Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ellen44
#1111441
Ik heb een perzische poes van bijna 6 jaar en ze heeft PKD

Nu valt het me op dat ze magerder begint te worden...ze is verschrikkelijk kieskeurig met eten en ze eet slecht

Weten jullie of dit komt door de PKD?

Hebben jullie tips voor moeilijke eters???

groetjes Ellen ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1111647
das k*t.
ik dacht dat alle ouderdieren van de  perzen gewoon bij de fokkers op PDK via DNA werden getest. maar helaas nog steeds niet allemaal dus  :'(

ik zou even haar nierfunctie laten testen bij de DA (bloedonderzoek en echo).
magerder worden en slecht eten kan wel wijzen op slechte nierfunctie.
Door Ellen44
#1111687
ja er staat al een afspraak voor volgende week bij de da, maar ondertussen wil ik haar eten blijven aanbieden die ze misschien lekker vindt

Hebben jullie suggesties??
Door YaYa
#1111718
Als ze PKD heeft, heeft ze problemen met haar nieren. Dit betekent dat ze misselijk kan zijn en dan eet ze dus minder. Als ze ook magerder wordt, geeft dit aan dat haar nierfunctie minder wordt. Dus een bezoekje aan de dierenarts kan geen kwaad. Ik weet niet of je met fortekor iets kunt bij PKD maar dat kan je dierenarts je vertellen.
Door Kefraya
#1111798
Als ze misselijk zijn door nierproblemen is het heel lastig om katten aan het eten te krijgen/houden. Je voert vers neem ik aan?
Je kunt het proberen om wat warm water over het eten te gieten, zodat de geur sterker wordt. Of bouillon trekken (zonder zout!!) van botten en dat over het gewone eten doen. Kippenbouillon wordt hier onweerstaanbaar gevonden!
Sterkte met poes.
Door Borke
#1111857
Lastig want nierpatienten eten niet geweldig.
Je kunt het proberen met nierdieet van Bandit, dat werd hier goed gegeten door de nierpatienten, er is alleen lastig aan te komen, want niemand heeft het op voorraad.

Ik heb nog wel wat in huis, als je wilt kan je wel een bakje van 500 gram overnemen en proberen of ze het lust. Voordeel is dat het een hoge calorische waarde heeft, dus met minder eten toch meer calorieen binnen krijgen. Hier zijn ze behoorlijk kieskeurig, maar ze vinden het lekker.
Door Ellen44
#1112512
Hallo...zo lief...

Ik wacht toch de dierenarts maar even af........Ze krijgt al fortekor....

Ik vrees toch het ergste...maar goed...vandaag heeft ze aardig gegeten met kippebouillion

HOERA!!!

IK hou jullie wel even op de hoogte

groetjes Ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door