Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danielle1980
#111810
ik heb even een paar vraagjes.

ik maak me erg zorgen om minx me bull van n jaar.
sinds 2 dagen is ze steeds aant hijgen en is ze erg onrustig.
lijkt wel of ze hyperventilatie heeft,
kan dat bij honden???

ik voer sinds ong 1,5 week kvv aan dr en vroeg me af of t daardoor kan komen.
misschien kan ze niet tegen iets in t voer?
met brokken had ze dit niet en met groente en fruit ook niet,
en verder kreeg ze altijd dingen tussendoor en had dit nooit.
dus dat kan ik uitsluiten.

ik maak me erg zorgen. :(

ook gaat t met voeren helemaal niet goed,
essie en minx vechten nooit en nu hebben ze al paar keer gevochten sinds ze beiden kvv krijgen.
en we moeten ze echt uit elkaar halen. :'(

is echt heel erg.
we geven ze te gelijk eten,
bij essie zetten we eerst de bak neer en dan gelijk bij minx,
dan halen we de bakken ook weg als ze leeg zijn dan is er ook niets aan de hand.

maar ze vechten dus voor ze krijgen :( :'(

we kunnen ze ook wel in aparte kamer eten geven maar ja denk dat dat al1 situatie ontwijken is.
Door Janet
#111824
Minx is een teef, toch? Moet ze niet loops worden? Of reageert ze misschien op Essie die loops is/moet worden?

Tja, je kan zeggen dat je de situatie ontwijkt als je de honden in aparte ruimtes eten wilt geven. Anderzijds, als het meer rust geeft in huis... Niet voor iedere oplossing een probleem zoeken ;).
Door danielle1980
#111834
minx moet niet loops worden,
maar ja bij honden weet t je t maar nooit natuurlijk.

ik denk dat t niet komt omdat es loops word maar ja zeker weet ik t niet,
maar ze hijgt zo en is onrustig als ze bij mij is en dus niet bij essie in de kamer is.
heeft ze echt nooit gehad,
ze kruipt helemaal weg. :'(
terwijl t nog wel een stoer hondje was die bijna alles leuk vond en nooit bang was.
misschien komt t door t vechten?

het vechten komt echt door t eten,
want zowel essie als minx doen nu ook lelijk tegen de katten als ze eten,
heeft minx zeker nog nooit gedaan,
essie was altijd al sacho bij sommige katten ;D
Door danielle1980
#111853
hoezo gedragsprobleem?
ze heeft dit nooit gedaan tot ze op kvv ging.
denk echt dat t daar door komt.

hoopte dat iemand wist hoe of wat,
maar anders ga ik vanaf vandaag gewoon weer op brokken kijken of ze er dan weer mee ophoud.
Door danielle1980
#111860
en dat hijgen en onrustige lijkt me geen gedragsprobleem,
lijkt echt op hyperventielatie,
ze heeft t nu weer.
komt opeens opzetten.
krijg er met geen mogelijkheid nu onder me bureau vandaan.
ze is echt bang en overstuur lijkt me?

misschien iets medisch???
Door Janet
#111868
Voel je niet aangevallen. Als je hond 1,5 week op kvv zit, kan het net zo goed zijn dat ze aan het ontgiften is en dat ze zich daardoor minder lekker voelt. Gedragsprobleem is een begrip, net als voedingsprobleem.

Maar het vechten kan ook zijn omdat ze het vlees lekkerder vinden dan de brokken (en er dus meer is om voor te knokken). Ik zie er zelf echt geen punt in om de honden tijdens het eten apart te houden. Als ik een logé heb, krijgt ie ook vers als ie braaf is (lees: geen dwingend gedrag naar mij of agressief gedrag naar Kali). Zodra d'r wordt geknokt, krijgen ze niets. Maar wel gewoon lekker apart.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#111875
Hier moeten er ook een aantal achter een deur eten anders wordt het knokken. Dit is sinds ze KVV eten. De brokken waren blijkbaar het vechten niet waard.

