Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door sandrath
#1120344
Hoi,
Sinds een maand of twee ben ik helemaal zelf samen aan het stellen. Ik heb een tijdje nog de mixen van Herby aangehouden, maar na een blessure van James, waarbij ik hem dus wat minder moest gaan voeren, zijn we nu toch helemaal om. En het bevalt erg goed! Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden van het menu dat ik heb gebrouwen. Ik ben met name onzeker over de hoeveelheid orgaan en de afwisseling van diersoorten. Maar goed, daar gaan we:

James - cane corso van 10 maanden - 50 kilo en ongeveer 68/69cm. Ik ga uit van 2,4% van zijn gewicht (gemiddeld 1200 gram per dag)
Bot 53% - Orgaan 15% - Spier 20% - Groente 12%

Week 1 + 3
Maandag:    650 gr Pens Schaap - 500 gr Kippennekken
Dinsdag:     500 gr Kippennekken - 100 gr Konijnkarkas - 400 gr Spiervlees - 250 gram Groente
Woensdag:  600 gr Konijn (voorpoot/karkas) - 300 gram Orgaan - 250 gram Groente
Donderdag: 750 gr Eendennekken - 400 gram Spiervlees
Vrijdag:        600 gr Kipkarkas - 100 gr Spiervlees - 300 gr Orgaan - 250 gr Groente
Zaterdag:    600 gr Parelhoen - 400 gr Spiervlees - 250 gr Groente
Zondag:      750 gr Lamsribben - 400 gr Spiervlees                       

Week 2+4
Maandag:    idem
Dinsdag:      idem
Woensdag:  idem
Donderdag: 750 gr Konijn (voorpoot/karkas) - 400 gram Spiervlees
Vrijdag:        idem
Zaterdag:    600 gr Haas - 400 gr Spiervlees - 250 gr Groente
Zondag:      500 gr Zalmkop - 250 gr Kipkarkas - 400 gr Spiervlees

Spiervlees: wissel ik in gelijke mate af: Paard-Kalkoen-Rund-Wild. Iedere twee weken komen ze allemaal voorbij.
Orgaan: naast pens op maandag, krijgt hij de andere 2 dagen 100gr lever(kip)-100gr nier(rund) - 100gr hart(rund)
Groente: meestal 4 soorten door elkaar in een mix, wisselt per week
Extra: 2 eieren, lepel honing, wat biogarde

Heel verhaal, maar ja, ik wilde graag volledig zijn. Ben ik op de goede weg?

Gr. Sandra
Laatst gewijzigd door sandrath op ma 15 dec 2008, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrath
#1120647
Heel goed eigenlijk wel. Hij moest iets afvallen, dus ik heb hem een tijdje op gemiddeld 1100gram gezet, maar hij is nu heel mooi op gewicht. We hebben hem een beetje schraal gehouden omdat hij pas 10 maanden is. Ik ben dus net deze week weer iets op gaan hogen om te voorkomen dat hij echt mager wordt.
Maar ik ben blij dat je zegt dat het menu zo goed is. Dan kan ik dit als basis houden en af en toe wat spelen met soorten. Ik vind het soms nog steeds best spannend om het helemaal zelf te doen, maar ja hij ziet er goed uit en hij vindt het heel erg leuk (behalve eendagskuiken, dat vond hij helemaal niets!).
Door Lizzy
#1120696
[quote="sandrath"]
Heel goed eigenlijk wel. Hij moest iets afvallen, dus ik heb hem een tijdje op gemiddeld 1100gram gezet, maar hij is nu heel mooi op gewicht. We hebben hem een beetje schraal gehouden omdat hij pas 10 maanden is. Ik ben dus net deze week weer iets op gaan hogen om te voorkomen dat hij echt mager wordt.
Maar ik ben blij dat je zegt dat het menu zo goed is. Dan kan ik dit als basis houden en af en toe wat spelen met soorten. Ik vind het soms nog steeds best spannend om het helemaal zelf te doen, maar ja hij ziet er goed uit en hij vindt het heel erg leuk (behalve eendagskuiken, dat vond hij helemaal niets!).

[/quote]

Dat verbaast me dus niks. Je menu ziet er gewoon degelijk uit! Hee, onwijs leuk dat het zo goed bevalt! Er zijn best veel honden die eendagskuikens niet te happen vinden. Terwijl ze ei wel lekker vinden. Sommige vinden 'dat vachtje eng' ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door