Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#1119678
Breezer loopt nu zo'n 2 weken af en toe te kuchen. Kennelhoestje dacht ik omdat het heerst op de hondenschool, dus ik een fles thijm hoestsiroop gekocht zonder suiker. Toen het wat beter ging ben ik daar weer mee gestopt. Zaterdag had Breezer wat dunnen ontlasting, en heb ik hem een schaaltje yoghurt met roosvicee stop gegeven. En zondag's was het alweer iets beter. Maar sinds afgelopen maandag is Breezer enorm aan de diarree, echte heuze spuitpoep. En ook veel overgeven. En helaas door m'n hele huis. :yucky:
Ben hem toen maar wat gekookte kip met rijst gaan voeren in kleine hoeveelheden per keer. Heb ook wat gekookte kippen boullion erbij gedaan voor het vocht. Afgewisseld met yoghurt met roosvicee. Voor het trainen gebruikte ik kleine stukjes beschuit. Allemaal dingen die de diarree zouden moeten stoppen.
Verder is hij net zo actief en gek als normaal, drinkt goed en eet nog steeds als een idioot. Alleen de diarree blijft. Donderdagavond bedacht ik me eigen dat ik wel eens okugest kon proberen. Vanaf vrijdag ochtend ben ik weer haaksbarf maar dan licht gekookt gaan geven met een heel klein beetje rijst. Vrijdag avond eindelijk een redelijk stevige drol. Maar zaterdag ochtend weer spuitpoep, en 's avonds iets dikker. Zaterdag heb ik hem alleen haaksbarf gegeven overgoten met kokend water. Vanmorgen een mooie keurige harde drol, wel iets licht van kleur. Tijdens de training moest meneer ineens weer poepen, en eerst een harde drol en daarna fel gele drap. Hoe lang moet ik het nu nog aan blijven kijken? Hij wordt op het oog wel wat magerder, maar goed dat kan hij best hebben. Maar door de diarree houd hij waarschijnlijk ook niet de voedingsstoffen vast die hij juist zo nodig heeft.
En door zijn allergie, en demodex geschiedenis wil ik eigenlijk zo min mogelijk rommel geven ivm zijn weerstand, maar ja die diarree vreet ook aan zijn weerstand.
Kortom dillema hier in huize Breezer.
Door charmed
#1119704
Is die hoestsiroop soms gezoet met aspartaam? Ik koop altijd hoestsiroop met suiker en voor kinderen (met echina force) Zonder suiker is meestal gezoet met iets als aspartaam en dat is niet aan te bevelen voor honden. Daar kunnen ze diarree van krijgen.
Door Breezer
#1119751
Ja de hoestsiroop is voor kinderen en suikervrij. En kan bij overmatig gebruik laxerend werken. Maar de diarree is een dag of 3 na het stoppen van de hoestsiroop begonnen. Heb het daarna niet meer gegeven, hoewel z'n hoest wel weer erger is geworden. Denk dat hij een virus heeft, maar ja wat te doen. Zijn lichaam het zelf op laten lossen zolang hij goed eet en drinkt, of naar de da voor een kuurtje ofzo?
Door Breezer
#1120336
Niemand verder nog ideeën of tips hoe lang ik het nog moet aan kijken of wat ik nog meer kan doen?

Ik moet zeggen nu hij weer terug op de haaksbarf is gaat het iedere dag een stukje beter gaat. Ik giet nog wel wat heet water over het vlees om de kou eraf te halen. Soms een stevige drol, soms dikke vla. Echt water poep is het niet meer gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1120360
Ik zou het nog even aankijken en Okugest blijven geven. Ik neem eigenlijk altijd de stemming van de hond als graadmeter. Zolang hij nog actief en vrolijk is en er nu ook langzaam verbetering is zou ik geen abkuur willen.
Het lichaam zal het ook zelf wel kunnen alleen gaat dat een stukkie langzamer dan met ab, alleen bij ab is het een korte-termijnoplossing, om daarna misschien in alle hevigheid terug te komen of, op zijn minst, de darmflora even de ruineren.
Beterschap voor Breezer!  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1120361
owww ja, ik zet de etensbak met Haaksbarf altijd even 10-15 minuutjes in een badje warm water (af en toe even omroeren). Geef ik  het zo uit de koelkast dan krijgt hij ook snel diarree.
Door Breezer
#1120381
Ik merk inderdaad helemaal niks aan hem. Zelfs geen kreuntje als ik zijn buikie aai. Als hij echt last zou hebben zou hij ook met kromme rug lopen en kreunen en steunen. Maar helemaal niks van dat alles. Hij lijkt soms nog wel actiever dan zonder diarree.
Door Lizzy
#1120614
Ik denk dat je hier een virusje te pakken hebt. Kan ook zijn dat hij dit voer niet goed verdraagt, dus je kunt altijd nog een ander merk proberen. Heb je groene leem in huis? Of Schindele's mineralen? Dan zou je daar een theelepeltje van door het eten kunnen doen.

Overigens denk ik dus dat je geen gekookte kip met rijst moet geven, als je hond aan de slinger is. Beide zijn super onverteerbaar en met zo'n overschakeling naar zo'n slecht dieet zorg je dus eigenlijk alleen maar voor meer ellende dan dat het wat oplevert. Gewoon rauw blijven voeren, zonder rijst. Of vasten (als een hond niet wil eten).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1121200
En probiotica zou ik ook geven. Dat maakt zijn darmen weer wat stabieler.
Door Breezer
#1122128
Nou zijn ontlasting is sinds gisteravond eigenlijk weer goed. Hij stond zelfs te kreunen om het eruit te krijgen. Hij krijgt weer gewoon z'n haaksbarf rauw uit de koelkast zonder water of iets. Heb vandaag nog wel okugest gegeven.

En idd probiotica daar had ik ff niet aangedacht. Ik zag dat het op was, dus ga ik morgen gelijk ff halen.

En dan ga ik rustig weer beginnen met z'n kuurtje vachtkruiden en borage olie. Heb vorige week alles abrubt gestopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door