Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1116111
Ik heb aan mijn biologische rund-adresje gevraagd of ze ook runderstrot kunnen leveren. Nou voer ik dat zelf nooit maar nu vragen ze of we de slokdarm en luchtpijp willen of alleen de luchtpijp. Ik heb geen flets idee ;D

Wat is normaal? Waar bestaat runderstrot uit?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1116116
Lizzy schreef: Ik heb aan mijn biologische rund-adresje gevraagd of ze ook runderstrot kunnen leveren. Nou voer ik dat zelf nooit maar nu vragen ze of we de slokdarm en luchtpijp willen of alleen de luchtpijp. Ik heb geen flets idee ;D

Wat is normaal? Waar bestaat runderstrot uit?
Runderstrot is eigenlijk het laatste stukkie pijp wat tegen de kop aan zit. Is vrij stevig kraakbeen met een tongbotje erin en best wat vlees erom heen. Luchtpijp is wat daaronder hangt, iets dunner kraakbeen met hooguit wat vel en vet eromheen en eventueel wat klierweefsel waar de aanhechting met de longen heeft gezeten. De slokdarm zit aan de slokdarm vast en is een taaie vlezige "buis. Ik krijg ze ook wel eens kompleet en snij het dan gewoon weg, maar mijn slager had ook eens een bui om alles slokdarmen erbij te geven en daarvoor heb ik vriendelijk bedankt, daarvoor was het me net weer niet vlezig genoeg.

Heel simpel gezegd zou je kunnen zeggen, ik hoef geen luchtpijp, ik hoef geen slokdarm, ik wil z'n strot. :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#1116188
Lizzy schreef: Ik heb aan mijn biologische rund-adresje gevraagd of ze ook runderstrot kunnen leveren. Nou voer ik dat zelf nooit maar nu vragen ze of we de slokdarm en luchtpijp willen of alleen de luchtpijp. Ik heb geen flets idee ;D

Wat is normaal? Waar bestaat runderstrot uit?
In jouw geval geen van beide, je wil de strot  ::)

Persoonlijk zou ik er de luchtpijp bij nemen, daar kan je lekkere snackjes van maken  :D
Door Borke
#1116206
Volgens mij betaal je per kg en dan wil je dus alleen de strot en niet meer.
Dat is ook wat Herby levert en het gaat er hier in als koek  ;D
Door robbiekomvoor
#1116249
Lizzy schreef: Ik heb aan mijn biologische rund-adresje gevraagd of ze ook runderstrot kunnen leveren. Nou voer ik dat zelf nooit maar nu vragen ze of we de slokdarm en luchtpijp willen of alleen de luchtpijp. Ik heb geen flets idee ;D

Wat is normaal? Waar bestaat runderstrot uit?
    runderstrot bestaat hoofdzakelijk uit zacht kraakbeen,ik voer het mijn honden vrij regelmatig...grappig dat je dit vraagt trouwens ;D
Door Malamoods
#1116254
Borke schreef: Volgens mij betaal je per kg en dan wil je dus alleen de strot en niet meer.
Dat is ook wat Herby levert en het gaat er hier in als koek ;D
Ik heb nu al een aantal keer strotten gehad die dus amper bevleesd waren en mijn honden gingen er gigantisch van aan de slinger (met name K'eyush)... :-\ Sinds ik die ervaring heb, voer ik 't een stuk minder... Het is een leuk knabbeltje voor ze en dus doe ik ze er een plezier mee, maar omdat ze daarna zo leeglopen, vind ik 't zelf minder geslaagd....

Rachel.
Door Lizzy
#1116257
OK, thanks folks! Ja, ik voer dit dus niet. Nooit gevoerd. En ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen. Ik heb er niks mee. Ik vind het geen vlees en geen vis....
Gebruikersavatar
Door pike
#1116308
Lizzy schreef: OK, thanks folks! Ja, ik voer dit dus niet. Nooit gevoerd. En ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen. Ik heb er niks mee. Ik vind het geen vlees en geen vis....
Als ik dat zo lees verschilt de ene strot nog wel eens van de andere. Die ik tot nu toe heb gehad bevatten altijd wel meer dan genoeg vlees.
Maar ik vind het moeilijke dingen om in te passen in het voerschema. Een hele is voor die van mij gewoon veels te groot (lees: te zwaar). En ze poepen er bij mij ook dun van dus er moet bot bij. En dan heb ik helemaal een giga-maaltijd, dan kunnen ze niet meer lopen  ::). Een halve is hap slik weg, en dan hebben ze een heleboel gehad maar geen bot. Dus ik heb nu al maanden 4 strotten in de vriezer liggen. Ik ben nu van plan ze maar een keer gewoon als extraatje te geven, zodat ik ze kwijt raak. ;) En dan bestel ik ze ook niet meer want zulke grote extra's aan vlees hebben ze niet nodig. Als ze al wat extra nodig hebben geef ik liever een sardien, die is tenminste in verhouding.  ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#1116313
Ik voer wel strotten. Ik doe dit vaak in combi met pens. Kilo pens en een strot. Een strot bestaat bij mij meestal uit de strot met het strottenhoofd erbij en de laatste die ik had hing er ook nog een tong aan. Ze wegen meestal rond de 600 gram het stuk. Geen honden aan de slinger ervan. De luchtpijp eraan zou mij wel bevallen, ze vechten hier om de luchtpijp die bij mij meestal nog aan de long zit. Van een hele strot hebben ze hier meestal een kwartiertje werk. Ook theemuts eet het op, en die is meestal niet zo van iets groots dat je moet kluiven. Heb zelf de indruk dat het niet echt heel voedzaam is. Als ik kleine beer normaal boven haar gewicht voer (dus zeg maar bot en vlees), eet ze dat niet allemaal op. Maar een dikke kilo pens (ik snij dat niet op de gram en heb dus ook stukken van 1500 gram) met een strot is geen enkel probleem om naar binnen te werken.
Door K@rin
#1116314
Bij mij krijgen ze 1x per week een maaltijd die bestaat uit een goed bevleesde runderstrot aangevuld met wat vuile pens.
Ze vinden het echt heerlijk hoor !!
De meeste strotten wegen zo rond de 600 gram en de Pyrs liggen er behoorlijk lang op te knagen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1116461
Lizzy schreef: OK, thanks folks! Ja, ik voer dit dus niet. Nooit gevoerd. En ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen. Ik heb er niks mee. Ik vind het geen vlees en geen vis....
Je zou ze echt een keer in het echt moeten zien, want volgens mij doe je jezelf nu iets tekort.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door