Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#1113171
Ik weet dat mijn hond een beetje een apart geval is (understatement of the year) maar is het erg afwijkend als hij in deze maand aan het verharen is? Het valt er met bakken uit. Ik heb vanmiddag opnieuw flink geborsteld, zoveel kwam eruit. Ik borstel niet elke dag, maar eens per week of per twee weken. Normaliter zou hij nu een wintervachtje moeten krijgen, maar volgens mij heeft hij nu een zomervachtje. Hij zat gisteren zelfs te klappertanden in de auto. Doet ie normaal nooit. Mijn hond is een kruising wetterhoun/bordercollie met nog iets van akita.  Kan het ook te maken hebben met het feit dat de verwarming weer is aangezet?
Door marsieyenna
#1113192
Mijn 2 labjes zijn allebei gigantisch in de rui.
Siena is eergisteren ontwold en er kwam een hele zak haar af.
Ik denk dat ze nu weer en stevigere bovenvacht krijgen en de ondervacht ook weer aangroeit.
Nu zijn de buikjes helemaal kaal, terwijl ze toch veel buiten zijn.

Marijke
Gebruikersavatar
Door kira
#1113203
Ook hier verhaard er één. Die trekt zich van zomer/winter niets aan, die verhaart puur hormonaal. Wat ze nu weer teruggaat krijgen (het andere begint nu los te komen) zal ongetwijfeld een dik pak zijn. Maar eerst zal ze wel zo goed als kaal zijn. De volgende ronde zal pas rond mei zijn, het einde, dus dan zit ze heel lang in een dik pak haar.
Door Lil
#1113273
Hier ook eentje enorm in de rui  ;)
Denk dat het aan de weersomslag ligt. Eerst sneeuwde het en was het heel koud en nu is het al vier dagen tussen de 7 en 10 graden.... Vandaag bijna 10 graden en veel zon. Was gewoon warm tijdens het wandelen in de winterjas  ;)
Door MariekeLost2
#1113324
He gelukkig, ik dacht al dat hij niet normaal was. Komt ook omdat buurtgenoten met hondjes tegen me zeggen, dat mijn hond de enige is, die in de rui is en dat dit echt de tijd er niet voor is. Valt weer helemaal mee dus!
Door angie69
#1113749
Hoi,

Een kortharige hond verhaard het hele jaar door en een langharige 2 x par jaar,

Mijn bulldog verhaard nu ook meer als anders, ook klappertanden en "bubbels" in zijn buikje,
beetje hangerig is hij ook,
ik denk dat er iets heerst ?
Als hij niet lekker is verhaard hij ook met bakken haar tegelijk.

Kennelhoest heerst maar daar is hij voor ingeent.

Misschien heeft je hondje wat onder de leden ?

groetjes Angelique
Door angie69
#1114119
denk dat onze hond de griep krijgt en zijn personeel ziet ook wat witjes  :(
(gelukkig verharen wij niet als we ziek worden  ;D)

Misschien komt het wel door de verwarming,
ik heb onze poes eens in febr. laten dekken want ze was hartstikke krols.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1114620
angie69 schreef: Hoi,

Een kortharige hond verhaard het hele jaar door en een langharige 2 x par jaar,

Mijn bulldog verhaard nu ook meer als anders, ook klappertanden en "bubbels" in zijn buikje,
beetje hangerig is hij ook,
ik denk dat er iets heerst ?
Als hij niet lekker is verhaard hij ook met bakken haar tegelijk.

Kennelhoest heerst maar daar is hij voor ingeent.

Misschien heeft je hondje wat onder de leden ?

groetjes Angelique
??? Da's voor het eerst dat ik dat hoor.... Vogens mij heeft de mate van verharing niets met de vachtlengte te maken. Dat is gewoon individu afhankelijk. Bij een hond die het hele jaar door verhaard is er iets niet in orde, dat kan door castratie komen, voeding e.d. Maar normaal gesproken, als alles goed is,  verharen alle honden 2x per jaar, toch? :-\
Door Dark-Flame
#1115014
Flame verhaard ook vreselijk op het moment. Vrijdag haar dekentjes gewassen en ik kon een trui breien van de haren die bij mijn wasmachine lagen. Ze heeft ook een kaal buikie. Ze ligt hier best wel dicht met haar mand bij de convectorput. Misschien wel te warm, maar het is zo'n koukleum. Oh ja en ze moet in januari loops worden, dus waar het nu aan ligt, ik weet het niet?

Groetjes,
Yvonne & Flame ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door