Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#111032
Het "probleem" is Noa...
Nog vier weken en dan ga ik met vakantie..maar Noa moet nog gecastreerd worden..Mijn "probleem" is nu laat ik dit nog doen voor m'n vakantie of daarna..Als ik weer terug ben is ze net een jaar geworden.
Misschien snappen jullie het probleem niet; "nog vier weken voor je vakantie is toch niets mis mee" Maar ik ben dan weer een "zwartkijker", stel dat ze er last van krijgt..de wond gaat ontsteken. of ze knapt niet goed op of...nouja..ik zie mezelf dus al lekker op vakantie gaan en een zieke kat achterlatend ::) Vandaar dus mijn vraag..
Door ine
#111077
Morgen gelijk een afspraak maken, echt, je kijkt te donker de wereld in nu! ;)
Die wond is nauwelijks wond. Die wond wordt gehecht met de zaadstreng. Daar is met 3 à 4 dagen niets meer van te merken!
Laatst gewijzigd door ine op di 15 jun 2004, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#111083
Ja ik zou direct een afspraak maken,het moet wel erg krom lopen als het allemaal mis zou gaan.
Door zurca
#111085
M'n gezonde verstand zegt ook "gewoon nu laten doen" maar tja..het is wel m'n kleine lieve poezenmeisje ::)
Maar jullie hebben gelijk hoor ;) Ik zal snel een afspraak maken!
Door ine
#111098
[quote="zurca"]
M'n gezonde verstand zegt ook "gewoon nu laten doen" maar tja..het is wel m'n kleine lieve poezenmeisje ::)
Maar jullie hebben gelijk hoor ;) Ik zal snel een afspraak maken!
[/quote]
Oeps, dan wordt het niet met de zaadstreng gehecht! :-[ :-X
Ikke dacht, dat Noa een katertje was! :-\ :-X
Maar, het neemt niet weg, dat ook hier alles gewoon goed gaat en de wond maar klein is. 2 hechtingen of zo, die er na 10 dagen uit mogen!
Door zurca
#111138
[quote="Ine"]
[quote="zurca"]
M'n gezonde verstand zegt ook "gewoon nu laten doen" maar tja..het is wel m'n kleine lieve poezenmeisje ::)
Maar jullie hebben gelijk hoor ;) Ik zal snel een afspraak maken!
[/quote]
Oeps, dan wordt het niet met de zaadstreng gehecht! :-[ :-X
Ikke dacht, dat Noa een katertje was! :-\ :-X
Maar, het neemt niet weg, dat ook hier alles gewoon goed gaat en de wond maar klein is. 2 hechtingen of zo, die er na 10 dagen uit mogen!
[/quote]

hihihi..Noa is inderdaad een meiske..Tobias is allang gecastreerd, daar had ik ook wat minder moeite mee omdat dat zo'n kleine ingreep is..Nu weet ik wel dat een castratie bij een poes tegenwoordig ook anders is dan vroeger maar het blijft een hele ingreep..Daar komt ook nog bij dat Noa totaal niets van vreemde moet hebben en al helemaal niet opgepakt wil worden..Vind het dus gewoon zo sneu voor 't beest dat ze daar van 's morgens tot 's avonds bij vreemde in een kooitje zit..plus dan nog de operatie zelf...Het is dat het moet zo'n castratie maar anders...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#111257
[quote="Ivonne"]
domme vraag misschien maar waarom doe je dit dan niet na je vakantie?
[/quote]
Ja dat kan ook ;D
Door zurca
#111262
[quote="Ivonne"]
domme vraag misschien maar waarom doe je dit dan niet na je vakantie?
[/quote]

Geen domme vraag hoor ;)

