Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#1112787
Even een update...
Ik wist niet goed waar het te zetten, vond het wat onoverzichtelijk worden en heb er toch maar een nieuw topic van gemaakt waar dan het meeste toch in terug te vinden is... :-\

Als ik bij het vorige medische probleem van Snow, koorts en blaasstenen (waar het eigenlijk allemaal mee begonnen is) moest aansluiten
( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 901.0.html )
dan mis ik een periode omdat er ook een gedeelte in een ander topic bij 'alternatief' staat
( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 763.0.html )
en her en der staat nog wel wat...
toch houden de verschillende problemen allemaal wel ergens verband met mekaar (koorts, blaasstenen, ouderdomsproblemen en dementie, AB, geen eetlust enz...)


Qua eten gaat het nog steeds hetzelfde, soms eet hij met enige moeite en improvisatie wel een beetje (maar te weinig en dan blijft hij afvallen), maar soms ook vrijwel niks en dan gaat er toch weer eens een blikje Hills a/d open, dan ben ik zeker dat hij wat aansterkt en hij knapt daar telkens ook zichtbaar wel wat van op.

Drinken blijft hij wel goed doen, maar sinds gisteren geef ik nu toch ook Solidagodruppels om zijn nieren te ondersteunen en te zuiveren.

Iemand wees mij er ook op dat ik in de gaten moest houden of zijn suikergehalte wel OK bleef.
Omdat hij af en toe een soort lichte stuipjes heeft en hij ook al een paar keer omgevallen is,
en dat een hypo (lage suiker) aanval zowat dezelfde symptomen kan geven als epilepsie,
ging bij mij een lampje branden.
Heb toen zijn laatste bloedonderzoek van enkele maanden geleden erbij genomen en daar stond inderdaad een minnetje.

- 49  (referentiewaarden 55 - 90)
-2,72  (referentiewaarden 3,05 - 4,99)

Geen idee hoe het nu gesteld is daarmee, maar het vermoeden is dus dat er een verband zou kunnen zijn.
Ik heb altijd glucosepoeder in huis, dus misschien zou ik dat ook af en toe kunnen geven.
Volgende keer als we met hem naar de kliniek moeten (hopelijk niet te snel nodig) ga ik dat toch ook eens ter sprake brengen.
't Is inmiddels al een heel dossier aan het worden van ons ouwe manneke. ::)

Maar ach, al bij al gaat het op dit moment dus wel redelijk en de levenslust is er gelukkig nog wel.
En krakende wagens rijden het langst zeggen ze hier, dus we leven op hoop. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#1113457
Lizzy schreef: Fijn dat hij nog levenslustig is! Krijgt hij nu weer AB? Zou zijn eetlust daarom minder zijn? Sterkte met je knaapje :-*!
Hij kreeg dit weekend weer zijn AB, maar laat hij nou net gisterenavond, naar zijn normen van de laatste tijd dan toch, flink hebben gegeten (vlees).
Verspreid over de dag had hij al een half blikje Hill's a/d in zo'n spuitje gekregen dus ik had nooit verwacht dat hij 's avonds uit zichzelf zou eten, wel dus. :D
Ik kan er geen kop of staart meer aan krijgen, maar ik was er uiteraard wel erg blij mee. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#1161203
Pfff... nog maar weer eens een terugval.
Hij at alweer een week ofzo erg slecht maar dat losten we op met blikjes Hill's A/D.
Verder kreeg/krijgt hij chlorella, probiotica, blaas- en niercompositum, en weerstandcompositum van de Groene Os, en tot vandaag dus wekelijks drie dagen Noroclav AB.
Maar vandaag ging zijn temperatuur weer razendsnel de hoogte in en lag hij weer te bibberen in zijn mandje.
Vanmorgen had hij 38.8° maar twee uurtjes later was dat al 39.5°, niet goed dus.
Meteen een Tolfedine om zijn koorts te laten zakken, die is intussen weer een graadje naar beneden, gelukkig.
En vanaf morgen om te beginnen een week op andere medicatie, Marbocyl, en hopen dat het aanslaat, en natuurlijk ook zolang mogelijk blIJft aanslaan.
De truckendoos om hem op een aanvaardbaar niveau te houden begint wel stilaan uitgeput te geraken vrees ik. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door