Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1114839
Ik weet dat jullie het hele proces van het implantaat al hebben gehad maar voor mij is het weer nieuw.
De implantaat zit er nu een week in en ik vraag me af hoelang het duurde voordat jullie wat merkte.
Ik heb alle 100blz doorgeworsteld voor ik het implantaat liet zetten maar ben sommige dingen toch weer even vergeten.

Vraag 1: Hoelang duurde het voor jullie een reactie kregen?
Vraag 2: Werd het bij jullie allemaal eerst erger en dan pas minder? en hoe lang was het heel erg?

Ik heb zelf het idee dat hij wat rustiger is en dan bedoel ik naar Ireen toe. Niet meer constant achter haar aan en aan haar kont ruiken. Volgens mij is het bloeddruppelen uit zijn penis ook zo goed als over, alleen stinkt hij nog erg (waarschijnlijk nog voorhuidsontsteking ondanks de homeop. pillen.)

Ik zit dus te wachten op het moment dat hij echt vervelend gaat worden, want dat had ik gelezen. Ik hoop dus niet dat het rond de kerst begint want dan zitten we 2 weken in ons vakantiehuisje, daar is de ruimte toch kleiner en lastiger uit elkaar houden.

Ik hoop dat jullie mij nog even willen helpen met deze vragen, anders moet ik weer die hele topic doorworstelen.

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op zo 14 dec 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1114867
ik heb bij Storm geen verergering van zijn gedrag gemerkt hoor , dat was een happy mannetje toen het implantaat zijn werk begon te doen en het werd alleen maar beter in de eerste tijd , hoesnel ik er wat van zag weet ik niet meer maar het was wel snel.
ik hoop dat het bij jou ook zo gaat , ik zou zeggen ga er lekker ontspannen mee om en maak je geen zorgen voor hetzelfde geld fiets je er zo doorheen met hem  ;)
#1114881
Ik heb ook niet echt een verergering gemerkt bij Tiki, maar hij was al strontvervelend de hele tijd, dus best kans dat ik het verschil daardoor niet gemerkt heb ;D

Het duurde wel veel langer dan de da in eerste instantie aangaf voor we echt wat merkten. De da gaf eerst aan dat het 4-6 weken zou duren, maar bij ons zat dat implantaat er ongeveer 3 maanden in voordat we echt verschil zagen :o
Naderhand heb ik dat met de da nogmaals overlegd en volgens hem had de fabrikant in de tussentijd die termijn ook al bijgesteld. Het product was gewoon nog zo nieuw dat ze er te weinig feedback over hadden gehad om dat in eerste instantie te weten :D
#1114900
Anthraciet schreef: Ik heb ook niet echt een verergering gemerkt bij Tiki, maar hij was al strontvervelend de hele tijd, dus best kans dat ik het verschil daardoor niet gemerkt heb ;D
Dat had ik dus ook, hij was echt strontvervelend dat ik ook dacht erger kan niet meer. Ik dacht ook bij hem kan het alleen maar beter worden 8).

Groetjes Trudie
#1114902
Wat een verschil trouwens allemaal, de een merkt al wat na 5 dagen en de ander na 3 maanden.
Ik heb toch echt het idee dat ik nu na een week ook al wat merk. Zoals ik al zei hij laat Ireen wat meer met rust.
Ik wacht nog geduldig af en hoop dat het zo vooruit blijft gaan als nu.

Groetjes Trudie
#1114919
[quote="Anthraciet"]
Ik heb ook niet echt een verergering gemerkt bij Tiki, maar hij was al strontvervelend de hele tijd, dus best kans dat ik het verschil daardoor niet gemerkt heb ;D

Het duurde wel veel langer dan de da in eerste instantie aangaf voor we echt wat merkten. De da gaf eerst aan dat het 4-6 weken zou duren, maar bij ons zat dat implantaat er ongeveer 3 maanden in voordat we echt verschil zagen :o
Naderhand heb ik dat met de da nogmaals overlegd en volgens hem had de fabrikant in de tussentijd die termijn ook al bijgesteld. Het product was gewoon nog zo nieuw dat ze er te weinig feedback over hadden gehad om dat in eerste instantie te weten :D
[/quote]

Nou dat is een beetje flauwekul, in Australie en Nieuw Zeeland is het al enige tijd op de markt. En verder is het op een grote groep honden uitgeprobeerd voordat het op de markt kwam.
Ik heb echt nog van niemand gehoord dat het 3 maanden duurde. Wat kan, is dat het implantaat in onderhuidsvet terecht is gekomen waardoor de hormonen vertraagd worden afgegeven, een andere verklaring kan ik niet verzinnen.
#1115263
[quote="*Dorothea*"]
Nou dat is een beetje flauwekul, in Australie en Nieuw Zeeland is het al enige tijd op de markt. En verder is het op een grote groep honden uitgeprobeerd voordat het op de markt kwam.
Ik heb echt nog van niemand gehoord dat het 3 maanden duurde. Wat kan, is dat het implantaat in onderhuidsvet terecht is gekomen waardoor de hormonen vertraagd worden afgegeven, een andere verklaring kan ik niet verzinnen.
[/quote]
Leek mij ook raar dat het na 3 maanden pas zou gaan werken, terwijl het waarschijnlijk maar 6 maanden werkt ???

