Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1120243
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1120263
Je kunt ook de variatie zoeken in je vleessoorten. Theemuts at tijden alleen kip en zalmmix als botsoort. Nu eet ze konijn/eend/kip en zalm. De andere soorten zoek ik in het vlees en orgaan. Denk dus dat het wel kan. Je zou ook nog de ribben hert en lam kunnen proberen, die vallen hier beide bij de andere honden goed in de smaak. Ik mis ook nog de konijn in jouw verhaal, wat vindt die daar van?
Verder denk ik dat sommige honden een natuurlijke rem hebben. Theemuts eet iets meer als 5 kilo in de week. Als ik een keer "ruig" doe en extra in haar bak doe, kan ik er op rekenen dat ze de dag erop niet eet. Ze blijft ook altijd slank en last dus ook vastendagen in. Wellicht is die van jou ook zo. Als die lekker in zijn vel zit en 't goed doet, kan hij wellicht met weinig toe. Ook niet ieder mens heeft een evenhoge behoefte aan eten.
Door Cindy de Wolf
#1120269
Mss geitenribben, hertenribben. Kalfsribben zou ook nog kunnen maar dat is behoorlijk hard bot. Konijn is mss ook nog het overwegen waard. En je kan natuurlijk je verschillen zoeken in de vleessoorten. Verders zal ik me er niet al te druk om maken tenslotte zit er in kvv ook meestal alleen kip aan botsoort.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op ma 15 dec 2008, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1120291
Ik sluit me bij Cindy aan.
Ik weet niet waar je woont, misschien kan je bij een mede barfer in de buurt wat kleine porties van verschillende vleessoorten overnemen, zodat je niet zoveel hoeft weg te gooien?
Door Juul
#1120303
En de botmixen van herby, af en toe als aanvulling? Met wat vlees en een eitje erdoorheen? Ik heb vandaag net weer een bestelling weggedaan. Als je wat mee wilt bestellen of wat wilt proberen, roep je maar!
Door kojak
#1120312
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door