Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1115395
nou ja niet helemaal opgegeten.
zimba was vannacht schijnbaar misselijk en heeft zich te goed gedaan aan een paar van die mini kerststerren..
Hij heeft daarna ook wel gespuugd waarin hele blaadjes zaten van die plant.
Maar omdat ik weleens heb gehoord dat kerstster giftig is...
Hij oogt normaal, wat moet/zal ik doen?
Door Nynke
#1115400
he verdorie !!!

Volgens de gifwijzer voor kinderen: Water laten drinken, proberen te laten braken, Norit geven en eventueel laxeermiddel. Ik denk dat het verdunnen het belangrijksste is, heb je nog ergens vleesnat ?  Lekker verdunnen met water en op laten drinken.

Knuffel voor Zimba !!
Door *Natasja*
#1115405
[quote="Nynke F"]
he verdorie !!!

Volgens de gifwijzer voor kinderen: Water laten drinken, proberen te laten braken, Norit geven en eventueel laxeermiddel. Ik denk dat het verdunnen het belangrijksste is, heb je nog ergens vleesnat ?  Lekker verdunnen met water en op laten drinken.

Knuffel voor Zimba !!
[/quote]

Ben ik nou gek? Norit is toch juist stoppend? Wat is dan de zin van Norit, en daarnaast een laxeermiddel?
Door angie69
#1115515
Hoi,

Ik zou even de d.a bellen ,
kerststerren zijn echt giftig,
onze hond heeft als pup ook een paar kerststerren opgegeten maar die waren nep en kwamen er dus zo weer uit  ::)

Overigens eet onze kat steeds van de diffebachia en leeft ook nog steeds,
maar voor de zekerheid toch even bellen kost ook niks,

sterkte
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1115573
Da gebeld en niks aan te doen, als ie al heeft gebraakt is het goed?
verder vandaag in de gaten houden anders contact opnemen...
Hij oogt  verders niet ziek, ga straks met hem naar het park en effies kijken hoe ie zich daar gedraagt..
Door Nynke
#1115605
ik hoop dat het goed gaat Ellen !!

Gunnar heeft eens van de sansieveria in de kamer gegeten en heeft daar ook weinig tot geen last van gehad, hoewel die ook giftig is.
Door robbiemarie
#1115733
Jeetje!
Dat zal schrikken zijn geweest. Ik vind het nu met denia ook echt eng... Ze knauwt aan alles wat ze ziet! haha Incl de planten. Gelukkig kan ze er alleen bij als ik erbij ben en an houd ik ze in de gaten.

Hoop dat ze er verder gen last van heeft!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door