Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1121071
Vanmiddag ontdekte ik een sliertje gele uitvloei van Binno op de vloer.
Ze is rond 25 november loops geweest, ze heeft geen koorts (38°), ze eet goed en drinkt niet meer dan anders.
Ik ben meteen begonnen met Uterovetsem en ben aan het twijfelen of ik ook Wobenzym erbij kan geven (en hoelang en hoeveel, ze weegt ongeveer 42kg). :-\
Laatst gewijzigd door Binno op ma 29 dec 2008, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1121086
Binno schreef: Vanmiddag ontdekte ik een sliertje gele uitvloei van Binno op de vloer.
Ze is rond 25 november loops geweest, ze heeft geen koorts (38°), ze eet goed en drinkt niet meer dan anders.
Ik ben meteen begonnen met Uterovetsem en ben aan het twijfelen of ik ook Wobenzym erbij kan geven (en hoelang en hoeveel, ze weegt ongeveer 42kg). :-\

Dat kun je er inderdaad bijgeven. Even uit me hoofd is dat voor zo'n formaat hond iets van 6 tabletten per dag. Eventueel nog iets van echinacea erbij, vit. C- tje en dan komt het vast wel weer goed.
Kan overigens ook nog wel een vaginitus wezen.
#1121207
Angelique schreef: Dat kun je er inderdaad bijgeven. Even uit me hoofd is dat voor zo'n formaat hond iets van 6 tabletten per dag. Eventueel nog iets van echinacea erbij, vit. C- tje en dan komt het vast wel weer goed.
Ja dat hoop ik, OK, gaan we zo doen dus. Echinacea heb ik in huis, vit. C moet ik even kijken. ;)
Kan overigens ook nog wel een vaginitus wezen.
kan je zelf het verschil zien?
oh ja, ze likt zich ook erg vaak, dus toch ook wat irritatie blijkbaar, al zie ik er zelf zo op het eerste zicht niks aan
ben er net mee gaan wandelen en ze is in elk geval springlevend ::) ;D
#1121209
Het is aan de buitenkant (weet ik uit ervaring) heel lastig te zien. Uiteindelijk ben ik een keer met zo'n twijfelgevalletje bij Slingie naar de DA gegaan en konden ze in het bloed zien dat er geen sprake was van een ontsteking. Als ik 100% zekerheid wilde hebben: moest ik een echootje laten maken. Dat heb ik laten doen en er was dus geen sprake van een baarmoederontsteking, wel een vagina ontsteking. Maar ja, die twee wil je serieus niet met elkaar verwisselen want het een kan dodelijk zijn, het ander niet. Dus bij twijfel (of als het erger wordt, ze ziek wordt, koorts krijgt, etc) ging ik langs bij de DA.
#1121264
Binno schreef: Ja ik hou het zeker goed in de gaten hoor.

Hoelang ga ik normaal gezien door met de 'medicatie'?
(in de veronderstelling dat het dus niet erger wordt, anders wordt het wel een tripje langs de DA)


Ik vind dat je al wel vlot verbetering moet zien en dat zie je in 1ste aan de kleur van wat eruit komt. Dat moet schoner worden en niet vuiler. Ik vind dat ze na drie weken wel een heel end schoon mag wezen anders laat ik het nakijken.
Wordt de uitvloeïing ondertussen groener naar bruin toe dan is het mis en moet je er een stevige abkuur tegen inzetten.
Een verschil tussen vaginitus en de beginselen van een baarmoederonsteking lijken erg op elkaar en zodoende zet je eigenlijk altijd dezelfde behandeling in. Alleen als je 100% zeker weet dat het een vaginitus is zou je de uterovetsem achterwege kunnen laten. Maar die vind ik zowieso na iedere loopsheid wel even nuttig.
#1121301
Angelique schreef: Ik vind dat je al wel vlot verbetering moet zien en dat zie je in 1ste aan de kleur van wat eruit komt. Dat moet schoner worden en niet vuiler. Ik vind dat ze na drie weken wel een heel end schoon mag wezen anders laat ik het nakijken.
Wordt de uitvloeïing ondertussen groener naar bruin toe dan is het mis en moet je er een stevige abkuur tegen inzetten.
Een verschil tussen vaginitus en de beginselen van een baarmoederonsteking lijken erg op elkaar en zodoende zet je eigenlijk altijd dezelfde behandeling in. Alleen als je 100% zeker weet dat het een vaginitus is zou je de uterovetsem achterwege kunnen laten. Maar die vind ik zowieso na iedere loopsheid wel even nuttig.
Misschien toeval maar meestal krijgt ze vanaf de loopsheid tot de schijndracht Pulsatilla korrels, maar omdat ze toch steeds weer schijndrachtig werd had ik het deze keer dus maar niet te geven. Tja... :-[

