Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#1123606
Hallo allemaal.

Tara is de laatste tijd veranderd. Ze is veel drukker en blaft ineens heel veel. De buurman kwam vandaag al klagen! Het schijnt dat ze bij alles wat voorbij komt gaat blaffen als er niemand thuis is. Ook als er wel iemand thuis is blaft ze veel meer dan dat ze eerst deed. Mijn ouders zijn sinds een maand uit elkaar en mijn moeder woont nu ergens anders. Zou het toeval zijn? Of merkt Tara dondersgoed dat er iemand ontbreekt? Ik woon sinds 10 maanden op mezelf en Tara komt ieder weekend bij mij. Ik woon in een flat dus kan ze niet zien of er iets langs loopt want ik woon op 7 hoog.

Sinds ongever 3 maanden is ze overgestapt van carnibest naar energuiqe en we hebben ook een beetje het idee dat ze daardoor meer energie heeft gekregen. Pas goed bij de naam van het voer haha!

Snapt iemand hoe dit kan? Zou Tara ook ongelukkig zijn door de hele situatie?

Groetjes Alies
Door Lizzy
#1123967
Of ze ongelukkig is, dat weet ik niet maar ik denk dat Tara zeker wel merkt dat er een grote verandering is in haar leven. Waar ze waarschijnlijk op reageert. Je zou haar terug kunnen zetten op het oude voer maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Stel je vraag anders ook eens op http://www.hondengedragsforum.nl
Door dineke-cavalier
#1124170
hoi hoi,

ik denk : dat tara nu idd iemand mist en daardoor meer is gaan blaffen . zit ze thuis ook meer voor het raam als normaal ? wachtende tot je moeder thuis komt ? dan ziet ze nu dus veel meer leven op straat .
het is voor haar nu natuurlijk ook allemaal nieuw en weer even wennen . ik denk dat ze daarom nu ook veel drukker is, omdat haar roedel niet meer compleet is.
wat het eten betreft zou je eens kunnen kijken of er in energique meer eiwitten zitten als in carnibest ( ik ken van allebei de voedingswaarden niet zo goed ) als er in energique meer eiwitten zitten zou ze daar ook wat drukker van kunnen zijn.
misschien is het fijn om haar een bach bloesem te geven met walnut erin, deze help de hond bij verandering in haar omgeving. ( als ik het goed onthouden heb.)
Door Alies
#1125081
Ja ze zit idd veel meer voor het raam. Ze is ook veel meer alleen thuis nu. Mijn moeder werkt parttime en was daarom veel thuis. Mijn vader werkt volledig en dus is Tara meer alleen. Als ik haar meeneem naar mijn flat merk ik dat ze echt tot rust komt. Ik ben altijd de enige die daar is dus heeft ze ook niet het idee dat er nog iemand moet komen.

Als wij er zijn blaft ze eigenlijk nooit, dus ik kan ook moeilijk controleren of ze echt wel zoveel blaft. Die buurman is nogal een zeurpiet en dat is zacht uitgedrukt. Ik ga haar niet allemaal troep toedienen omdat de buurman er last van heeft.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1125479
Ik denk dat wij erg onderschatten wat een veranderde gezinssamenstelling met onze honden doet??
Mijn ex vriend is hier vorig jaar november vertrokken en was erg op Didge gesteld (en andersom) zelf was ik emotioneel behoorlijk een wrak, en Didge was af en toe een onuitstaanbaar stuk vreten (veel blaffen, druk in zijn gedrag) . Ik heb hem kunnen ondersteunen door een middel wat ik van Tannetje heb gekregen (bloesems: Bescherming). Het haalde net de "pieken" wat meer weg en ik heb er goede resultaten  mee gehad.
Kan Tara door de week niet bij jouw zijn, als ze hier tot rust komt?
Het schijnt dat honden er 1 jaar over doen om te wennen aan een nieuw proces.
Misschien heb je iets aan het boek "stress bij honden" van Martina nagel en Clarissa v. Reinhardt
Succes ;)
Door dineke-cavalier
#1125498
Als wij er zijn blaft ze eigenlijk nooit, dus ik kan ook moeilijk controleren of ze echt wel zoveel blaft. Die buurman is nogal een zeurpiet en dat is zacht uitgedrukt. Ik ga haar niet allemaal troep toedienen omdat de buurman er last van heeft.

