Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cat
#111104
Mijn BC teefje heeft hoogstwaarschijnlijk een ontstoken pees of spier in haar voorpoot (overbelast bij schapendrijven?) en loopt sinds vorige week dinsdag op de rymadil (ontstekingsremmers). Zij heeft de eerste 5 dagen 2x een halve pil gekregen. Nu ben ik aan het afbouwen naar een kwart pil in de ochtend een een halve pil in de avond. Dit moet nu nog 7 dagen.

De laatste 2 dagen vertoond zij zeer verontrustend gedrag:

grote angstogen, af en toe blijven staan als in trance, snel om zich heen kijken met tongelen. Zoekt het liefst een veilig en stil plekje of verstopt haar kop tussen mijn knieen. Ik ken mijn hond goed genoeg om te weten dat het geen vorm van aandacht vragen is. Ook loopt ze af en toe als een 'dronkelap'.

Dit heeft zij nog nooit vertoond, dus automatisch breng ik het in verband met de medicijnen. Ik ben nogal nuchter van aard, maar dit gedrag gaat me echt aan het hart.

Wie heeft er ervaring met dit medicijn en zijn de dingen die ik heb genoemd kenmerkend?

Zijn er alternatieven voor dit Rymadil gebeuren?

Graag reactie,

Groetjes Catelijne
Door Truus
#111106
Dus het is niet zeker dat hij een ontstoken pees of spier heeft, waarom krijgt hij dan ontstekingsremmers?
Met rust zou het mischien ook over gaan maar...hoe hou je hem rustig he.
Als je die medicijnen niet vertrouwd, zou ik ze absoluut niet mer geven.
Door Cat
#111110
Er zijn foto's gemaakt omdat zij al 2 weken mank loopt. Dan zit er dus duidelijk iets niet goed. Aangezien er geen afwijkingen zijn geconstateerd aan de botten, elleboog, teentjes e.d. moet het iets te maken hebben met spieren/pezen. Na 2 weken rustiger aan was er nog geen verbetering, dus vandaar de medicijnen.

Groetjes Catelijne
Door Truus
#111119
Hoe heb jij hem rustig gehouden dan, dat valt toch niet mee met een B.C. Is twee weken niet te kort?
Mag je wel aan de poot komen?
Wat het medicijn doet, weet ik niet hoor maar als jij denkt dat zijn gedrag daar aan ligt, zou ik toch even de D.A. bellen voor de vraag van eventuele bijwerkingen.
Groetjes Truus.
Door Jo
#111131
Dat zijn een aantal symptonen die onze Duitse Herder Igor een aantal jaren geleden ook had toen ze aan de rimadyl zat...wij moesten er toen mee stoppen....ze reageerde er niet goed op !! Hou je maatje in ieder geval alstublieft heel goed in de gaten als je dat spulletje nu nog geeft !!
Door Elvira
#111133
Zoek maar eens op internet naar Rimadyl, als je dan de bijwerkingen ziet schrik je. Mijn vorige hond heeft het gekregen na een operatie. Nadat de hechtingen eruit waren wilde ze niet meer overeind komen, niet eten, niet drinken. Ik ben toen gaan zoeken op internet of het bijwerkingen had. Ik ben erg geschrokken van wat ik toen vond. Er zijn honden die er baat bij hebben, maar ook honden met zware bijverschijnselen (tot en met overlijden toe). Ik wil je niet bang maken, dit was een Amerikaanse site en daar wonen natuurlijk heel veel honden, maar toch.
Door Jo
#111136
Nog wat aanvullende informatie...ze at op een gegeven moment ook niet meer en ze bleef maar op de bank hangen...totdat het zo erg was dat er haast geen leven meer in zat...en toen was het voor ons genoeg...meer dan genoeg...
We zijn met de rimadyl gestopt en zagen haar gewoon weer helemaal bijkomen !
Zij kreeg het omdat ze HD had en ze met haar achterkant tegen een stilstaande auto was geknalt toen ze achter een kat aanzat ! Wij zijn toen overgestapt op homeopatische middelen....
Door Jo
#111137
Elvira schreef: Zoek maar eens op internet naar Rimadyl, als je dan de bijwerkingen ziet schrik je. Mijn vorige hond heeft het gekregen na een operatie. Nadat de hechtingen eruit waren wilde ze niet meer overeind komen, niet eten, niet drinken. Ik ben toen gaan zoeken op internet of het bijwerkingen had. Ik ben erg geschrokken van wat ik toen vond. Er zijn honden die er baat bij hebben, maar ook honden met zware bijverschijnselen (tot en met overlijden toe). Ik wil je niet bang maken, dit was een Amerikaanse site en daar wonen natuurlijk heel veel honden, maar toch.
Wij hebben toen der tijd ook op internet zitten zoeken en toen kwamen we ook op die site terecht...wij zijn ons helemaal de pokken geschrokken.....
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat er nog wel genoeg honden zijn die er wel goed op reageren, maar mijn honden krijgen dat spulletje ABSOLUUT NIET meer !
Door Elvira
#111139
Hier in de buurt was ook een golden die het kreeg, nadat ik haar verteld had wat ik op internet gelezen had, is ze ermee gestopt. De hond werd daarna weer een stuk levendiger. Ze dacht dat het ouderdom was (hij was niet zo jong meer). Dat is het probleem, het wordt vaak aan oudere honden gegeven en als de klachten worden vaak aan de leeftijd geweten
Door Cat
#111169
Ja, ben ik weer, even de 2e helft gekeken.. ;)