Ik dacht eens gehoord te hebben dat het belangrijk is om katten op tijd te laten "helpen"...Maar wat is op tijd?! En in hoeverre maakt het uit als ik het na m'n vakantie zou doen en er dus zo'n tweeenhalve maand tijd tussen zou zitten (tussen nu laten helpen of na de vakantie..) Vandaar eigenlijk m'n vraag..Noa is niet echt krols geloof ik..Ze heeft soms buien dat ik denk "ja..zou het nu.." Maar echt krols zoals in de boeken staat is ze in ieder geval niet..Lastig is ze dus ook totaal niet..
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#111308
dat bedoel ik maar; scheelt je een hoop gepieker en dan ben je er zelf gewoon lekker bij en mocht het dan onverhoopt iets minder snel genezen is er nog "niets" aan de hand.

Ach, idd, wat is op tijd; als het aan mijn DA's had gelegen dan waren al mijn beesten al "geholpen" voor dat ze een jaar oud waren :o en persoonlijk vind ik dat (gevoelsmatig) dus veel te jong.
Door ine
#111376
Yep, gewoon na de vakantie!
Ik dacht dat het om de kater ging en dacht aan die leeftijd, dat ze gaan sproeien, maar daar heb je dus nu geen last van! ;)
Als de katers geholpen zijn, is het voor de poes niet erg om te wachten, want bij krolsheid loopt ze dan toch geen gevaar voor een dekking! 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#111380
[quote="Ine"]
Yep, gewoon na de vakantie!
Ik dacht dat het om de kater ging en dacht aan die leeftijd, dat ze gaan sproeien, maar daar heb je dus nu geen last van! ;)
Als de katers geholpen zijn, is het voor de poes niet erg om te wachten, want bij krolsheid loopt ze dan toch geen gevaar voor een dekking! 8)
[/quote]

Nou voor een dekking wel, alleen eentje zonder baby's ;D
Door zurca
#111389
[quote="sylvia"]
[quote="Ine"]
Yep, gewoon na de vakantie!
Ik dacht dat het om de kater ging en dacht aan die leeftijd, dat ze gaan sproeien, maar daar heb je dus nu geen last van! ;)
Als de katers geholpen zijn, is het voor de poes niet erg om te wachten, want bij krolsheid loopt ze dan toch geen gevaar voor een dekking! 8)
[/quote]

Nou voor een dekking wel, alleen eentje zonder baby's ;D
[/quote]
Nou..dat is nou juist het grappige..Tobias heb ik vrij vroeg laten castreren, met 6 maanden, omdat hij constant bovenop Noa zat..In m'n dromen had ik ondertussen al 20 kittens rondlopen ;D, ik was dus bang dat Noa "stil" krols zou worden en ik het niet door zou hebben..Dus Tobias moest eraan geloven..
Noa heeft nu dus van die "aanvallen" dat ze totaal in de 7de hemel is. Dan wil ze aangehaald worden, op schoot, in m'n nek, ze rolt etc. Maar of ze echt krols is weet ik eigenlijk niet, maauwen, pogingen om te ontsnappen, constant voor je voeten lopen/neervallen dat doet ze niet. Wel duwt ze haar achterste omhoog maar, en hier moet ik altijd zo om lachen, ze houdt haar staart strak tussen haar achterpoten ;D
Als Noa zo is dan kijkt Tobias totaal niet naar haar om. Terwijl hij, voordat Noa deze "aanvallen" kreeg en hij al lang geholpen was, nog regelmatig een poging ondernam om haar te dekken..en nu heeft tie een kans en laat tie 'm liggen..Hij kijkt Noa echt zo aan van "Tjee waar heb jij last van, doe normaal zeg.." ;D ;)
Door gonny
#111861
Heb net mijn 2 poezen laten helpen, ik keek er erg tegen op! maar is 100 % meegevallen ik ben ook zo'n tuthola die maar loopt van als dit gebeurt of dat..... nou er is niets gebeurt 1 dagje dizzy en de volgende dag niets aan de hand. afgelopen maandag zijn de hechtingen eruit gehaald! alles achter de rug!!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door