Kan het zijn dat door de Uterovetsem (heeft ze vanmiddag gehad) en Wobenzym (heeft ze nog maar een dikke twee uurtjes geleden gehad) tijdelijk nog wat meer rotzooi uitkomt (uitdrijvend effect) of is dit echt niet normaal (nog steeds gelig van kleur)? :-\
Laatst gewijzigd door Binno op di 16 dec 2008, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1121338
Binno schreef: Misschien toeval maar meestal krijgt ze vanaf de loopsheid tot de schijndracht Pulsatilla korrels, maar omdat ze toch steeds weer schijndrachtig werd had ik het deze keer dus maar niet te geven. Tja... :-[

Kan het zijn dat door de Uterovetsem (heeft ze vanmiddag gehad) en Wobenzym (heeft ze nog maar een dikke twee uurtjes geleden gehad) tijdelijk nog wat meer rotzooi uitkomt (uitdrijvend effect) of is dit echt niet normaal (nog steeds gelig van kleur)? :-\
Ja kan, beide middelen hebben een afdrijvend effect. De Uterovetsem laat de baarmeoder zichzelf "legen" en de  wobenzym breekt de onstekingscellen af en dan krijg je dus pus.
#1126514
In het weekend begon de uitvloei van kleur te veranderen, eerst wat geelbruinig, zondagavond roodbruin en vloeibaarder...
en veel... en stinken... :yucky:
Verder voelde zich wel heel de tijd OK, maar toch vanmorgen meteen maar een telefoontje naar de dierenkliniek en gevraagd wanneer we met haar konden langskomen.
Vanmiddag om kwart voor drie dus.
Nja, en laat ze nu net vandaag bijna geen uitvloei meer gehad hebben, maar ja, voor de zekerheid toch maar langsgegaan.
Baarmoederontsteking, maar gelukkig dus de open vorm, en waarschijnlijk was door de homeopathie de meeste pus er al uitgevloeid.
Kon ook zijn dat de baarmoeder zich nu wat verder gesloten had en er daarom nu minder uitvloei kwam.
Hij heeft even inwendig gevoeld en ook haar buik betast, dat was voor zover hij kon voelen OK.
Ze krijgt nu een AB kuurtje (Amoxyclav) en ik moet haar in elk geval de volgende tijd goed in de gaten houden of ze geen koorts meer krijgt, meer gaat drinken, minder eten, te rustig wordt enz.
Hij heeft wel aangeraden om haar toch binnenkort te laten opereren want de kans is groot dat ze dit terug gaat krijgen.

Vraagje nog...
Kan ik naast de AB intussen gewoon doorgaan met de Uterovetsem, Wobenzym en Echinacea, en hoelang? :-\
#1126663
Binno schreef: In het weekend begon de uitvloei van kleur te veranderen, eerst wat geelbruinig, zondagavond roodbruin en vloeibaarder...
en veel... en stinken... :yucky:
Verder voelde zich wel heel de tijd OK, maar toch vanmorgen meteen maar een telefoontje naar de dierenkliniek en gevraagd wanneer we met haar konden langskomen.
Vanmiddag om kwart voor drie dus.
Nja, en laat ze nu net vandaag bijna geen uitvloei meer gehad hebben, maar ja, voor de zekerheid toch maar langsgegaan.
Baarmoederontsteking, maar gelukkig dus de open vorm, en waarschijnlijk was door de homeopathie de meeste pus er al uitgevloeid.
Kon ook zijn dat de baarmoeder zich nu wat verder gesloten had en er daarom nu minder uitvloei kwam.
Hij heeft even inwendig gevoeld en ook haar buik betast, dat was voor zover hij kon voelen OK.
Ze krijgt nu een AB kuurtje (Amoxyclav) en ik moet haar in elk geval de volgende tijd goed in de gaten houden of ze geen koorts meer krijgt, meer gaat drinken, minder eten, te rustig wordt enz.
Hij heeft wel aangeraden om haar toch binnenkort te laten opereren want de kans is groot dat ze dit terug gaat krijgen.

Vraagje nog...
Kan ik naast de AB intussen gewoon doorgaan met de Uterovetsem, Wobenzym en Echinacea, en hoelang? :-\
Balen :-\

Je kunt daarmee doorgaan, totdat alles schoon is. Echinacea nog iets langer, in ieder geval over de abkuur heen.

Sterkte met het meiske :-*
#1127204
Hitam schreef: En vergeet de probiotica na de ab kuur niet.
nee hoor, die krijgt ze nu al en daar ga ik nog een tijdje mee door ;)
En blijf haar goed in de gaten houden. Zo´n baarmoeder kan ook weer sluiten en dan moet ze alsnog geopereerd.
gisterenavond had ze nog/opnieuw veel uitvloei, dus voorlopig is de baarmoeder in elk geval nog open
maar ik hou haar nauwlettend in de gaten  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door