Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1118944
pfff dat is een hele heftige operatie geweest zeg! Omdat je normaal gesproken smuldier voert zou ik daar nu ook gewoon weer mee beginnen, maar meerdere kleinere porties per dag.
Als jouw hond buiten zo'n last van vraatzucht heeft zou je met hem kunnen gaan barfen. Omdat je dan grotere stukken vlees en vleesbot voert blijft je hond langer verzadigd. Maar, dit zal de vraaatzucht alleen oplossen als je hond het doet omdat hij een onbestemd gevoel heeft vanwege trek. En je mag hier pas heel voorzichtig mee beginnen als je hond helemaal hersteld is!

Veel sterkte met Vigo..... :-* :-* :-* :-*
#1118959
Penny is twee keer aan een verstopping geopereerd. Ze kreeg de eerste dagen dieetvoer van de da, ook al omdat ze daar bivakkeerde. Daarna ben ik weer met rauw begonnen. 4 of 5 kleine porties per dag en zo langzamerhand de porties groter maken en het aantal maaltijden verkleinen. Ik heb heel lang gepureerde pompoen toegevoegd omdat dat goed voor de darmen is
#1118999
Dat vreten deed Penny ook. Sokken, ondergoed, eikels, halband, veters  takken alles ging naar binnen. Ik stond altijd te poepkijken. Ze is nu 5 jaar en af en toe vervalt ze nog in die vreetgewoonte. Afgelopen zomer nog twee paar veters  :-\
Na de twee operatie heeft ze een tijd met een snuitje aan in het bos gelopen omdat ze constant takken en eikels at. Het heeft wel geholpen.
#1119029
~Joke~ schreef: Dat vreten deed Penny ook. Sokken, ondergoed, eikels, halband, veters  takken alles ging naar binnen. Ik stond altijd te poepkijken. Ze is nu 5 jaar en af en toe vervalt ze nog in die vreetgewoonte. Afgelopen zomer nog twee paar veters  :-\
Na de twee operatie heeft ze een tijd met een snuitje aan in het bos gelopen omdat ze constant takken en eikels at. Het heeft wel geholpen.
Ja,
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1119089
Ja dat snap ik helemaal. Penny heeft het de laatste keer ook nog maar op het nippertje gered. Ze heeft dagen bij de da gelegen.
Penny deed het heel sneaky vooral met eikels. Onder het lopen snel eentje oppakken en dan niet kauwen maar in de bek houden tot ze gelegenheid had het ding ongestoord naar binnen te kunnen werken. Ik zag het vaak aan de stand van haar bekje dat ze weer eentje in haar mond had. Ze luistert gelukkig wel naar het commando los. Als ik los zei dan liet ze de eikel uit haar bek vallen.
Eikels op zich werken heel verstoppend doordat ze veel looizuur bevatten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door