Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1114766
Bij een lokale Albert Heijn is rundergehakt in de reclame, 2 euro de kilo. Maar blijkbaar zit er volgens de verpakking dextrose en antioxydanten in. Is dat gehakt een goed idee?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1114861
Wel goedkoop zeg,en dat voor AH.


Het is voor menselijk comsumptie dus als je toch al gemalen vlees geeft is dit prima.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1114886
Dan zal ik de zaikerd zijn. Ik liet het liggen. Volgens mij hoeft een vers produkt geen anti-oxydanten te bevatten, dus rijst mij meteen de vraag hoe "vers" dit gehakt is en gezien de prijs uit welk verweggistan ze dit gehaald hebben. En ik zou heel erg twijfelen over de samenstelling, het zal niet de 1ste keer zijn dat er door het rundergehakt allerlei andere prut zit gedraaid.  :-X
Door mcSnurk
#1114898
ik zit dus ook te hikken over die antioxydanten :-\. Die aanbieding zit ik niet mee, het is maar 1 lokale AH omdat ie nieuw geopend is, alle andere AH's is het niet in de reclame
Door Anthraciet
#1114905
Ik vind het ook raar hoor, waarom zouden er anti-oxydanten in moeten? En dextrose?? :o
Waar moet dat goed voor zijn??

Ik denk dat ik zo'n slager daar even aan zou spreken en zou vragen hoe en wat voordat ik het ging kopen ;)
Door Lycka
#1114907
Ik weet niet of dit ook hierom gaat hoor, maar ik heb een keer een programma gezien, ik meen KVW, daarin lieten ze zien dat ons 'verse' vlees maximaal 2 jaar in een grote vriesruimte mag liggen, om vervolgens nog als 'vers' verkocht te mogen worden. Misschien dat er daarom wel antioxidanten in zetten.

Het is in ieder geval niet duur, maar ik zou het niet aan mijn honden geven (nier patient en leukemie patient)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1114913
Wat is het probleem van antioxidanten? Er zijn zoveel levensmiddelen waar ze aan toegevoegd worden. Bovendien komen ze van nature toch ook voor in voeding en er zijn toch ook natuurlijk antioxidanten?
Door Lizzy
#1114924
Angelique schreef: Dan zal ik de zaikerd zijn. Ik liet het liggen. Volgens mij hoeft een vers produkt geen anti-oxydanten te bevatten, dus rijst mij meteen de vraag hoe "vers" dit gehakt is en gezien de prijs uit welk verweggistan ze dit gehaald hebben. En ik zou heel erg twijfelen over de samenstelling, het zal niet de 1ste keer zijn dat er door het rundergehakt allerlei andere prut zit gedraaid.  :-X
Dan zijn wij samen zaikerds!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1114930
Rovanna schreef: Wat is het probleem van antioxidanten? Er zijn zoveel levensmiddelen waar ze aan toegevoegd worden. Bovendien komen ze van nature toch ook voor in voeding en er zijn toch ook natuurlijk antioxidanten?
BHA en BHT vallen ook onder de anti-oxidanten  :-X

Ik vind dit ook een vage aanbieding  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1114983
spreeuwtje schreef: zo goedkoop is t toch niet?
bij herby betaal je minder.. je moet alleen wel zelf malen.. :P
Het gaat hiet niet over vlees voor dierlijke consumptie, maar voor menselijke consumptie en dan is €2,- voor een kilo rundergehakt erg weinig, zelfs in de aanbieding.
Door Edelgrijsje
#1114986
áls het bij ons in de aanbieding is, vraag ik het altijd ongemalen, dan zit die troep er ook niet doorheen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door