Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1111249
Tot vorige week noemde we Terry altijd onze kameel. Na het bosrondje van 's middags waar ik van thuis kom tussen 15.30 -16.00 wilde ze eigenlijk nooit meer uit tot de volgende morgen ergens tussen 7.30 -10.00uur. Vorige week donderdag kwam ze voor het eerst 's nachts, kan gebeuren, de nacht erop weer. Vanaf toen zijn we begonnen om haar te verplichten om ook weer 's avonds even een plas te doen zo rond 22.00 en nu laat Martijn haar ook nog eens verplicht plassen zo rond 0.30 en dan redt ze het net tot de volgende ochtend 07.30. Ik kan niet zeggen dat ze heel veel meer is gaan drinken, wel staat ze sinds 2.5 week op de metacam. Terry staat zoals de meeste wel weten al jarenlang op de nsaids en ik wissel de merken af omdat ik verzadiging zie en als ik dan weer een ander merk geef gaat het tijdelijk beter. Dus Metacam is niet vreemd voor haar. Zullen haar nieren het toch aan het begeven zijn? Haar vacht wordt ook dof en staat ver van elkaar, af en toe heb ik ook het idee dat het haar allemaal wat teveel wordt en het niet meer zo nodig hoeft. Wat denken jullie?
En is het wijs om haar nu over te zetten op de Duck Therapie of eventueel Bandit nierdieet alhoewel ze nooit gek is geweest op Bandit :-\ Terry wil niet meer barfen, dus het zal een kvv moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1111254
Ik vind dit alles bij elkaar niet jofel klinken. Het vlele plassen en de uitstaande vacht, bllll. Wordt ze niet magerder?
Ik zou voor de zekerheid even wat urine laten onderzoeken en indien nog nodig ook het bloed. Dan heb je meer zekerheid wat er aan de hand is en kun je er naar mijn bescheiden mening beter op anticiperen. Sterkte met haar, hopenlijk is het een tijdelijk dipje.
Door Lizzy
#1111256
Ik zou haar persoonlijk ook direct van de Corta RX halen. Want ik vind dat Brutus het qua drinken en plassen iets beter doet sinds hij dit niet meer krijgt. Ik denk dat de combi Metacam + Corta RX misschien ook niet ideaal is, bij nierproblemen. Je kunt deze twee KVV's proberen. Je kunt ook je huidige KVV geven en dat iets in mindering brengen + extra visolie + wat extra olijfolie (geen zonnebloem of maiskiem of tarwekiem of dergelijke) of rauw schapenvet + extra groentemix geven. En dan verder kun je er Solidago bij geven.

Wil je zekerheid over hoe het er met de nieren voor staat: zou ik zelf even bloed laten prikken.
Door madelonverschoor
#1111257
Ik ben geen expert, maar die metacam is ook niet fijn voor het lichaam, waarom geef je haar geen drainagecompositum? Of eventueel niercompositum.
Angelique schreef: Ik vind dit alles bij elkaar niet jofel klinken. Het vlele plassen en de uitstaande vacht, bllll. Wordt ze niet magerder?
Ik zou voor de zekerheid even wat urine laten onderzoeken en indien nog nodig ook het bloed. Dan heb je meer zekerheid wat er aan de hand is en kun je er naar mijn bescheiden mening beter op anticiperen. Sterkte met haar, hopenlijk is het een tijdelijk dipje.
Ik zou ook eerst de urine en het bloed laten onderzoeken, dan weet je exact wat er aan de hand is!
Door Cindy de Wolf
#1111259
Angelique schreef: Ik vind dit alles bij elkaar niet jofel klinken. Het vlele plassen en de uitstaande vacht, bllll. Wordt ze niet magerder?
Ik zou voor de zekerheid even wat urine laten onderzoeken en indien nog nodig ook het bloed. Dan heb je meer zekerheid wat er aan de hand is en kun je er naar mijn bescheiden mening beter op anticiperen. Sterkte met haar, hopenlijk is het een tijdelijk dipje.
Nee ze wordt niet magerder, sterker nog ze is behoorlijk aan de maat, terwijl ze maar 400g per dag krijgt en dat zint mij dus ook niet. Ik had inderdaad zoiets van als dit nog langer dan een dag of 3 duurt even langs Maarten, want mijn onderbuikgevoel zegt dat het eindstation weleens in zicht zou kunnen zijn :'( ze wordt 13 op 11 januari.

