Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1117441
noezels is 15 jaar.. en heeft in haar leventje al heel vaak blaasontsteking gehad..
soms was t een tijdje weg.. en ineens was het er weer..
ze is ong. een jaar geleden volledig doorgelicht..
echo's, foto's, bacteriekweek, struviet e.d.
op de cystease gestaan.. antibiotica's gekregen.. pijnstillers in huis..
maar niks helpt..

ik weet t niet meer..
ik ga zo nog een extra sterke antibiotica kuur halen..
kijken of t zo weer voor een paar weekjes weg te krijgen is..
maar de oorzaak is stress..

t was even over na een a.b. kuur en een pijnstiller..
maar toen liet ik per ongeluk de deur open na een weekendje weg..
en sindsdien is t met tolfedine tabletjes niet meer weg te krijgen.. en gaat ze zo dus weer op de a.b.

heeft iemand nog enig idee??
ze krijgt gemalen barf.. en verder doet ze het ok..
maar altijd dat gemiauw op de kattenbak vind ik zoooooo zielig!!!
ik word er verdrietig van..
steeds pijn bij het plassen zonder indicatie verder wil ik gewoon niet steeds verder laten gaan..
euthanasie schiet me door mijn hoofd.. maar ze is verder gewoon een blije knuffelkat..

help!
Door Kefraya
#1117509
Heel verdrietig om dat steeds weer te zien  :'( . Ik heb er ook eentje met chronische blaasproblemen, gelukkig geen gruis.
Als je zo zeker weet dat de oorzaak stress is, kun je daar dan niet iets aan doen met bv. een Feliway-verdamper, Bach-bloesems of een gedragsmatige aanpak?

Wat was er op de echo te zien? Had ze een verdikte en/of onregelmatige blaaswand?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1117519
er was op de echo's helemaaaaal niks te zien..
er was dus totaal geen medische oorzaak.. en ergens wist ik dat al.. maar vond ik na alle ellende dat t goed uitgezocht moest worden..
500 euro armer.. maar kreeg dus alleen die bevestiging dat mijn gevoel klopte..

t feit is.. er is nu geen onrust..
de onruststokers zitten in de bijkeuken..
komen alleen savonds onder toezicht de kamer in..
noes heeft dus de hele dag en nacht rustig de kans om lekker uit te plassen..
maar er hoeft maar iets te gebeuren.. en t schiet er weer in..

zon verdamper e.d. zie ik dus niet zo zitten..
een tijd geleden heb ik die al gehad.. en het had totaal geen effect op de katten..
1 kat heb ik een ander thuis gegeven.. en de rest gewoon verbannen..
op zich gaat dat dus hartstikke goed..
maar noezels hoeft maar verkeerd te niezen en t is mis..

ik heb net op t inet gezocht..
cantharis compositum.. dat is iets wat door de d.a. geinjecteerd wordt..
en blaas en nier compositum.. is dus iets wat gewoon thuis gegeven wordt..
beide homeopatische middelen..
de assistente gaat navraag doen over dit specifieke geval.. en wat het meeste zin heeft..
verder heeft noes nu weer baytrill gekregen en nog meer tolfedine..

ik hoop gewoon dat er iets uitkomt wat helpt..
vit. c zou ook kunnen.. maar dat moet in een behoorlijke dosis gegeven worden..
pillen is heel moeilijk bij haar.. en vit. c pillen zijn erg groot..
ik heb een kilo vit. c poeder staan.. maar 5 gram is een enorme hoeveelheid..
daar gaat madam nooit intrappen..

dus.. eerst die 2 compositums maar eens proberen denk ik..
tenzij iemand anders nog een oplossing weet..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1117536
met extra verzuren bedoel je de vit. c.??
die gebruik ik nog niet hoor..
de dosering van vit. c is zo hoog.. dat ik een volle eetlepel nodig heb om aan die 5 gram te komen..
dat krijg ik er nooit in joh..
eerst die homeopatische middelen maar..

een plasje opvangen is doffe ellende bij noez..
soms heb ik geluk dat ze het onderweg naar de d.a. in haar bakkie heeft gedaan..
maar er is nooit iets in te vinden geweest behalve bloed..
dus.. een blaasontsteking..
maar geen gruis en ook geen bacterien.. gewoon niks nada naks..  :-X
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1117746
de assistente zou bij groene os eens informeren wat ik nu t beste kon doen..
de cantharis van groene os moet door een d.a. geinjecteerd worden..

de blaas en niercompositum wordt gewoon door t eten gedaan..
maar ik vroeg haar of 1 injectie van die cantharis niet gewoon gelijk zoden aan de dijk zet..

wat is berberis??
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1117782
ik heb gegoogled op blaasontsteking bij katten.. en kwam die niet tegen..
ik zal nog eens zoeken.. maar eerst even zien wat ze van die andere 2 zeggen.. :)

anders raakt mamma spreeuw in de war.. :P
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1118492
Snowball heeft ook een tijdlang veel last gehad van steeds terugkerende blaasontstekingen, zonder dat er gruis of andere rare dingen konden worden geconstateerd. Hem heb ik een tijd blaasniercompositum gegeven in combinatie met homeopathie (in zijn geval pulsatilla, maar dat hangt natuurlijk van het type af). Bij hem heeft dat goed geholpen. Al eens bachbloesems geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1118804
nee  bachbloesem heb ik voor noezel dr blaasonsteking (en de achterliggende oorzaak, stress) nog niet gebruikt..

vandaag verslikte ze zich in het verschrikkelijk kleine baytrilletje.. en ging ze over dr nek..
ik heb zon hekel aan het pillen van katten.. tis altijd een drama hier..  :'(
dat blaas/nier compositum komt er ws wel..
of anders dat andere..

wat was de oorzaak bij snowball?
of is dat nooit duidelijk geworden..
Door Jeaninet
#1119324
Ik heb een kater die op zijn derde jaar (hij is nu zeven) een fikse blaasontsteking kreeg met blaasgruis. Is doorgespoeld, kreeg ab en kreeg ondanks dat de heftige blaasontsteking tot twee keer toe, vlak achter elkaar, terug. In totaal dus drie keer een flinke blaasontsteking met bloed in de urine. Heb de gewone behandeling afgemaakt en geef hem sindsdien iedere dag 2x per dag orthosiphon tinctuur met een injectiespuit en verdund met wat water of bouillon in. (Zie mijn topic in dit forum van 25 november). Tot nu toe is de blaasontsteking 1x teruggekomen, in een tijd dat ik de orthosiphon even wat liet varen.

De gevoeligheid voor blaasontsteking bij deze kater is ws ook gerelateerd aan stress. Lang verhaal, zal ik hier niet houden, maar hij sproeit ook het hele huis onder als de stress hoog oploopt. Zelfs de Feliwayverstuiver krijgt een beurt. Heb van alles geprobeerd, Clomicalm, Stramonium D30 (kwam dat op internet tegen), en geef hem nu sinds een aantal maanden Bach Bloesem rescue remedy. Hij weegt 4 kilo en geef hem 2x 2 druppels per dag. Het gaat nu werkelijk stukken beter. Kon vroeger ook nooit urine opvangen, nu lukt dat wel (in de tuin). En hij gaat zelfs af en toe weer op de bak, iets dat hij jaren niet heeft gedaan omdat één van mijn andere katten hem daar vanaf heeft getremd.

Succes, Jeanine
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door