Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#1112097
30 % vleesbot: kippenkarkassen, kippennekken, haasbout, haaskarkas, konijkarkas, eendennekken, parelhoenkarkas, eendenruggen, eendenkarkas.
10 % groentemix.
20% orgaan: Lever, hart, niertjes pens van het lam, rund, konijn en kip.
20%: spiervlees paard-haas, struisvogel,wildafsnijsel,rund,
15% koolhydraten: bruine rijst, bruin brood, havermoutvlokken.
5% ei, zuivel.

Ik wil graag jullie mening hierover hebben. 15% koolhydraten dat vind ik moeilijk bruin brood heb ik in huis maar nu is mijn vraag is dit wel goed? of zijn er andere koolhydraatrijke producten.

Ze krijgen 4 eieren per week hoeveel eieren mag ze totaal per week bij een gewicht rond de ongeveer 45 kg. ?
Laatst gewijzigd door cathrien op vr 05 dec 2008, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1112137
Niet zoveel mis mee, maar ik heb ook wat moeite met die 15% koolhydraat. Als je hond niks tegen brood heeft dan is een sneetje op z'n tijd niet erg, ik gebruik dan wel volkorenbrood. Verder zou ik me beperken tot zilvervliesrijst, havermoutvlokken en volkorenpasta. Ikzelf geefzo rond de 5 tot 10% koolhydraat.
Door cathrien
#1112143
[quote="Angelique"]
Niet zoveel mis mee, maar ik heb ook wat moeite met die 15% koolhydraat. Als je hond niks tegen brood heeft dan is een sneetje op z'n tijd niet erg, ik gebruik dan wel volkorenbrood. Verder zou ik me beperken tot zilvervliesrijst, havermoutvlokken en volkorenpasta. Ikzelf geefzo rond de 5 tot 10% koolhydraat.
[/quote]

Angelique als ik koolhydraten 5 tot 10% geef en de resterende % spiervlees?
Door Lizzy
#1112209
Mooie afwisseling qua vlees/diersoorten en mooi menu. Ik neem aan dat je na de bevalling het % vleesbot weer iets omhoog gooit? Ik zou inderdaad wat minder koolhydraat en meer spiervlees geven. Qua koolhydraat kun je denken aan geweekte havermoutvlokken maar ook aan zoete aardappel en pompoen door de groentemix. En inderdaad zilvervliesrijst, pasta, etc. Brood is helemaal niet nodig. Bovendien bevat brood broodverbeteraars en daar ben ik niet weg van. Qua eieren zou ik het op 4 houden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 06 dec 2008, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1112481
[quote="Lizzy"]
Mooie afwisseling qua vlees/diersoorten en mooi menu. Ik neem aan dat je na de bevalling het % vleesbot weer iets omhoog gooit? Ik zou inderdaad wat minder koolhydraat en meer spiervlees geven. Qua koolhydraat kun je denken aan geweekte havermoutvlokken maar ook aan zoete aardappel en pompoen door de groentemix. En inderdaad zilvervliesrijst, pasta, etc. Brood is helemaal niet nodig. Bovendien bevat brood broodverbeteraars en daar ben ik niet weg van. Qua eieren zou ik het op 4 houden.
[/quote]

Die blijf ik standaard vergeten ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door