Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1119274
Grote beer heeft een druk jaar achter de rug, vooral op geestelijk gebied. Sinds een paar weken lijkt ze weer op de hond die we voor het nestje hadden, ze is/lijkt zelfs nog vrolijker. Maar het lijkt er ook op dat ze haar stress via haar huid laat wegvloeien. Ze heeft opeens jeuk. In al die jaren heeft ze nooit een plek gehad, nu twee hotspots (onder controle), ze bijt veel in haar poten, krabt zich erg veel, op haar rug zelfs tot een kale plek aan toe. We geven haar inmiddels drainage compositum van Groene Os. Maar vraag me af of ik nog iets kan geven om haar van de jeuk af te helpen en vooral van het bijten in haar poten. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1119652
de logeer stafford die ik afgelopen week had..
stikte van de jeuk.. echt al zolang als ik hem ken..

de baas deed een ontdekking.. en kocht "puur jeuk"
en t werkte prima moet ik zeggen!!!
hij krabte af en toe nog wel.. maar over t algemeen kon hij nu eindelijk rustig slapen.. :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1119705
Is dat van de Groene Os?

Ik denk dat het jeuken wel minder wordt, dat het zeg maar net is als bij mensen die stress hebben gehad, die krijgen daarna vaak een uitbarsting van exceem. Of van rugpijn, of darmklachten. Ze heeft dikke korsten op haar voorpoten (op plekken waar ze net niet bij kan komen), en hapt en krabt behoorlijk. 't neemt nu met de drainage al wel wat af, maar hoop dat ik het wat sneller kan doen verdwijnen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1120279
Start ik vanavond nog met de rescue. De rust net aan mijn moeder gegeven, haal ik zaterdag wel weer wat uit het potje. Denk dat het een soort nastress is zeg maar, ze heeft veel stress gehad en begint weer te ontspannen. Tegen een mens zou ik zeggen, ga lekker douchen zodat je het van je af kunt spoelen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1120556
nee.. dat is dus van het merk "Puur" 
net zoals vsm.. maar dan dus van een ander merk..
of vsm t ook heeft weet ik niet..
vast wel..
misschien zou t helpen tegen de jeuk.. naast de RC.. :)
Door Antonia
#1125211
Om te ontstressen: dagelijks een TTouch behandeling. Is heerlijk ontspannend voor de hond en ook nog goed voor het versterken van de relatie.
Gebruikersavatar
Door kira
#1125278
Maakt het nog uit welke TTouch ik dan doe, kan mij nog herinneren iets van de krokodil en een luipaard. Ik heb wel een boekje met alle mogelijkheden erin, maar dan voor paarden, weet niet of dat uitmaakt? Ze heeft nog steeds jeuk, het is wel minder, maar ze heeft zich al wel een aantal kleine plekjes gebeten, zijn echt bijt/krabplekjes geen hotspots. Ben druk bezig met drainage en rescue.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door