Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zea
#1104461
Ik ben het echt zat met het eten van Eve, ze wil er maar geen plezier aan beleven. Eigenlijk heb ik alles wel in huis qua kvv en ook wat barf... maar ze weigert gewoon en dat is echt frustrerend. Brokken geef ik haar zowieso niet, want daar kijkt ze niet eens naar 8)
Na alles te hebben geprobeert, ben ik er uit: alleen nog maar Smuldier (beter iets dan niks en die wil ze in 50% van de gevallen wel eten) en dan af en toe nog een kippennekje proberen (want die pakt ze soms nog wel aan). Henkie zal het niet erg vinden, want die eet met veel plezier de mixen en de barf uit de vriezer ;D
Misschien dat ze beter gaat eten als ze haar 1e nestje gaat krijgen.... maar aangezien madam geen zin heeft om loops te worden, moet dat nog even wachten haha
Is het erg om alleen smuldier te doen? de enkele pens lust ze niet zo graag, maar aangezien ik wil dat ze wel voldoende eet geef ik haar meestal de vlees/pens compleet. Helaas kan ik hier niet de vleescompleet krijgen, maar daar ga ik even achteraan....
Door Suri&Bohdi
#1105750
Hallo..

Ja ik heb met mijn twee dalmaten hetzelfde probleem, heb ook al vanalles geprobeerd en het enige wat ze aanbarf lusten is alles van de kip en alles van de koe maar paard konijn hert enz enz eten ze niet..

Ook de meeste kvv eten ze slecht en braken er zelf van.

Maar ze eten één soort echt met smaak en dat is smuldier, geef hier dan ook de beide compleet versies van en leuk dat dan een beetje op met kippenekken of andere kippestukjes en gehakt en de wat groente en een eitje of wat biogarde..
en ze doen het er verder prima op..

Wil wet nog een keer de kivi proberen die heb ik nog niet gehad maar dat un je bij ond in zuid limburg nergens krijgen en ben bang dat als ik hetzelf ga halen en ze eten het niet dat ik met alle dozen blijf zitten

groetjes Petra
Door Lizzy
#1105827
[quote="zea"]
Ik ben het echt zat met het eten van Eve, ze wil er maar geen plezier aan beleven. Eigenlijk heb ik alles wel in huis qua kvv en ook wat barf... maar ze weigert gewoon en dat is echt frustrerend. Brokken geef ik haar zowieso niet, want daar kijkt ze niet eens naar 8)
Na alles te hebben geprobeert, ben ik er uit: alleen nog maar Smuldier (beter iets dan niks en die wil ze in 50% van de gevallen wel eten) en dan af en toe nog een kippennekje proberen (want die pakt ze soms nog wel aan). Henkie zal het niet erg vinden, want die eet met veel plezier de mixen en de barf uit de vriezer ;D
Misschien dat ze beter gaat eten als ze haar 1e nestje gaat krijgen.... maar aangezien madam geen zin heeft om loops te worden, moet dat nog even wachten haha
Is het erg om alleen smuldier te doen? de enkele pens lust ze niet zo graag, maar aangezien ik wil dat ze wel voldoende eet geef ik haar meestal de vlees/pens compleet. Helaas kan ik hier niet de vleescompleet krijgen, maar daar ga ik even achteraan....
[/quote]

Je bedoeld wel van de complete versie's? Indien ja: ach, er zijn ergere dingen om je hond te eten te geven.... Lust Eve wel een rauw eitje? Dan zou je twee a drie keer per week een rauw eitje erbij kunnen geven. Misschien ook nog wat gezonde tafelrestjes geven. En een blikje vis zoals sardien, makreel en zalm, lust ze dat?

Ik zou er niet op rekenen dat ze tijdens haar zwangerschap/zogen beter gaat eten. Ik ken zat honden die dan helemaal hun baasje compleet tot wanhoop drijven.
Door zea
#1124071
[quote="Lizzy"]
Je bedoeld wel van de complete versie's? Indien ja: ach, er zijn ergere dingen om je hond te eten te geven.... Lust Eve wel een rauw eitje? Dan zou je twee a drie keer per week een rauw eitje erbij kunnen geven. Misschien ook nog wat gezonde tafelrestjes geven. En een blikje vis zoals sardien, makreel en zalm, lust ze dat?