Lizzy; de corta kan het niet zijn, ik geef nu al een paar maanden cosequin maar op de corta deed ze het beter. Ze takelt echt af. Ze kan/wil nog een krap halfuurtje lopen in pummeltempo en daarna leg ik haar in de auto om met het jonge spul nog een uur te lopen. Ik zal in ieder geval extra visolie gaan geven en Maarten alvast mailen.
Door Cindy de Wolf
#1111262
madelonverschoor schreef: Ik ben geen expert, maar die metacam is ook niet fijn voor het lichaam, waarom geef je haar geen drainagecompositum? Of eventueel niercompositum.


Ik zou ook eerst de urine en het bloed laten onderzoeken, dan weet je exact wat er aan de hand is!
Omdat Terry echt niet meer zonder nsaids kan. Ik zal even een korte samenvatting proberen te geven van haar leven en wat wij allemaal al meegemaakt hebben met haar. Met 2 jaar artrose in de tenen, met 3 jaar constatering HD, met 5 jaar een kunstheup laten zetten. Echter jarenlang foutief belasten van het lichaam resulteerde in een ruggemergbloeding met 8 jaar, met 10 jaar botkanker maar met een experimentele behandeling met dank aan Tannetje is dat weer goed gekomen, met 11 jaar een gedraaide breuk van 15cm rondom het implantaat van de kunstheup, geopereerd, helaas na 8 weken brak het bot wederom maar net onder het implantaat waardoor dit verwijdert moest worden. Ze "loopt"dus al ruim een jaar op bespiering terwijl rechts dus ook niet knor is. Ondertussen zit ze onder de artrose ook in de ellebogen dus vandaar dat er echt wel wat heftigers nodig is. Het lijkt allemaal dramatisch maar ze gaat nog elke dag mee naar het bos en is nog altijd in voor een spelletje. Dus de wil en kwaliteit om te leven is er zeker nog wel.
Door madelonverschoor
#1111267
Cindy de Wolf schreef: Omdat Terry echt niet meer zonder nsaids kan. Ik zal even een korte samenvatting proberen te geven van haar leven en wat wij allemaal al meegemaakt hebben met haar. Met 2 jaar artrose in de tenen, met 3 jaar constatering HD, met 5 jaar een kunstheup laten zetten. Echter jarenlang foutief belasten van het lichaam resulteerde in een ruggemergbloeding met 8 jaar, met 10 jaar botkanker maar met een experimentele behandeling met dank aan Tannetje is dat weer goed gekomen, met 11 jaar een gedraaide breuk van 15cm rondom het implantaat van de kunstheup, geopereerd, helaas na 8 weken brak het bot wederom maar net onder het implantaat waardoor dit verwijdert moest worden. Ze "loopt"dus al ruim een jaar op bespiering terwijl rechts dus ook niet knor is. Ondertussen zit ze onder de artrose ook in de ellebogen dus vandaar dat er echt wel wat heftigers nodig is. Het lijkt allemaal dramatisch maar ze gaat nog elke dag mee naar het bos en is nog altijd in voor een spelletje. Dus de wil en kwaliteit om te leven is er zeker nog wel.
Het is een hele lijst, arme Terry!! En ja het oud worden draagt bij aan allerlei kwaaltjes, groot en klein. Het is afgrijselijk, maar we weten allemaal dat we ze op een gegeven moment "kwijtraken" en dat besef komt meer en meer met het vorderen van de leeftijd :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1111421
Cindy de Wolf schreef: Nee ze wordt niet magerder, sterker nog ze is behoorlijk aan de maat, terwijl ze maar 400g per dag krijgt en dat zint mij dus ook niet. Ik had inderdaad zoiets van als dit nog langer dan een dag of 3 duurt even langs Maarten, want mijn onderbuikgevoel zegt dat het eindstation weleens in zicht zou kunnen zijn :'( ze wordt 13 op 11 januari.

Lizzy; de corta kan het niet zijn, ik geef nu al een paar maanden cosequin maar op de corta deed ze het beter. Ze takelt echt af. Ze kan/wil nog een krap halfuurtje lopen in pummeltempo en daarna leg ik haar in de auto om met het jonge spul nog een uur te lopen. Ik zal in ieder geval extra visolie gaan geven en Maarten alvast mailen.
Dat is helemaal raar :-\ Ja, als ze op deze leeftijd van die rare klachten krijgen dan wordt je daar niet vrolijk van. Ik zou echt even naar een da gaan.

Hoe is die plas trouwens, waterig of stinkend?
Laatst gewijzigd door Angelique op do 04 dec 2008, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door