Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1116015
Wat mij de laatste paar maanden bij Vienna (11 jaar) opvalt, is dat haar vacht op de poten begint te verkleuren. Ze is zwart maar begint wel mooi grijs te worden ;). Ze begint er alleen nu een rood/bruine gloed over te krijgen. Alleen op de voorpoten aan de voorkant?
Ik heb er al een foto van proberen te maken maar daar zit je het heel slecht op.
Kent iemand dit verschijnsel?
Door Ayesta
#1116420
Bijt of likt Vienna veel aan haar voorpoten? Daar kan een vacht van verkleuren, en dan niet de grijsverkleuring  :D dat is de leeftijd. Maar die roodbruine gloed wel!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1116472
Ayesta schreef: Bijt of likt Vienna veel aan haar voorpoten? Daar kan een vacht van verkleuren, en dan niet de grijsverkleuring  :D dat is de leeftijd. Maar die roodbruine gloed wel!
heb ik zelf ook al aan gedacht, maar ze zit nooit aan haar poten
Dacht zelf misschien een tekort aan iets? Of teveel?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1116493
Wat eet ze?? Mijn hond vertoont ook verkleuring (rood) in zijn witte vacht. Heb de vraag voorgelegd aan Haaksbarf, want dat eet hij.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1116566
yuki13 schreef: Wat eet ze?? Mijn hond vertoont ook verkleuring (rood) in zijn witte vacht. Heb de vraag voorgelegd aan Haaksbarf, want dat eet hij.
hier staan ze al 2 jaar op volledig BARF, en het verschijnsel is eigenlijk de laatste 3 maanden
Door angie69
#1116770
Hoi,

Lijkt mij wel een mooie kleur,maar niet normaal natuurlijk,
je hond eet barf,

ik heb hier wel ergens op dit forum gelezen dat honden oranje kunnen kleuren van Carnibest,
er zou meer bietjes in gebruikt worden volgens een forumlid die het aan CB gevraagd had,

Geef je de laatste tijd ook meer bieten (sap) of worteltjes ofzo ?
Misschien de voeding dus,

Of bepaalde planten,
ik had steeds oranje strepen en vlekken op mijn kleren,
tja....kwam van de lelies die ik vaak koop.

groetjes Angelique
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1116785
zie je bij groenendaelers ook wel, de roodverkleuring van de vacht..
Ook bij andere zwarte vachten komt het weleens voor, kan te maken met het ouder worden.(pigmentverlies)
Hoewel je het ook weleens bij jongere honden ziet, na een verhaar periode is het dan vaak weer over..
heeft ook te maken met hoevaak honden zwemmen, weersomstandigheden enz
Door tt-tjes
#1116812
Fjurdy heeft het ook, zo'n roodbruine gloed over zijn vacht, de ene keer meer dan de andere keer. Ik weet eigenlijk niet beter.
Gebruikersavatar
Door nova
#1116867
Berners willen dit ook nog wel eens hebben.
Merk je ook aan lippen of oogranden dat die wat minder sterk gepigmnteerd zijn?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1116913
vanaalst schreef: zie je bij groenendaelers ook wel, de roodverkleuring van de vacht..
Ook bij andere zwarte vachten komt het weleens voor, kan te maken met het ouder worden.(pigmentverlies)
Hoewel je het ook weleens bij jongere honden ziet, na een verhaar periode is het dan vaak weer over..
heeft ook te maken met hoevaak honden zwemmen, weersomstandigheden enz
is dit niet gewoon "dood haar" wat eruit moet? Dit zie ik namelijk wel aan de BH die ik hier behandel :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1116914
nova schreef: Berners willen dit ook nog wel eens hebben.
Merk je ook aan lippen of oogranden dat die wat minder sterk gepigmnteerd zijn?
nee eigenlijk niet ::)
Door Elizaw
#1125442
Ik ben toevallig ook op zoek naar info hierover  ;)

Bij mijn Shih Tzu zie ik nl ook deze verkleuring, nu valt het mij op dat je het op alle plekken ziet die nat worden, al dan niet door likken :-\
Mijn Shih heeft het van traanvocht, maar ik zie ook dat zijn pootjes verkleuren, tusen de kussentjes, naar mijn weten likt hij deze nooit, maar word het hier uiteraard door buiten lopen nat.
En zijn bek is echt erg, die witte haren zijn helemaal bruin :-[ onder zijn oksels en bij zn gat zie ik ook al dat het begint te verkleuren :-\

Nu heb ik wel veel tips om dit weer wit te krijgen maar dat lost het probleem volgens mij niet op, ik zou liever de oorzaak weghalen.

Nu ken ik mensen die zijn over gegaan van brok 1 naar brok 2 en hun honden er nu geen last meer van , maar ja ik voer geen brok >:( maar ik begin me toch wel af te vragen of het idd iets te maken kan hebben met de voeding?

Mijn grijze Cane Corso had er overigens ook last van, daar zag ik het ook bij zn ogen en poten, ook hij kreeg barf!

Ik kwam ook dit stukje tegen:
http://www.bearded-collie.nl/tips/vacht ... index.html
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1125478
Dit verschijnsel waar jij het over hebt RuBep, ken ik idd ook van de klanten in mijn trimsalon. Maar dat is het van Vienna niet. Er ligt als het ware een gloed over de vacht ???.
Ik heb wel eens aan weersinvloeden gedacht omdat het alleen de voorkant van de voorpoten is. Zou dat kunnen?

Angie69, ik voer idd bieten en wortels door de groentemixen wat ook nog zou kunnen natuurlijk.
Door Femke
#1125496
trimsalon schreef: Dit verschijnsel waar jij het over hebt RuBep, ken ik idd ook van de klanten in mijn trimsalon. Maar dat is het van Vienna niet. Er ligt als het ware een gloed over de vacht ???.
Ik heb wel eens aan weersinvloeden gedacht omdat het alleen de voorkant van de voorpoten is. Zou dat kunnen?

Angie69, ik voer idd bieten en wortels door de groentemixen wat ook nog zou kunnen natuurlijk.
ik zat op cursus met een mevrouw met een witte hond, en zij vertelde dat het een draaaaama was om brokjes te vinden waar geen caroteen in zat, omdat haar hond daar oranje van uitsloeg.
Ik dacht: blij dat ik geen brokjes voer, maar misschien dat Didge toch last van die wortelen heeft?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door