hoi alies,
je moet haar ook geen ''troep'' geven omdat een ander er last van heeft maar je moet het doen voor de hond.
wat ik van je verhaal begreep is dat is dat tara ook erg onrustig was als jullie thuis waren, vandaar mijn advies om een bach bloesem te geven. bachbloesems zijn een natuurlijk extract, en dus homeopatisch .
maar je moet helemaal niets hoor !

groetjes dineke
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1125665
dineke-cavalier schreef:
Als wij er zijn blaft ze eigenlijk nooit, dus ik kan ook moeilijk controleren of ze echt wel zoveel blaft. Die buurman is nogal een zeurpiet en dat is zacht uitgedrukt. Ik ga haar niet allemaal troep toedienen omdat de buurman er last van heeft.

hoi alies,
je moet haar ook geen ''troep'' geven omdat een ander er last van heeft maar je moet het doen voor de hond.
wat ik van je verhaal begreep is dat is dat tara ook erg onrustig was als jullie thuis waren, vandaar mijn advies om een bach bloesem te geven. bachbloesems zijn een natuurlijk extract, en dus homeopatisch .
maar je moet helemaal niets hoor !

groetjes dineke
Maar dan moet je toch wel eerst de oorzaak zien te ontfutselen voor je ergens mee begint
Door MariekeLost2
#1125747
Als noodoplossing zou je haar in een ruimte kunnen plaatsen waar ze niet de hele tijd naar buiten kan kijken. Ook de radio gezellig aan, wil heel goed helpen.

Die van mij is zo ontzettend waaks dat hij als hij mensen voor het huis ziet langslopen, direct aanslaat. Al sta ik ernaast. Uit gesprekken met mijn buurman (tevens de vaste oppas) bleek dat hij het ook deed als ik niet thuis was. Ik heb hem, nu twee jaar geleden, ook verplaatst van de voorkamer naar de keuken, alwaar hij alleen maar de achtertuin kan zien. Tevens de hele dag de radio (niet al te hard) aan, en hij blaft nooit meer. Ook reageerde hij op de intercomdeurbel. Dat weet ik nu te voorkomen doordat ik er een schakelaartje heb tussen te laten zetten, waardoor ik deze, als ik aan het werk ben (ook parttime) kan uitschakelen. Mijn buren blij, ik blij.

Als ze mentaal erg van slag is, zou rust compositum ook een tijdje als hulpmiddel kunnen dienen. Het neemt niet weg dat er wel iets aan gedragstherapie gedaan zal moeten worden. Zeker belangrijk, nu in het beginstadium.
Die van mij heeft twee jaar therapie gehad, maar de waaksheid blijft, en die krijg ik er niet meer uit, nu hij al bijna 9 is.
Door Alies
#1125855
We gaan nu eerst proberen hoe het gaat als we de gordijnen dicht doen overdag. Als het echt zo is, vind ik het wel heel erg voor Tara dat ze ook zoveel last heeft van de scheiding van mijn ouders.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1125982
Alies schreef: We gaan nu eerst proberen hoe het gaat als we de gordijnen dicht doen overdag. Als het echt zo is, vind ik het wel heel erg voor Tara dat ze ook zoveel last heeft van de scheiding van mijn ouders.
Lees het boek maar eens waar ik het over had. Zal je erg veel duidelijk worden ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1133412
Mijn ervaring is ook dat zulke veranderingen een enorme inpact op dieren kunnen hebben, helaas.....

Krijg ze ook andere eiwitten dan voorheen misschien?? Kan ook een overgevoeligheidsreactie zijn...
Succes ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door