Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#11106
Hallo allemaal,

Balou had gisteren toch zoiets geks..Ik had ivm onze vakantie een scalibor band gekocht bij de da. Ik doe 's avonds het ding om en binnen een half uur kreeg Balou jeuk aan haar linker oor. Echt regelmatig krabben. Nou ik dacht, we wachten nog even af. We hebben haar op bed laten slapen en ook 's nachts gaf ze regelmatig een krabbetje. De volgende ochtend had ze ontzettende jeuk aan twee oren. Er zitten echt krassen van haar nagels in haar oren....Nou, wij de dierenarts bellen en die zei dat we hem af moesten doen totdat de klachten verdwenen waren en daarna nog een keer proberen. '
De band is nu dus de hele dag af geweest en de jeuk is beduidend minder. Zo van, af en toe een krabje. Ik denk alleen niet dat ik die stomme band weer om hang...
Heeft een andere scalibor gebruiker dit ook gehad???? ???

groetjes Helen
Door lobbes
#11107
Ja ik met lobbes
het is super rot maar dat betekend echt dat jou hond contact allergie heeft voor de scalibor  band
ik had precies het zelfde en ook nog rode vlekken net boven en onder de halsband  
ik zou hem niet meer om doen het stofje v/d band komt toch in de bloedbaan hoor dus pas op hier mee
groetjes ellen
Door margreet
#11109
Janet Scalibor is een teken en vlooienband van het beste merk wat bestaat zeggen ze.
Ook Nick heeft problemen gehad jeuk irritaties rode huid over heel zijn nek en tenslotte door al het gekrab hotspot.
Bij de dierenarts zeiden ze dat het vrijwel onmogelijk was dat een hond allergies was voor die band.
Wat ben ik reuze blij dat ik nu van meerdere mensen hoor dat het wel mogelijk is.
Voor ons dus geen tekenband meer.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#11110
Hoi Janet ,
De scalibor is een band die beschermt tegen teken maar die vooral gebruikt wordt tegen zandvliegjes . Zandvliegjes brengen de ziekte Leishmania over .
Ik heb begrepen dat er best veel honden zijn die zo'n reactie geven op die band.

Groetjes Jolanda
Door Helen
#11114
deltamethrin. Werkt in principe erg goed. Permethrin zit ook vaak in sprays voor in huis. Het verschil is dat deltamethrin waterbestendig is.

Nou dat is dan zonder scalibor naar Frankrijk...balen zeg. Ik voel me toch veiliger als ze toch deels beschermd was. Nu ga ik maar een natuurlijk product gebruiken. Heb de spray van jordans hippo. Nou fijn om te horen dat anderen dit ook kennen...


groetjes Helen
Door RottSenner
#11115
Nou dat is dan zonder scalibor naar Frankrijk...balen zeg. Ik voel me toch veiliger als ze toch deels beschermd was.
Inderdaad, de band is geen garantie dat ze de ziekte niet krijgen. Als het goed is gaan de vliegjes dood voordat ze kunnen bijten ... Voor jou wordt het dus erg belangrijk om je hond tijdens de schemer binnen te houden!
Aangezien wij een micro-sleurhut hebben, zou dit voor ons trouwens een reden zijn om níet naar Frankrijk te gaan, maar gelukkig heeft Sam (al voor het 2e jaar) geen enkele last van de band.
Heb je ook nog aan Stronghold gedacht i.v.m. hartworm?
Door Helen
#11116
Leishmania komt alleen in Z-Fr voor niet in midden Fr. Hartworm komt ook alleen voor boven de lijn Parijs-Milaan. Daar blijven wij nu dus boven. Als ik een middel tegen hartworm zou moeten gebruiken zou ik niet voor Stronghold kiezen. Die slimme fabrikanten hebben  er een multimiddel van gemaakt. Het is direct een ontworm middel en een anti-vlooien middel. Ik ontworm niet en ik wil eigenlijk ook geen ontvlooimiddel door stronghold opgedrongen krijgen. Je kan ook los middelen kopen die enkel werken tegen hartworm, Heartguard bijv.
'
Maar bedankt dat je er aan dacht voor me ;)

groetjes Helen
Door lobbes
#11117
stronghold is NIET voor teken  :o
Lees de bijsluiter maar, het staat nergens!!! :-/
Door Helen
#11118
stronghold is NIET voor teken  :o
Lees de bijsluiter maar, het staat nergens!!! :-/
I know, vlooien zei ik ook ;D Mijn dierenarts zei trouwens dat stronghold en scalibor tegelijkertijd te veel van het goede is....

groetjes Helen
Door lobbes
#11119
1 van de 2 is al TEVEEL  ;D ;D ;)

I know, vlooien zei ik ook ;D Mijn dierenarts zei trouwens dat stronghold en scalibor tegelijkertijd te veel van het goede is....

groetjes Helen
Door RottSenner
#11120
Leishmania komt alleen in Z-Fr voor niet in midden Fr.
Bij mijn DA hangt dit plaatje (in het groot natuurlijk) m.b.t. het verspreidingsgebied van Leishmaniasis en Babesia:
Afbeelding
Hartworm komt ook alleen voor boven de lijn Parijs-Milaan. Daar blijven wij nu dus boven.
En er hangt inderdaad dit plaatje m.b.t. het verspreidingsgebied van hartworm. De DA die zondag bij de Yalla Hondenclub een lezing hield, vertelde echter dat hartworm inmiddels is geconstateerd in Noord-Oost Frankrijk, wat in zou houden dat de lijn inmiddels omhoog is geschoven.
Afbeelding
Je kan ook los middelen kopen die enkel werken tegen hartworm, Heartguard bijv.
Aha! Ik ontvlooi dus wel, vandaar dat ik Stronghold heb gekregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door