Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door angie69
#1115484
Hallo,

Onze bulldog Jack eet al 2 dagen niet goed en is hangerig,
net naar de dierenarts geweest en hij heeft koorts en een keelonsteking,
ook een beetje piepende longetjes, :'(

Prik AB gehad en 2 maal daags Doxoral,

Hij krijgt al,

probiotica
koudgeslingerde honing
bijenpollen
euchinea force en
chlorella.

omdat hij toch al snel ziek is.

Maar mijn vraag is eigenlijk of ik hem nu wel uit mag laten met dit weer ?
We zijn gewend om elke dag met hem een uurtje buiten los te wandelen (omdat hij anders zo druk is en zelfs nu wil hij wel graag uit)
en,

Omdat het een bulldog met een korte snuit is,
is het misschien beter om hem met dit weer helemaal niet zo lang uit te laten of heeft het weer helemaal niks met keelontsteking te maken ?

Wie weet en helpt ?

groetjes Angelique
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1115522
Buitenlucht is gezond, dus gewoon naar buiten gaan, dat valt of staat niet met een keelonsteking en als je 'm niet naar buiten laat wordt het helemaal een kasplantje. zolang jij en de hond in beweging blijven is er niets aan de hand, dan houdt die hond zich zelf warm, ga alleen niet een kwartiertje met de buurvrouw staan beppen waarbij de hond dan stil moet zitten want dan kan die kou vatten.
Met koorts erbij zal hij zich wat belabberd voelen, dus hou het wel bij wat korte pies/poeprondes.
Door angie69
#1115547
Hoi naamgenootje,

Moeilijk hoor om  in te schatten bij een bulldog waar je goed aan doet,
ze zijn zo enthousiast,

Ik ga deze week maar een beetje rustig met hem wandelen en daarna weer lekker naar het bos met hem,
bedankt voor je reactie !

groetjes Angelique
Door Fynn
#1115678
IK zou hem wel gewoon uitlaten.
Laat hem niet rennen of spelen met andere honden maar gewoon een rondje aan de lijn desnoods.

Groetjes en beterschap
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door angie69
#1116774
Hoi hoi,

Jack is nog steeds niet helemaal lekker,
maar hij eet gelukkig weer een beetje.

Ben aan het Googlen gegaan en hier over kennelhoest gelezen.
Nu hoest hij niet en van het piepje op zijn longen merk ik ook niks,
van zijn keelontsteking ook niet,hij slikt alleen iets meer,
tja bulletje he  ;)

Maar ik ben bang dat het misschien besmettelijk is dus laat ik hem deze week maar even in de tuin uit.
Het barst hier in de buurt van de honden en het zou zielig zijn als die allemaal aangestoken worden.

Ik geef hem elke 2 uur een klein stukje gedroogd vlees met een klein beetje rauwe honing erop,voor zijn keeltje,
weet iemand of het kwaad kan zoveel honing en zijn tandjes ???

en weet ook iemand of ik mijn poes (Mitsy,een ragdoll die altijd buiten speelt en verder ook gewoon leeft als een htk poes)
in de gaten moet houden nu Jack ziek is ?
Mitsy is niet geent voor niesziekte.

bedankt, groetjes Angelique
#1116889
Kennelhoest is niet besmettelijk voor katten dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
En jouw hond was al besmettelijk voordat hij symptomen kreeg dus daar zou ik me ook niet echt druk over maken eerlijk gezegd. Als je hem toch aan de lijn houdt (doe hem een tuigje om, dat drukt niet op z'n keel) dan kun je ook op aanlijnpaatsen gaan lopen, daar komen sowieso minder honden.
Door angie69
#1117020
Hoi Kruimel,

De dokter heeft niet gezegd dat Jack kennelhoest heeft,
maar koorts een longpiepje en keelontsteking,

Op dit forum heb ik gelezen dat kennelhoest en zijn klachten zo'n beetje hetzelfde is,
maar over niesziekte lees ik dat ook eigenlijk  ???

Je hebt gelijk over het riempje,Jack begint ook te slikken als ik hem die band om doe maar mijn man wil niet een hond aan een tuigje uitlaten  :-X gelukkig kan hij rond het huis wel loslopen.

En snurken met die keel,een volwassen vent is er niks bij  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#1117730
Onze Panneman heeft een aantal keren in zijn leven keelontsteking gehad, met koorts. Van de da mocht hij toen niet op de tocht liggen, niet nat worden/zwemmen/regen, geen hoge inspanning doen (dus fietsen/ballen/spelen), aan de riem mocht hij wel lopen, maar met mate, zeker zolang als dat de koorts duurde. Geen druk op de keel geven (die doet al zeer, als je zelf keelpijn hebt wil je ook niet op je keel drukken), veel drinken, maar niet te koud en zacht eten (weet niet of je barft of kvv, maar ik zou denk ik zelf even kvv geven, wij hadden toen nog brok en dat mochten wij niet geven met de ontsteking). Als het niet betert, zou ik wel een foto laten maken van de longen, keelontsteking / longontsteking kan ook heel goed samen komen. Sterkte met hem.
Door angie69
#1117798
Hoi,

Heb het gevraagd aan de dierenarts van Bulldogsonline en volgens hem mag Jack best naar buiten en hebben bulldoggen sowieso snel last van keel en luchtwegen,moet je daarom wel een beetje opletten met kou en warmte maar met deze kou een kort wandelingetje kan best.

Nu lopen we een paar keer per dag een klein stukje en dan op die uren dat er niet veel andere honden buiten zijn.

Jack slaapt wel meer als anders ,maar zijn lichaamstemp is weer normaal,
hij was bijna 40 graden,weet niet of dit erg hoog is ?
De piepende longetjes piepen maar een heel klein beetje en volgende maand moet hij toch voor zijn verplichte entingen (moet van de hondeuitlaatdienst) naar de dokter en laat ik hem nog even nakijken.

Gelukkig eet hij weer een stuk beter,
wij geven altijd Carnibest omdat hij sowieso niet goed scheurt,
Heb je wel eens een bulldog zien eten ? Die kauwen meer,heel maf.

Vannacht heb ik de kachel maar een beetje aangelaten en de gordijnen zitten dicht.
Zijn drinken had ik ook al lauw gegeven omdat ik koud drinken zelf ook niet lekker vind als ik een zere keel heb.

Vanaf morgen ga ik hem wel iets minder verwennen want hij begint Diva gedrag te vertonen en met zijn poot te hinken ?????
Hij heeft niks aan zijn pootjes,
zijn aan alle kanten al onderzocht de d.a denkt dat hij gewoon graag een beetje zielig wilt doen want dit is ooit eens begonnen na een megaknuffel van mij na een injektie in zijn poot. ;D

Bedankt voor jullie reacties ! Top
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1118204
angie69 schreef: Hoi Kruimel,

De dokter heeft niet gezegd dat Jack kennelhoest heeft,
maar koorts een longpiepje en keelontsteking,

Op dit forum heb ik gelezen dat kennelhoest en zijn klachten zo'n beetje hetzelfde is,
maar over niesziekte lees ik dat ook eigenlijk  ???

Je hebt gelijk over het riempje,Jack begint ook te slikken als ik hem die band om doe maar mijn man wil niet een hond aan een tuigje uitlaten  :-X gelukkig kan hij rond het huis wel loslopen.
En snurken met die keel,een volwassen vent is er niks bij  ;D
mag ik vragen wat voor verschil er zit tussen een halsband en een tuigje.Gaat tenslotte om de gezondheid van je hondje :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door