Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annemiek h
#1113329
Mijn honden kunnen er prima mee overweg maar de ene kalkoen is de andere niet. Het hangt er vanaf hoe oud en hoe zwaar ze zijn.
Het bot van de poten kan nog wel eens te hard zijn. Als ik het niet kan knippen met een snoeischaar dan geef ik het niet en snij het vlees van de poten.
Door Edelgrijsje
#1113331
De poten zitten er niet aan, alleen het karkas en de ingewanden heb ik.  Ze waren ongeveer 5 kilo per stuk.
Ik heb de karkassen in stukken gehakt en de ingewanden eruit gehaald ( maag, lever , nieren , hartje ).
Door Mevroi Kruim
#1113378
Heb er per abuis een paar van Herby gekregen  :P ik had ze toch echt niet besteld  ::)
Onder begeleiding laten knagen en ze krijgen het prima weg, deze zijn noch knoerthard noch messcherp maar misschien is dat een uitzondering.
Door Laura2004
#1113392
Ik heb geen ervaring met kalkoenkarkas, maar wel met hele kalkoenen, die heb ik in Spanje regelmatig gegeven, dat waren hele kleine kalkoenen en de honden hebben er geen enkele moeite mee gehad en verder krijgen ze hier met enige regelmaat kalkoennekken en ook die zijn prima te doen.

Volgens mij geeft Deesje hier op barfplaats regelmatig kalkoenkarkassen van Herby, dus misschien krijg je nog een reactie van haar  ;)
Door Edelgrijsje
#1113544
Vanmorgen hebben de grote honden kalkoenkarkas op, het ging eigenlijk prima, binnen een paar minuten hadden ze het voormekaar  :) Het was dus gelukkig niet knetterhard en ze zijn goed bevleest.
Al met al een prima maaltijd :)
Door Laura2004
#1113620
Ik hoor heel vaak dat kalkoen zulke scherpe botten zou hebben, maar ik merk totaal geen verschil met andere botten, ik snij me regelmatig aan een stukje geitenrib en vorige week heb ik me gesneden aan een hazenkarkas en ik vind het allemaal net zo scherp, maar toch krijgen mijn honden het.
Door Cindy de Wolf
#1113624
Ik heb 1 keer kalkoendrumsticks van het IC gegeven maar zat 2 uur later bij de da :( Misty had haar gehemelte opengehaald hiermee. Dus idd vlijmscherp. De rest heb ik in de kliko gegooid. Kalkoennekken van Halimas gaan er wel goed in. Te vergelijken met eendennekken.
Door Fynn
#1113635
Ik heb onze honden wel eens kalkoen karkas gegeven van Herby en ze hadden er geen moeite mee.
De botten waren niet scherp ,ik heb me ook al eens gesneden aan haaskarkas .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door