Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#1108336
Hallo allemaal

Even een vraagje.....
Soms loopt mijn hond mank......
Het komt niet vaak voor maar hij heeft dan last van zijn achterpoten.
Nou wil ik graag iets geven waardoor zijn gewrichten verbeteren en misschien minder pijnlijk worden

Wat kan ik het beste geven??

Graag jullie hulp

grpetjes Ellen
Door Lizzy
#1108381
Ik denk dat het niet verkeerd is om eerst uit te laten zoeken waarom hij mank loopt, waarom hij pijn heeft. Je kunt dan veel gerichter behandelen en veel gerichter de juiste middelen gebruiken.
Door Ellen44
#1108467
ben ik zeker met je eens....uiteraard ben ik al naar de dierenarts geweest
Groeipijnen....

Ook is hij koehakkig waardoor hij natuurlijk af en toe vreemd loopt

Vandaar mij vraag
Door Lizzy
#1110285
Ik denk dat overleggen met een orthopeed heel verstandig is. Want het heeft geen zin om nu uit de losse pols maar wat dingen te gaan geven. Je moet weten wat er aan de hand is, voor je met een juiste therapie (voedingssupplementen, homeopathie, etc) kunt starten. Ik neem aan dat jouw hond een Bordeaux Dog is? Ik zie daarvan de meeste koehakkig staan. Niet rottig bedoeld, maar vaak hebben ze wel wat zwakker skelet-werk. Ik denk dat als de orthopeed uit zoekt wat de problemen zijn, waarom hij mank loopt, waarom hij koehakkig staat, etc. wij daarbij wel supplementen/middelen kunnen vinden om de boel wat te ondersteunen.

Overigens heb ik over groeipijn dit geleerd:
Op basis van de bevinding drukgevoeligheid van de lange pijpbeenderen mag de verdenking op groeipijn uitgesproken worden. Overigens dienen we de aandoening wel radiologisch te bevestigen en andere orthopedische aandoeningen uit te sluiten. De volgende stap in het onderzoek zal dus röntgenonderzoek zijn. Het is niet altijd mogelijk de verdenking op groeipijn te bevestigen met röntgenfoto’s.
Dus misschien dat de orthopeed nog wat fotootjes moet maken.
Door Ellen44
#1110332
ja dat gebeurt standaard
hahaha

eerst even overal foto's van nemen

Bedankt voor de tips...maar nu een ander probleempje

Mijn andere nordeaux heeft plotseling diaree,,,,is gisteren pas begonnen hoor......ze is er niet echt ziek van maar haar diaree is bijna wit van kleur en ruikt zo raar...

Ik wacht vandaag nog even af....bij de da krijg je finidiar maar wat kan ik nou aan een barfer gevenzodat het stopt

groetjes

groetjes
Door Nynke
#1110893
Misschien moet je dat even in een nieuw topic vragen  ;)
Ellen44 schreef: Mijn andere nordeaux heeft plotseling diaree,,,,is gisteren pas begonnen hoor......ze is er niet echt ziek van maar haar diaree is bijna wit van kleur en ruikt zo raar...

Ik wacht vandaag nog even af....bij de da krijg je finidiar maar wat kan ik nou aan een barfer gevenzodat het stopt
Door Lizzy
#1111175
Ellen44 schreef: ja dat gebeurt standaard
hahaha

eerst even overal foto's van nemen

Bedankt voor de tips...maar nu een ander probleempje

Mijn andere nordeaux heeft plotseling diaree,,,,is gisteren pas begonnen hoor......ze is er niet echt ziek van maar haar diaree is bijna wit van kleur en ruikt zo raar...

Ik wacht vandaag nog even af....bij de da krijg je finidiar maar wat kan ik nou aan een barfer gevenzodat het stopt

groetjes

groetjes
Heeft ze iets raars gegeten? Ik zou Okugest geven. En verder gewoon haar eten, maar geen harde/flinke vleesbotten.
Gebruikersavatar
Door pike
#1111461
Ellen44 schreef: Okugest...bedankt voor de tip, waar kan ik dat krijgen...ik ken het namelijk niet


Bij de drogist of de reformzaak. Het is van VSM. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door