Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1122098
Mooie vaste ontlasting, vol energie en mooie vacht, denk da het aan het merk brokken ligt .
carocroc van Vobra

Zolang de hond in de groei is wil ik daarmee door blijven gaan (nu net een jaar) en ik vind het ook wel makkelijk :D

Zijn er meer mensen die gecombineerd voeren?
Laat dit dan eff weten en hoe dat bevalt.

Gr. Nico
#1122873
[quote="1eboa"]
dat bedoel ik ook niet, iedereen is vrij in zijn doen en laten.
[/quote]

Nou, ik zal wel errug dom wezen maar ik snap het niet  :-[
Ja, natuurlijk is iedereen vrij in z;n doen en laten (binnen de grenzen van de wet en de fatsoensnormen) en daar is die persoon dan ook zelf verantwoordelijk voor en niet wij op het forum lijkt mij zo.
#1123415
Hallo Nico,

Ik denk dat jouw hond een ijzersterk darm gestel heeft en dat het niet aan de brok te wijten is dat hij het er goed op doet.
Zowiezo verteerd brok anders als vers. Ook is het maagzuur van een hond op vers is zuurder als dat van een hond op brok.

Je zit nu op een forum met mensen die bijna allemaal alleen vers geven. Als je het dus over brokken hebt zal niemand je daar verder mee kunnen helpen.
Ik zelf vind brok geen gezonde hondevoeding. De vergelijking van een pizza met vitamine pillen komt daar het dichts bij.

Lees vooral veel hier op het forum. Er zijn verschillende topics die de behandelen wat precies in brokken zit.
#1123770
[quote="Robian"]
Hallo Nico,

Ik denk dat jouw hond een ijzersterk darm gestel heeft en dat het niet aan de brok te wijten is dat hij het er goed op doet.
Zowiezo verteerd brok anders als vers. Ook is het maagzuur van een hond op vers is zuurder als dat van een hond op brok.

Je zit nu op een forum met mensen die bijna allemaal alleen vers geven. Als je het dus over brokken hebt zal niemand je daar verder mee kunnen helpen.
Ik zelf vind brok geen gezonde hondevoeding. De vergelijking van een pizza met vitamine pillen komt daar het dichts bij.

Lees vooral veel hier op het forum. Er zijn verschillende topics die de behandelen wat precies in brokken zit.



[/quote]Als je ziet wat ie allemaal nog van de straat c.q. platteland weg snaait (Zelfs complete suikerbieten, takken, kauwgom, mest, stenen, modder ) dan houd ik ook m,n hart vast ja.
Dat ik deze brok voer, is niet uit de lucht gegrepen en daarbij komt ook uit de bus dat de combinatie met vers geen problemen hoeft te geven mits er genoeg tijd (8 uur) tussen zit.
Tot nog toe gaat dit prima (de hond betreft een Rhodesian Ridgeback een jaar oud dus nog twee keer voeren) en als je leest wat die honden daar te eten krijgen in Afrika,  geen brokken geen vers gewoon wat er over blijft van de tafel. Ze staan ook bekend als honden met een loden maag, neemt nie weg dat ik niet zomaar klakkeloos bezig ben.  :)

bedankt voor de reactie
Gr. Nico
#1123797
[quote="Nico K2"]

Dat ik deze brok voer, is niet uit de lucht gegrepen en daarbij komt ook uit de bus dat de combinatie met vers geen problemen hoeft te geven mits er genoeg tijd (8 uur) tussen zit.

[/quote]

Ik weet niet uit welke bus die informatie komt, maar ik denk dat dat wat achterhaald is.

Het gegeven dat de combinatie brokken met vers geen problemen hoeft te geven vind ik ook echt iets anders dan je hond goed en gezond voeren. Het feit dat het (nu nog) goed gaat wil niet zeggen dat het goed is. In mijn overtuiging horen brokken in een goed samengesteld menu niet thuis.

Ik kan wel met je ingesprek over het voeren van brokken, maar ik wil daarover niet in gesprek. Ik geef geen adviezen over zaken waar ik niet achter sta en ik verspil geen energie aan zaken waarin ik niet geloof.
#1123807
[quote="Nico K2"]
Als je ziet wat ie allemaal nog van de straat c.q. platteland weg snaait (Zelfs complete suikerbieten, takken, kauwgom, mest, stenen, modder ) dan houd ik ook m,n hart vast ja.
Dat ik deze brok voer, is niet uit de lucht gegrepen en daarbij komt ook uit de bus dat de combinatie met vers geen problemen hoeft te geven mits er genoeg tijd (8 uur) tussen zit.
Tot nog toe gaat dit prima (de hond betreft een Rhodesian Ridgeback een jaar oud dus nog twee keer voeren) en als je leest wat die honden daar te eten krijgen in Afrika,  geen brokken geen vers gewoon wat er over blijft van de tafel. Ze staan ook bekend als honden met een loden maag, neemt nie weg dat ik niet zomaar klakkeloos bezig ben.  :)

bedankt voor de reactie
Gr. Nico
[/quote]

Maar we zitten hier in NL Nico. Ik geloof echt niet dat ik WIL weten wat mijn honden uit het land van herkomst te eten krijgen. Want vind het een vergelijk van niets >:(
Als jouw hond het goed doet op deze combi, is dat prima hoor maar nogmaals je zit hier op een rauw voer forum, en dat je dan zulke reakties krijgt, is te verwachten.
En dat de ridgeback een loden maag heeft....... :o denk niet anders als andere honden.
Ken behoorlijk wat mensen met ridgebacks die problemen met hun honden hebben hoor.
Ik hoop in ieder geval dat je hier op barfplaats veel informatie kunt vinden over rauw voeren.
Veel succes ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door