Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
#112127
Een collega van mij heeft sinds enkele dagen een Engelse Bulldogpup van 8 weken oud. Ze geeft hem nu brokken gemengd met kvv (weet niet welk merk). Ik heb al aan haar uitgelegd dat je je brokken beter niet met vlees kan mengen, dat het zonde is om een compleet kvv te "verprutsen" met brokken en ook hoe ik over brokken denk.
Het pupje is gelukkig slim en eet alleen het vlees op en laat de brokken liggen. Dus nu wil ze over gaan stappen op het voeren van alleen kvv. Ik heb haar wat Carnibest (natuurvoer) gegeven om uit te proberen en nu wil ze op CB overstappen. Maar welke varianten van CB mag je eigenlijk aan een pup geven? Allemaal behalve light toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#112145
[quote="Audrina"]
Een collega van mij heeft sinds enkele dagen een Engelse Bulldogpup van 8 weken oud. Ze geeft hem nu brokken gemengd met kvv (weet niet welk merk). Ik heb al aan haar uitgelegd dat je je brokken beter niet met vlees kan mengen, dat het zonde is om een compleet kvv te "verprutsen" met brokken en ook hoe ik over brokken denk.
Het pupje is gelukkig slim en eet alleen het vlees op en laat de brokken liggen. Dus nu wil ze over gaan stappen op het voeren van alleen kvv. Ik heb haar wat Carnibest (natuurvoer) gegeven om uit te proberen en nu wil ze op CB overstappen. Maar welke varianten van CB mag je eigenlijk aan een pup geven? Allemaal behalve light toch?
[/quote]

Om een hond even aan vers te laten wennen is het niet zo'n ramp als er eeven met brokken gemengd wordt. Structureel schijnt men het niet zo'n strak plan te vinden.
Je kunt inderdaad alle normale varianten van Cb geven, dus de Natuur, de Lam/rijst en de Kip/rijst. Daarbij gaat voor de verscheidenheid de voorkeur naar hoofdzakelijk Natuur en Lam/rijst. Dit omdat de kip/rijst geen pens bevat en ik vind dat (als je alleen deze variant zou voeren) toch een gemis.

Barfplaats wordt gesponsord door