Groetjes Trudie
Door Fynn
#1115384
Hoi

Bij Fynn ging ik toch pas veranderingen merken zo'n 5 weken na het plaatsen.
Qua gedrag dan hij was niet meer zo sterk geinteresseerd in andere honden en hun plasjes.
Hij was af te leiden als we een reu tegen kwamen waar hij wat tegen had.
Het heeft wel langer geduurd voordat zijn ballen kleiner werden.
Even geduld hebben nog.
Is er trouwens iemand die het implantaat voor de 2e keer heeft laten plaatsen?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1115408
Ja gisteren met een andere hond ging zijn staart ook nog recht omhoog, maar waar het mij het belangrijkst voor was de belangstelling voor Ireen, is beduidend minder.
Het kan natuurlijk ook komen omdat haar " loopsheid" voorbij is. Loopsheid tussen haakjes omdat ze een antiloopsheidprik gehad heeft, maar waarschijnlijk toch nog interessant is voor Flynn.

Groetjes Trudie
#1115663
bij mij werkte het bij shane pas laat, die heeft geen echte gedragsverandering getoond,
wel heeft hij de hele loopsheid niet naar kaylee gekeken,
hij is al makkelijk als hij er gewoon bij mag, maar nu was hij nog simpeler 8)
bo na ongeveer een week of zo begon het, pfffff
laten we zeggen dat hij echt veel last had hij was echt zo niet lief tegen reuen :-X
#1119549
Nog even een update over Flynn. Ik liep gisteren te wandelen en Flynn en Harmony en ze waren samen met een stok aan het spelen, ik draaide me om om ze mee te nemen het zebra over en toen zag Flynn dus wat ik niet zag, een Duitse Herder naast de fiets. Op dat moment trekt hij naar de herder en er was voor mij geen houden meer aan en daar lag ik midden op het zebra. Flynn duikt gelijk op die herder en ik was snel overeind en trok hem er gelijk af. Terwijl was Harmony zo geschrokken (arme pup) dat zij weer terug rent op de weg. Gelukkig kon een vrouw haar lijn pakken en de auto die al stilstond voor het zebra bleef staan pfff.

Ik weet wel dat ik altijd op Flynn moet letten als er een andere reu aankomt, maar dit heb ik hem nog nooit zien doen. Meestal is het genoeg als ik zeg dat hij rustig moet zijn en loop ik er rustig langs. Als ik maar tussen hem en de andere hond blijf.
Het implantaat werkt darvoor duidelijk dus nog niet.
Wel is het zo dat hij al een week geen bloed meer heeft uit zijn penis en hij stinkt ook niet meer zo, maar het werkt dus nog niet helemaal.

Groetjes Trudie
#1119558
of het gaat wel werken ;)
bo van mij heeft nog nooit lelijk tegen andere reu gedaan, die is altijd heel lief en speels of hij negeert iedereen en gaat lekker zn eigen gangetje...
en opeens na 2 weken tot ruim een maand na zetten ongeveer vloog hij hier toch echt grommend op het hek bij ons als er andere reuen aan de andere kant van het hek waren...
nu is hij weer z'n eigen en nog 'kalmer' lijkt t wel...
#1119629
[quote="Red_Hunter"]
Nog even een update over Flynn. Ik liep gisteren te wandelen en Flynn en Harmony en ze waren samen met een stok aan het spelen, ik draaide me om om ze mee te nemen het zebra over en toen zag Flynn dus wat ik niet zag, een Duitse Herder naast de fiets. Op dat moment trekt hij naar de herder en er was voor mij geen houden meer aan en daar lag ik midden op het zebra. Flynn duikt gelijk op die herder en ik was snel overeind en trok hem er gelijk af. Terwijl was Harmony zo geschrokken (arme pup) dat zij weer terug rent op de weg. Gelukkig kon een vrouw haar lijn pakken en de auto die al stilstond voor het zebra bleef staan pfff.

Ik weet wel dat ik altijd op Flynn moet letten als er een andere reu aankomt, maar dit heb ik hem nog nooit zien doen. Meestal is het genoeg als ik zeg dat hij rustig moet zijn en loop ik er rustig langs. Als ik maar tussen hem en de andere hond blijf.
Het implantaat werkt darvoor duidelijk dus nog niet.
Wel is het zo dat hij al een week geen bloed meer heeft uit zijn penis en hij stinkt ook niet meer zo, maar het werkt dus nog niet helemaal.

Groetjes Trudie
[/quote]

Maar het implantaat biedt daarvoor ook geen garantie, net zoals dat een castratie maar helpt in 50% van de gevallen. Mijn Indy heeft op dit moment geen testosteron en toch wil hij nog steeds elke reu opeten die hij in het vizier krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door