Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1121355
we zijn al bij de da geweest gister en ze heeft 2 prikken gehad, 1 ontstekingsremmer en 1 voor evenwichtsstoornis of zo...

maar goed begon eergisteravond toen zat ze opeens te rennen door keuken en begon te schuimbekken...
daarna over en niets meer
toen s nachts kwam ik om 3 uur, ziet ze mij dondert ze zo van de stoel af en begint met haar hoofd te schudden en sleepte met 1 achterpoot.
heb dr tijd vast gehouden, wat eten gegeven en drinken en paar uur later weer..
nou we zijn s middags naar da geweest met dr, (gister dus ) maar die heeft alles gevoeld enz niets meer te zien...( ik dacht tia of zo :-\ )
en idd ze was best ok gister s ochtends en de rest van de dag en tot 2 uur geleden ging het ook wel ok.
ze ligt veel maar gaat naar bak, loopt gewoon rustig, alleen bak in en uit gaat wat moeilijk, eet goed en veel en drinkt prima...
ivm alle andere dieren zit ze in een grote bench in de woonkamer met haar huisje waar ze graag in zit ligt...
maar 2 uur geleden opeens dondert ze weer om kan ze haar achterlijf niet meer gebruiken en schud ze met dr hoofdje heen en weer, duurde ongeveer 20 minuten en het is verschrikkelijk om te zien...
nu kan ze wel weer redelijk lopen en ze kijkt gewoon helder uit dr ogen, alleen linksachter is ze nog wat onstabiel.
ze blijft veel eten...

dr vacht is dof en ze is magerder...

voor het weekend zijn 2 dingen gebeurd...
we hebben we haar ingespoten met vlooienmiddel
en het is druk in huis met katten, want normaal zijn er 5 bijna altijd buiten en 3 in de woonkamer.
ze is vroeger veel gepest en geplaagd, dus kan stress hebben gehad omdat t zo druk was/is...
ze was al wat duffel, rustiger en nieste beetje,
ik weet niet of ze gegeten heeft die dagen en zo ja hoeveel, want we geven gewoon 2 x op dag eten en laten t staat tot t op is zeg maar, voor iedereen...

ik kan t echter niet aan zien en wil weten wat t is en wat ik voor haar kan doen
heeft iemand tips, moet ik haar metacam geven, heeft ze pijn?
wat is t kan t door vlooienspul komen
is het tia of zo
het lijkt of ze verlamd is tijdens die aanvallen... :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 16 dec 2008, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1121408
Lizzy schreef: Heeft ze koorts?

Kan het geen vergiftiging zijn?
nee geen koorts bij de da...
ze is wel heel mak en rustig, want normaal is ze best moeilijk ivm haar verleden....
ze is trouwens een pers van 6 jaar
en ze komt nooit buiten...
#1121424
Decibels schreef: Lijkt op neurologische verschijnselen als ik het zo lees. Wat voor vlooienmiddel heb je gebruikt?
uh en dan? :-[ :-\
combi op vlooien middel of zo, ik ken t niet, gewoon bij de da vandaan...
mn eerste gedacht was ook door vlooienmiddel, te veel misschien gebruikt of ze is allergies ervoor is
op bijsluiter staat wel schuibekken enz kan zijn :o
#1121510
K@rin schreef: klinkt als vergiftiging, maar omdat je haar hebt behandelt tegen vlooien, denk ik dat het dat is.
Welk merk heb je gebruikt ?
dat staat erboven...
combo op heet t..
gewoon iets uit de dierenwinkel vandaan heeft mama t, omdat we eigenlijk nooit vlooienmiddel gebruiken :-\
#1121528
is er niets wat ik kan geven nu ter verlichting of voorkoming van nog meer van die 'aanvallen'
is veel laten eten en drinken wel goede oplossing  :-\
we geven nu om de paar uur wat aan dr

moet ik terug naar de da morgenochtend om iets te vragen?
hoe lang kan dit nog duren :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 16 dec 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#1121589
danielle1980 schreef: waarom ?
rustig snap ik, maar waarom donker?
om haar volledige rust te geven, vanwege haar neurologische verschijnselen.
dat was wat ik moest doen, toen ik mijn eigen kat bijna om zeep hielp, daar hem met Exil-up te behandelen.
Dat merk was verboden voor katten en dat had ik niet gelezen in de kleine lettertjes.
Kan goed zijn, dat jou merk ook verboden is voor katten en alleen geschikt voor honden ..........
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door