt (overleden) en daarom is bezig zijn erg goed voor me.
Nu ben ik mijn drie trainingsdagen kwijt, kan wel nog komen maar heb dan amper iets te doen
Heb nu een groot dilemma wat ik moet doen, en zit er behoorlijk mee.
Zou haar echt ook alleen afstaan aan een hele goede nieuwe baas
Door Fynn
#1124015
Sorry maar kan je geen advies geven.
Ik zou echt nooit 1 van mijn honden wegdoen met zo'n reden.
Okee het is jammer dat ze niet die sport meer kan beoefenen maar er zijn genoeg andere dingen waar je voldoening uit kan halen lijkt me.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#1124043
Zonder bot over te willen komen Karin, begrijp ik je vraag eerlijk gezegd niet zo goed? Wil je van ons horen dat het beter is dat je haar herplaatst? Zoek je een bevestiging daarvoor? Als dat is wat je wilt horen omdat dat is wat jij wilt: dan zou ik zeker een ander baasje voor haar zoeken ja. Ik zou dan wel naar een baasje zoeken die het gewend is om met afgekeurde diensthonden om te gaan want zo'n hond wil je niet plaatsen bij mensen die geen verstand hebben van honden of het leuk vinden om een gezellig wandelingetje met de hond te maken. Aangezien jij zelf blijkbaar in dit KNPV wereldje zit, raad ik je aan dAAr te zoeken naar een ander baasje. Als dit een verkapte oproep is om een nieuw baasje voor haar te vinden: dan moet ik je helaas teleurstellen. Wij doen niet aan herplaatsers op Barfplaats. Mocht je haar ter herplaatsing aan willen bieden, dan kan zij op BarfClub. Daarvoor kun je een mailtje sturen naar [email protected]. Maar, eerlijk gezegd denk ik dat het beter is wanneer je iemand voor haar zoekt die meer in de KNVP-wereld zit en daar zitten er hier niet zo heel veel van, dus hier maak je weinig kans.

Succes met je beslissing/herplaatsing van je hond!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1124062
Als ze jou in de weg loopt moet je haar wegdoen. Een hond kan beter herplaatst dan ongewenst zijn.

Ik hoop dan ook dat je zeer snel een goede baas voor haar vindt.
Door sandrra
#1124098
karin.b schreef: Tja, wilde echt knpv doen, daarvoor heb ik haar gekocht,
Voor al die andere dingen moet je ook maar wat voelen, en dat doe ik niet.
Voor mensen redden moet je het hele land afreizen en voor speuren ook daar vindt ik geen tijd voor en speuren boeit me ook niet zo.
Vandaar zou ik haar beter weg kunnen doen.
Heb ook nog een oude hond van 11 jaar een zeer dominante reu, een hond erbij nemen is ook geen optie.
Zeker niet waar ik woon en dan hondenbelasting voor 3 honden en de rest zoals inentingen vlooienbehandelingen voeding enz.
Nee dat is ook ivm werk niet te doen.
Ik vindt het ook dan zielig als zij thuis moest blijven en ik ga dan trainen met een andere hond, ze zou gek worden van jalouzie.
Ben echt heel kortgeleden mijn zoontje kwijtgeraakt (overleden) en daarom is bezig zijn erg goed voor me.
Nu ben ik mijn drie trainingsdagen kwijt, kan wel nog komen maar heb dan amper iets te doen
Heb nu een groot dilemma wat ik moet doen, en zit er behoorlijk mee.
Zou haar echt ook alleen afstaan aan een hele goede nieuwe baas
Ik denk dat ze beter af is bij iemand anders waar ze wel gewenst is en die wel andere leuke dingen met haar wilt doen dan dat je haar houdt.
Persoonlijk zou ik t niet kunnen. Een hond of honden neem ik in huis voor hun hele leven en als ze niet aan de verwachtingen voldoen of kunnen voldoen mogen ze toch blijven.
Door Anthraciet
#1124110
Persoonlijk zou ik nooit een dier wegdoen omdat ze lichamelijke klachten krijgt of omdat ik met die hond mijn hobby niet zou kunnen uitoefenen.
Dan zou ik een andere hobby kiezen, die ik misschien wel wat minder leuk zou vinden, maar de hond gaat dan voor je eigen geluk.

