Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#11121
Ik heb al ergens verteld over die twee open talgklieren van Freule. Nu heeft mij iemand verteld dat ik hier spuitpleister op kan doen, dan komt er een soort van beschermlaagje op. Ik heb dat busje zojuist van het kruidvatmerk gehaald, maar lees dat het niet op diepe open wonden mag??? Zal ik het maar gewoon in de kast laten staan? Of zal ik het eerst proberen op het kleinste wondje? Ik heb het op mijn hand gespoten en het lijkt wel een soort van elastische doorzichtige lijm wat je er inderdaad in zijn geheel weer af kunt trekken... Vind het wel een prettig idee als er geen vliegen op kunnen, na mijn myasis verhaal van vorige week (ieks) Ik houd het natuurlijk wel goed in de gaten met dit weer, maar zaterdag gaat ze een weekje logeren bij mijn vader, en tja, of die het ook zo goed in de gaten houd?
Wat vinden jullie?
Door Janet
#11122
Ik zou de wonden in de eerste instantie open laten. Mocht Freule ergens naartoe gaan waar infectiegevaar 'groter' is (zwemmen bijv), dan kun je natuurlijk altijd de talgklieren inspuiten.
Kun je de wonden niet in ieder geval ontsmet houden (met sterilon of betadine of zo)? Tenzij je dat al doet, natuurlijk :).
Laatst gewijzigd door Janet op wo 06 aug 2003, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#11123
Als je de wondjes af en toe even dept met wat Teatree-olie dan blijft het schoon, plus dat de vliegen er niet zo happig op zijn.
Ik heb al ergens verteld over die twee open talgklieren van Freule. Nu heeft mij iemand verteld dat ik hier spuitpleister op kan doen, dan komt er een soort van beschermlaagje op. Ik heb dat busje zojuist van het kruidvatmerk gehaald, maar lees dat het niet op diepe open wonden mag??? Zal ik het maar gewoon in de kast laten staan? Of zal ik het eerst proberen op het kleinste wondje? Ik heb het op mijn hand gespoten en het lijkt wel een soort van elastische doorzichtige lijm wat je er inderdaad in zijn geheel weer af kunt trekken... Vind het wel een prettig idee als er geen vliegen op kunnen, na mijn myasis verhaal van vorige week (ieks) Ik houd het natuurlijk wel goed in de gaten met dit weer, maar zaterdag gaat ze een weekje logeren bij mijn vader, en tja, of die het ook zo goed in de gaten houd?
Wat vinden jullie?
Door jeanne
#11124
Natuurlijk houd ik ze schoon!
Zal mijn vader wat tea-tree doekjes meegeven!
En zwemmen doet ze nooit, heeft ze een hekel aan. Ik zie er trouwens nooit vliegen opzitten. Ze likt het zelf ook goed schoon nl, dus denk als ik dat spul erop spuit ze misschien nog extra gaat zitten likken om dat spul eraf te krijgen met alle gevolgen van dien. Heb ik weer een miskoop gedaan??? Ach ja, dan spuit ik de kinderen maar in als ze weer eens gevallen zijn ;D
Door RottSenner
#11125
Ik ben sowieso niet zo'n voorstander van spuitpleister: het sluit hermetisch af. Er kan dus geen vuil in, maar het kan er ook niet uit!

Bij mezelf laat ik ook bij voorkeur wondjes (zelfs van redelijke grootte) "lekker luchten", hooguit een gaasje eroverheen (ruim, dus niet tegen het wondje aan) om het te beschermen tegen stoten, kleding enz..

Inderdaad wel goed schoon houden; kan ook met een zoutwater- of soda-oplossing. Ook weer niet teveel aan zitten, waardoor je het genezend vermogen van je hond in de war stuurt. Zoals altijd: zoek een mooie gulden middenweg ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door