Voor Truus: deze border collie is gelukkig vrij rustig van aard rond en om het huis, als we niet bij de schapen aan het werk zijn. Zij loopt dan ook rustig mee aan de rollijn.

Tja, dat klinkt allemaal niet erg positief dus. Was ik al bang voor. Het gedrag wat ik beschreef vertoond ze gelukkig niet de hele dag door, maar voor mij is het gewoon klaar: ik stop er direct mee.
Ik ben dus een leek op medicijngebied, maar kan ik dus gewoon stoppen, of moet ik de kuur afmaken, net als bij antibiotica? Anders bel ik morgen de dierenarts wel eventjes.

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Catelijne
Door Cat
#111204
Nee, inderdaad niet prettig, maar aan de andere kant wel fijn om te weten dat de gedragingen die ik heb beschreven eventueel terug te voeren zijn op deze remmers. Dan kan ik daar tenminste op ingrijpen.

groetjes Catelijne
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#111213
mijn lekenmening is direct stoppen en niet afbouwen; wie weet wat je nog veroorzaakt door het toch nog toe te dienen ook al is de hoeveelheid verminderd.
Door Timmy
#111215
Cat schreef: Ik ben dus een leek op medicijngebied, maar kan ik dus gewoon stoppen, of moet ik de kuur afmaken, net als bij antibiotica? Anders bel ik morgen de dierenarts wel eventjes.
Rimadyl is geen kuur, kun je dus ook gewoon mee stoppen. Net als met elk medicijn heeft Rimadyl z'n bijwerkingen, en zijn er honden die er niet echt lekker op reageren. Er is in Amerika ooit een hond overleden nadat hij rimadyl kreeg; er is echter nooit bewezen dat dat ook daadwerkelijk door de rimadyl kwam. Maar als het wel zo was, dan is dat natuurlijk vreselijk, maar het kan nou eenmaal gebeuren. Net zoals er mensen en dieren zijn die slecht op penicilline reageren en daar ook aan dood kunnen gaan. In ieder geval zou ik gewooon stoppen met de Rimadyl en eventueel iets homeopatisch proberen. En anders gewoon andere pijnstillers aan je dierenarts vragen (Metacam, Tolfedine o.i.d.).

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door