En wat betreft de extra kosten voor een 3e hond, sja, ik kan niet in jouw portemonnee kijken en daar over oordelen.
Maar ik geloof dat ik dan dus mezelf zou aanpassen aan de wensen en vermogens van de hond zo lang als ze bij me zou zijn. En daarna zou ik gaan kijken voor een andere hond.
Er zijn zoveel leuke dingen om met een hond te kunnen doen, ik kan me niet voorstellen dat je echt maar bij 1 ding je ei kwijt kan :-\
Door karin.b
#1124210
Okee ik begrijp jullie antwoorden wel, met mijn eerste duitse herder heb ik ook de hondensport geprobeerd en dat lukte niet om andere redenen, haar heb ik ook niet weggedaan en ze is 11 jaar geworden.
Begrijp me niet verkeerd ik hou ook echt van mijn honden, maar ben in korte tijd het doel kwijt in mijn leven.
Mijn zoontje was een meervoudig gehandicapt kindje die ik 7 jaar zelf heb verzorgd.
De hondensport was de afgelopen 2 jaar een goede uitlaatklep voor alle ellende.
Mijn zoontje is nu 2 maanden geleden overleden en ik ben zo'n 3 maanden geleden gestopt met de hondensport.
Dus alles valt ineens weg, en ik weet niet goed wat te doen.
Vraag dus een beetje advies terwijl niemand me een advies kan geven.
En mijn hond is verder een huishond met een goedaardig karakter alleen heel fel in driften.
Ga nu iedere dag met haar naar het strand.
Het is aan mij idd wat te doen.
Door Anthraciet
#1124217
Ik snap heel goed hoe het is om in zo'n diep gat te vallen en dat is zeker niet makkelijk.
Maar misschien is het juist dán leuk om samen met je hond aan iets nieuws te beginnen?
Dan is het voor jou ook weer een hele nieuwe uitdaging en wie weet vind je daar je draai ook in.
Door danielle1980
#1124219
wat ik denk is dat je niet te snel moet handelen nu...
je kan er later misschien spijt van krijgen...

Je zegt dat je 2 honden hebt, maar die ene is al oud.
dus misschien dat je een hond erbij kan nemen als die andere overleden is... :-\
bv een iets oudere hond ipv puppie...

Kijk ik zou die hond niet nog keer behandelen, de kans is groot dat t weer fout gaat, kost je veel geld en ze kan dan nog niet werken...

Je kunt andere dingen ook proberen, ook gewoon op een hondenschool of zo, hoeft niet door heel t land.
Het gaat er denk om dat je je zinnen kunt verzetten, en als jij en je hond plezier maken is dat toch echt de bedoeling...

Of misschien kun je met een andere hond trainen, van iemand anders dus die bv meer honden heeft?
ik weet niet hoe het allemaal werkt...

ik zou ook niet een hond om die reden wegdoen, ik heb me hond namelijk voor de eerste plaats omdat ik ze gewoon leuk vind...
Door Karin05
#1124230
karin.b schreef: Eigenlijk zou ik haar weg willen doen, maar wie wil haar met dit slechte gebit?
Wil haar niet wegdoen zonder dit te melden
Ik walg hier echt van!
Ik vind het echt verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt! Echt waar.
Maar je maakt mij niet wijs, dat je niks anders kan doen met je hond waar je wel met z'n 2en plezier in kan hebben.
Is wel een hele makkelijke gedachte hoor, eigenlijk wil ik haar weg doen. Dat je bezig bent met je hond en samen sport beoefend helemaal toppie, maar dat je zo hard erin doorgaat dat zodra de hond wat gaat mankeren dat ie vervolgens weg moet vind ik toch echt wel te ver gaan. Voor wie ben je dan leuk bezig vraag ik me af??
En dan ook nog om advies gaan vragen.

Karin
Door claudiaB
#1124255
Allereerst wat je is overkomen met je Zoontje is verschrikkelijk. Sterkte hiermee!

Maar ik vind het geen excuus om nu je hond weg te doen.
Het is jammer dat ze door haar gebit niet geschikt is voor de sport. Maar verder blijft ze toch die geweldige hond die ze is?

ook al zou je haar herplaatsen, ze blijft door haar gebit ongeschikt voor de sport, ook al zijn alle driften nog sterk aanwezig.
Dus ook een nieuwe eigenaar zal iets moeten zoeken om met de hond te doen waarin ze tot haar recht komt.
Als je zo'n nieuwe eigenaar kan vinden prima! Maar kijk in eerste instantie naar je eigen mogelijkheden.
Misschien geeft het wel enorm veel voldoening om iets nieuws met je hond te doen.

Ik wens je veel wijsheid toe
Gebruikersavatar
Door nova
#1124748
Heel veel sterkte met het verlies van jouw zoontje.

Verder wil ik opmerken dat er vreselijk naar je wordt uitgehaald, wat ik niet gepast vind,maar dat verder even ter zijde

Karin.b, ik kocht 3,5 jaar geleden een pup, en ik had ook hele mooie plannen met haar. 10 hele dagen kon ik van die plannen genieten, mijn hondje werd toen vreselijk gebeten, en alle plannen vielen in duigen  :'( :'(
Zo is het als je met levende wezens werkt, gezondheidsproblemen of gebreken houden nu eenmaal geen rekening met de plannen van de baas.  Zelf zou ik daar een hond nooooooit voor wegdoen.
En  wat als je een pup erbij zou nemen  als later blijkt dat je ook met DIE hond geen knpv werk kunt doen,  ook weer weg?
Zou het mijn hond zijn, dan keek ik voor een sport waar we allebei , hond en ik, ons ei in kwijt konden en die geen belasting vormt voor de gezondheid van de  hond.

Ik wil je succes wensen met jouw keuze
Laatst gewijzigd door nova op za 20 dec 2008, 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door