Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gino
#1118563
Mijn kees van 6 en mijn pommerian van 3 wil ik laten barfen en brokken. Kan dat?

ik wil graag smorgens brokken geven en avond eten vlees.

de kees is 9,5 kg en de pommerian is 2 kg.
Ik heb carnibest gekocht en geef dat al een week, ze zijn er dol op.

ik weet niet goed hoe en wat dus ben alweer aan het lezen, maar ik gun het de jongens zo.

ik wil eerst carnibest voeren zodat ik de tijd heb om me intelezen.

graag tips.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1118566
waarom ga je niet helemaal over op eerst carnibest en vul je dat later aan met barfdingen en bouw je het zo verder uit??? Wat is het doel van nog brokken blijven geven?
Door verwonderd
#1118572
gewoon brokken weg en volledig kvv

heb je tijd genoeg om je in te lezen of niet.

kvv is sowieso beter dan brok!

Suc6!
Door Borke
#1118581
Als je brokken en kvv wilt combineren dan kan je beter een paar dagen het een en een paar dagen het ander geven, omdat beiden een andere zuurgraad van de maag vragen.

Handiger is het om je restant brokken aan het asiel of dierenambulance te doneren en helemaal over te gaan op kvv, dan zie je er ook het meeste effect van!
Door Gino
#1118587
Nadat ik mijn grote kees de tanden heb laten schoonmaken geef ik hem de oral van Hill`s bj de dierenarts.Deze werkt zo goed dat zijn tanden mooi schoon zijn, dus dacht ik eenmaal de brokken voor zijn gebit en daarna vlees.
Door Borke
#1118596
Gino schreef: Nadat ik mijn grote kees de tanden heb laten schoonmaken geef ik hem de oral van Hill`s bj de dierenarts.Deze werkt zo goed dat zijn tanden mooi schoon zijn, dus dacht ik eenmaal de brokken voor zijn gebit en daarna vlees.
Voor het reinigen van het gebit kan je je hond beter echt iets te knagen geven, zoals een kip of eend karkas.
Een grote kees heeft een groot gebit en die kauwen toch niet zo uitgebreid op Oral brokken dat het effect heeft.
Je bent voordeliger en gezonder dan die brokken van de dierenarts. Het effect daarvan valt op termijn echt tegen hoor.
Door spickenstef
#1118759
Gino schreef: Nadat ik mijn grote kees de tanden heb laten schoonmaken geef ik hem de oral van Hill`s bj de dierenarts.Deze werkt zo goed dat zijn tanden mooi schoon zijn, dus dacht ik eenmaal de brokken voor zijn gebit en daarna vlees.
dan zou ik zeker barf gaan geven voor te tanden een stuk pens of een stuk runderkopvlees is ideaal voor de tanden te poetsen , ik kwam bij de da en die vroeg hoeveel keer ik spickel haar tanden poetste want ze had zo een mooie witte tanden ik antwoorde nooit en dit kon ze niet geloven , tot ik uitlegde dat ik ze vers vlees voerde en nu eet haar hond ook barf  ;)
Door sandrra
#1118803
Lo schreef: gewoon brokken weg en volledig kvv

heb je tijd genoeg om je in te lezen of niet.