Ik zou er niet op rekenen dat ze tijdens haar zwangerschap/zogen beter gaat eten. Ik ken zat honden die dan helemaal hun baasje compleet tot wanhoop drijven.
[/quote]

Toch nog even op terug komen, want ik had wel gelezen, maar nog niet geantwoord!
Ik gebruik inderdaad de complete versies, ik moet zeggen dat ze de anderen ook niet wil eten hahah *echt een doos* Eve is gek op rauwe eitjes, die geef ik haar nu ook zo'n 2 keer in de week. Eve wil geen vis eten, heel soms eet ze de koolvis van de kat op... maar daar blijft het dan bij. Als ze het in der bak heeft zitten, dan moet ze het niet en eet ze eromheen. Eve is nu loops en van de week ook voor het eerst gedekt. Tijdens haar loopsheid heeft ze super gegeten, echt die vreetdrang had ze en ze heeft dan ook keurig elke dag haar portie eten opgegeten, zelfs ook wat grover vlees wat ik van Henkie's botten had afgesneden ;D dus ze heeft nu weer een flinke reserve.Eve is altijd tegen het magere aan, maar ze voelt nu redelijk vol zeg maar. Op het hoogtepunt, de dag voor en de dag waarop haar progesteron op een voldoende nivo was, stopte ze met eten. Ze begon weer te eten, meteen na de dekking in de avond. Ze heeft toen Runner op (dat hadden ze daar voor Eve uit de vriezer gehouden), dat eet ze normaal nooit, maar nu wou ze het hebben!!  :-[  Ik had voor de zekerheid ook een kuipje gewoon voer bij me, maar die heb ik niet hoeven te gebruiken. (Ik doe zo over die Runner nog even een topic openen!)
Ik ga dan maar gewoon verder met de Smuldier te geven, want soms word ik er wel een beetje wanhopig van als ze helemaal niks wil eten! Maar goed we modderen gewoon door en we blijven hoop houden dat ze ooit goed gaat eten hahah
Als er pupjes geboren worden, dat is uiteraard nog even in spanning zijn, ga ik de pupjes afspenen op Carnibest (denk ik). Dat is ook waar Eve ooit mee begonnen was en daar was ik erg tevreden over!... ondanks Eve er zelf anders over denkt hahah
Door zea
#1124242
[quote="claudiaB"]
Begrijp ik uit jou verhaal dat Eve voor het eerst loops is?   En nu is gedekt?

Hoe oud is ze dan?
[/quote]
uhh nee dit is haar 4e loopsheid en haar 1e dekking!
Door elisabethxx
#1130293
he, herkenbaar!! onze chiara vind het helemaal het einde en heeft binnen no time smuldier compleet op. rodi en carnibest zit ze vaak mee te klieren en treuzelen...omdat het veel goedkoper is had ik zo mn twijfels maar nu wissel ik gewoon af.
Door zea
#1130701
Eve is volgens mij hartstikke zwanger, want ze eet alles wat los en vast zit. Mevrouw wil zelfs vis en grotere stukken vlees eten. Ik ben haar dus nu voorzichtig elke dag wat anders aan het voorschotelen> carnibest, haaksbarf, rodi, smuldier en tot nu toe eet ze alles op.....kan ze een klein beetje reserve gaan opbouwen. Ik ken dit verschijnsel ook van haar oma en moeder. Slechte eters totdat ze zwanger zijn, de laatste 3 weken van de dracht gaan ze minderen met eten en zodra de pups er zijn, beginnen ze weer met eten..... dus vandaar dat ik hoop houd dat ze straks gewoon lekker kan genieten van een bak voer. Nu ik dit schrijf is ze bak van de kat aan het leegroven en ze begon net ook al aan de restjes die Henkie liet liggen ;D
Gebruikersavatar
Door porza
#1131662
hier krijgen ze ook smuldier compleet .
ze krijgen ook kippe carcas , eieren en soms wat van de tafel als het gezond is.
en ze doen het er prima op .
wat ik wel doe als het kouder wordt wat olie door het voer .
ik vind dat dan bij sommige hondjes de huidjes wat droog zijn.
of geef vis
hebben meer mensen daar last in de winter maanden  ?
Door dieseltje
#1131727
Hier krijgen ze smuldier icm wat barf. Eerst kreeg Diesel alleen CB maar daar bleef hij altijd wat mager op. Ook op de aktieve variant. Op een gegeven moment liet hij het ook af en toe staan.
Ik ben overgestapt op smuldier en hij is 4 kilo aangekomen. Ik voer dit nu 1,5 jaar en dat gaat heel goed. Helaas is Diesel de 4 kilo nu weer kwijt door de prednison.

Toen Zahra hier kwam in juni had ze kale plekken op haar flanken. Ze kreeg bij haar vorige baas pedigree en bonzo. Volgens onze da was seasonal flank alopecia en had het niets met voeding te maken. Ik vertik het om die zooi in huis te halen dus ik heb haar cold turkey overgezet op smuldier. Na een paar weken had ze geen kale plekken meer.

Nu geef ik ze op barfdagen pens, hart, spiervlees, wat fruit of groente en wat zuivel.  2 ker peer week krijgen ze een eitje en af en toe een bot. Daarnaast krijgen ze nog de gezonde tafelresten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door