Ik vind het toch een behoorlijk zwaktebod om bij de eerste de beste hik of scheet meteen de schuld bij de KVV te leggen en zonder pardon weer terug te stappen naar de brokken.
Blijkbaar heb je dus totaal geen vertrouwen in datgene waar je mee bezig bent.
Kun je geen andere oorzaak bedenken, vind hyperventilatie nou niet echt een uiting van "ergens in het voer niet tegen kunnen" dan krijgen ze toch eerder de vlekkeritus oid.
Door danielle1980
#111878
[quote="Janet"]
Voel je niet aangevallen. Als je hond 1,5 week op kvv zit, kan het net zo goed zijn dat ze aan het ontgiften is en dat ze zich daardoor minder lekker voelt. Gedragsprobleem is een begrip, net als voedingsprobleem.

Maar het vechten kan ook zijn omdat ze het vlees lekkerder vinden dan de brokken (en er dus meer is om voor te knokken). Ik zie er zelf echt geen punt in om de honden tijdens het eten apart te houden. Als ik een logé heb, krijgt ie ook vers als ie braaf is (lees: geen dwingend gedrag naar mij of agressief gedrag naar Kali). Zodra d'r wordt geknokt, krijgen ze niets. Maar wel gewoon lekker apart.
[/quote]

kan ze zo doen door ontgiftigen,
dat hijgen,
hmm kan natuurlijk.
niet echt aan gedacht.
hoe kan ik dan zorgen dat ze sneller ervan af is?

ik zal ze wel apart houden,
om eerlijk te zijn aten ze vroeger ook apart :-[ :-[
Door madonna
#111880
hier zou ik ook niet echt happy van worden :( ik denk dat je inderdaad beter een ander merk kvv kan geven maar of dit ook helpt tegen het vechten :-\
ik hoop voor je dat het probleem zie snel oplost
Door danielle1980
#111890
[quote="Angelique"]
Hier moeten er ook een aantal achter een deur eten anders wordt het knokken. Dit is sinds ze KVV eten. De brokken waren blijkbaar het vechten niet waard.

Ik vind het toch een behoorlijk zwaktebod om bij de eerste de beste hik of scheet meteen de schuld bij de KVV te leggen en zonder pardon weer terug te stappen naar de brokken.
Blijkbaar heb je dus totaal geen vertrouwen in datgene waar je mee bezig bent.
Kun je geen andere oorzaak bedenken, vind hyperventilatie nou niet echt een uiting van "ergens in het voer niet tegen kunnen" dan krijgen ze toch eerder de vlekkeritus oid.
[/quote]

andere oorzaken?
even denken.
zou kunnen door de voetbal t is heel erg druk hier in de buurt,
met toeters gillen enz.
en kat die elk moment zit te gillen omdat ze deze week moet bevallen.
essie die loops moet worden.
het vechten om kvv.
ok misschien alles bij elkaar. :-[ :-\

dus hyperventielatie kan niet door ontgiftigen komen?
ze heeft t nooit gehad tot ze op vlees dus dacht daar kan t door komen,
dus omdat ik niet weet of honden allergies kunnen zijn voor iets in ahv,
vraag ik of dat kan om t uit te sluiten.
Door K@rin
#111891
[quote="danielle1980"]
ze heeft wel net kvv gegeten.
was gisteravond ook na t eten.
en van middag ook :( :'(

ander vlees proberen???
[/quote]

Misschien teveel stress door het gezamelijk eten, zeker als je dat vroeger apart deed.
WAAROM dan niet weer apart en Minx ff met rust laten om vff lekker te laten "uitbuiken" .........
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ::) ::)
Door danielle1980
#111902
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="danielle1980"]
ze heeft wel net kvv gegeten.
was gisteravond ook na t eten.
en van middag ook :( :'(

ander vlees proberen???
[/quote]

Misschien teveel stress door het gezamelijk eten, zeker als je dat vroeger apart deed.
WAAROM dan niet weer apart en Minx ff met rust laten om vff lekker te laten "uitbuiken" .........
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ::) ::)
[/quote]

omdat t voor mij makkelijker was samen.
want nu eten ze beiden kvv,
dus zelfde voer.
dus maakte we t klaar,
kregen ze na t uitlaten.
hoefde ik minx niet naar boven te tillen(want kan ik niet zelf is te zwaar voor me)
en kon ze daarna dus nog lekker tijd beneden blijven.

maar dus maar weer apart :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door