kvv is sowieso beter dan brok!
Borke schreef: Handiger is het om je restant brokken aan het asiel of dierenambulance te doneren en helemaal over te gaan op kvv, dan zie je er ook het meeste effect van!
Helemaal mee eens en voor de tandjes gewoon gaan barfen. Sinds die meiden van ons barfen is de tandaanslag er zo vanaf gevlogen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1118876
Gino schreef: Nadat ik mijn grote kees de tanden heb laten schoonmaken geef ik hem de oral van Hill`s bj de dierenarts.Deze werkt zo goed dat zijn tanden mooi schoon zijn, dus dacht ik eenmaal de brokken voor zijn gebit en daarna vlees.
Als je je honden vlees voert, hoef je GEEN tanden meer te laten reinigen. Tenminste ik ben met mijn honden nog nooit bij een DA geweest voor de tanden.
Brokjes doneren en lekker overstappen op CB/BARF. Je honden zullen je dankbaar zijn ;)
Door Lizzy
#1118894
Nou ja, ik kan me natuurlijk volstrekt aansluiten bij mijn voorgangers. Brokken = troep. Hill's is helemaal grote troep. Je hond heeft het niet nodig, niemand heeft het nodig en je haalt ook niet het beste van BARF eruit door meuk te blijven voeren. Maar als jij persee brokken wilt blijven voeren: het kan prima in combinatie met barf. Ik zou alleen uitkijken met vleesbotten en alleen zachte vleesbotten van kleine dieren blijven voeren. En ja, verder moet je dan even kijken hoe je hond het 'hier op doet'.
Door Boez
#1119042
Lizzy schreef: Brokken = troep. Hill's is helemaal grote troep.
Hoezo dat?
Ik bedoel, ik begrijp je opmerking over brokken in het algemeen, maar wat is er zo extra troep aan Hills?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1119050
Boez schreef: Hoezo dat?
Ik bedoel, ik begrijp je opmerking over brokken in het algemeen, maar wat is er zo extra troep aan Hills?
weet niet of ik hier op mag/kan/wil reageren maar dit is nog altijd een rauw vlees forum, en wij gaan voor het allerbeste voor onze viervoeters. En daar horen brokjes dus niet bij >:(. En hoeft dan in mijn ogen ook niet beargumenteerd te worden of een of andere discussie te gaan worden ;)
Door Lizzy
#1119097
Boez schreef: Hoezo dat?
Ik bedoel, ik begrijp je opmerking over brokken in het algemeen, maar wat is er zo extra troep aan Hills?
Dit zit er in :

Brewers Rice, Ground Whole Grain Corn, Chicken By-Product Meal, Powdered Cellulose, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Soybean Mill Run, Soybean Oil, Chicken Liver Flavor, Calcium Sulfate, Potassium Chloride, L-Lysine, Iodized Salt, Choline Chloride, Vitamin E Supplement, vitamins (L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), Taurine, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, Beta-Carotene, Rosemary Extract.

Dat vind ik dus troep, dat hoort een hond niet eten en dan zijn er nog wel brokken die minder smerige ingredienten bevatten..... :-\
Door Gino
#1119122
Ik heb jaren geleden ook met toen mijn middenslag kees Gino willen barfen.Ik weet niet meer waarom ik stopte, wel weet ik dat ik overal vloog voor voordelige vleugels enz. Hij was gek op de vleugeld die ik met een hakmes stuk kapte.

maar mijn vorige kleine kees had splinters van een koeienbot, en daar ben ik bang voor.

Nu zie ik dat je voordelig barf kan kopen, en ik denk dat vlees wel beter is als onze brokken.

Maar ik heb nog zoveel vragen, de ene vraag gaat voor de ander.

wie helpt??
Gino Middenslag kees 9,5 kg. wat geef ik aan gewicht s`morgens?

tussen de middag krijgt hij ook een pietsie, maar wat??

en avond eten?? hoeveel gram???

Nu geef ik carnibest.

Mijn kees is niet te dik maar hij mag best een kg af.

hoe kan ik dat goed doen??

wat zou het fijn zijn als jullie mij hier door heen loodsen.

Alvast mijn dank
Door sandrra
#1119134
Die van mij krijgen niets van rund omdat dat te hard is en idd splinters oplevert.

Lees dit eens en misschien kom t je er dan uit
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html

Onze dames krijgen maar 1x per dag en dat bevalt goed.
Ja en gewoon minder geven als je hond af moet vallen. gewoon op t oog voeren, wordt hij/zij te dik gewoon minder voer en als hij/zij teveel afvalt meer voeren.

Suc6
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door