Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1119932
Guus heeft iets vreemds. Hij heeft 's morgens soms last van een rommelende buik (darmen?maag?) en krijgt dan steken/kramp in zijn buik.

Hij heeft het voor het eerst gehad ic. met diarree. Gisteren had hij echt helemaal geen diarree.

Gisterochtend hoorde ik zijn darmen wel rommelen 's morgens. Ik heb hem even later buiten gelaten en eten gegeven. Eten wilde hij niet dus heb ik hem een koekje gegeven zodat ie toch iets at en eenmaal terug in bed begon hij weer te piepen van de pijn  :-\
Hij heeft later op de dag wel willen eten en de pijn heeft de hele ochtend geduurd. Hij is de rest van de dag een beetje timide en hangerig geweest.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Mijn cavalier Nimmie had iets soortgelijks. Die had alleen die rommelende maag en wilde dan ook niet eten. Dat ging eigenlijk wel snel over als ze iets gegeten had (al was het maar een koekje ofzo). Maar dat ze pijn had kan ik me niet herinneren. Van haar hebben we ooit een foto gemaakt van haar buik. Die bleek toen heel veel gas in de darmen te hebben.

Guus krijgt Carnibest (kip&rijst of lam&rijst of gewoon). Hij krijgt ook regelmatig pro bio forte (heb ik gisteren ook gegeven maar hielp niet) en soms chlorella.
#1119995
Is dit al lang gaande?  Hebben we het over weken of dagen?

Mijn setter heeft ook eens niet meer willen eten.  Ze werd hangerig, begon gras te eten om te braken, eerst diarree, daar na niets meer, rommelende darmen. Twee dagen later zat er niets leven meer in haar.  Het bleek dat er iets vast zat in  haar darm.  We waren er maar op het nippertje bij.
#1120000
Misschien Okugest?

Heeft hij dit al langer? Misschien een andere kvv proberen, misschien zonder rijst, of minder vet? Hij is toch laatst ook een tijdje niet lekker geweest? Zou 't daar een nasleep van zijn?

Nu krijg je i.p.v. antwoord er nog meer vragen bij.... :-[

Rachel.
#1120019
Meer vragen is juist goed  ;D

Hij heeft het nu 2 of 3x gehad. Vandaag voelt hij zich weer prima. Dat is steeds zo een ochtend of een dag voelt hij zich niet goed en de dag erop is het weer over.
Hij braakt niet en ook geen diarree deze keer. Hij heeft het ook altijd 's morgens. Dat vind ik wel gek.

Hij is laatst idd niet lekker geweest. Toen had hij ook diarree. Maar dat heeft hij nu niet dus dat snap ik ook niet. Ik weet niet of het een nasleep kan zijn.. Het is wel al een paar weken geleden dus dat denk ik niet. Okugest hielp toen niet. De dag nadat ik daarmee was begonnen kreeg hij het juist.
Door Nynke
#1120025
bloemetje schreef: Hij is laatst idd niet lekker geweest. Toen had hij ook diarree. Maar dat heeft hij nu niet dus dat snap ik ook niet. Ik weet niet of het een nasleep kan zijn.. Het is wel al een paar weken geleden dus dat denk ik niet. Okugest hielp toen niet. De dag nadat ik daarmee was begonnen kreeg hij het juist.
heeft hij zich zaterdag niet gewoon te druk gemaakt ? Of mist hij Pezzo  ::) ;)
#1120031
Nynke F schreef: heeft hij zich zaterdag niet gewoon te druk gemaakt ? Of mist hij Pezzo  ::) ;)
Misschien.. Maar dan had hij het zaterdag toch gewoon moeten hebben?

Hij zal Pezzo wel missen, dat is het natuurlijk  :D
Door Nynke
#1120032
bloemetje schreef: Misschien.. Maar dan had hij het zaterdag toch gewoon moeten hebben?

Hij zal Pezzo wel missen, dat is het natuurlijk  :D
Pezzo is ook best leuk  ::) :P ::)

Misschien is het toch een nasleep  :-\ :-\ 
#1120042
Nynke en ik denken ook aan de coniferen in de tuin. Wat ik niet heb kunnen vinden op google is wat de symptomen zijn en of ze nu echt heftig giftig zijn. Of hij er daadwerkelijk van gegeten heeft is vooralsnog de grote vraag.
#1120071
Sinds een maand/anderhalve maand voer ik hem 2x per dag.

Ik voer om half 7/7 uur en 's middags tussen 4 en 6 uur. Maar hij is nog maar 8 maanden dus echt shiften met voertijden heb ik niet gedaan, alleen de middagmaaltijd ertussenuit gehaald.
Door kojak
#1120112
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aneska
#1120169
Gipsy had daar ook heel veel last van, maar dat was toen de op de brokken stond en daarna ook nog toen ik ze op Rodi had overgezet. Je schrijft dat hij zowel de kip/rijst, de lam/rijst als de gewone krijgt. Misschien is hier een verband mee te leggen, dat hij het krijgt als hij b.v. de kip/rijst krijgt, en als je dan weer over gaat op b.v. de lam/rijst dat de symptomen ook weer verdwijnen. Ik zou eens gaan letten op wanneer hij het krijgt en welke variant hij dan gegeten heeft.
Gipsy krijgt nu lam/rijst en eend/rijst, ik heb de kip/rijst bij haar geprobeerd maar dat was niet zo'n succes, de gewone durf ik haar nog niet op te zetten maar dat ga ik uiteindelijk wel proberen.

Succes!
#1122270
Ik zit te denken om maag-compositum of puur-gastri te gaan proberen. Zijn eetlust is bijna nihil te noemen op dit moment ook al heeft hij geen maagkrampen. Hij begint ook sexueel volwassen te worden volgens mij dus dat zal ook wel meespelen.

Misschien is een homeopatisch/holistisch da ook een idee.. Ik weet niet of die iets voor me zou kunnen betekenen. Ik wil eerst even kijken of dat wellicht vergoed word door mijn verzekering voor Guus. Ik denk aan Hond&Kat aan de Zaan in Zaandam.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door