Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jack
#1099945
Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie hulp. Al jaren hebben we een probleem met onze duitse staande draadhaar. Ik heb hier in het verleden ook al over geschreven. Wat is het geval: In de winter periode is Steffie op de flanken, rug en kont vrijwel kaal. ( zie voor foto de site van carnibest). We dachten dat we dit jaar de oplossing hadden gevonden, maar ze verliest nu toch weer haar vacht. Ik wil hier best de hele geschiedenis van Steffi weergeven, maar voor ik dat doe is er misschien iemand die zomaar ,voor de vuist weg, een oplossing heeft.
Ik wacht met spanning op jullie reacties.
Groeten Jack
Gebruikersavatar
Door chooky
#1099951
kan het aan de temperatuur in huis liggen? Dat verandert in de winterperiode namelijk. Hoe hoog staat de verwarming?
Door Laura2004
#1099953
Wat voor oplossing dachten jullie gevonden te hebben?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar zou het niet iets hormonaals kunnen zijn?
Door Fynn
#1099966
jack schreef: Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie hulp. Al jaren hebben we een probleem met onze duitse staande draadhaar. Ik heb hier in het verleden ook al over geschreven. Wat is het geval: In de winter periode is Steffie op de flanken, rug en kont vrijwel kaal. ( zie voor foto de site van carnibest). We dachten dat we dit jaar de oplossing hadden gevonden, maar ze verliest nu toch weer haar vacht. Ik wil hier best de hele geschiedenis van Steffi weergeven, maar voor ik dat doe is er misschien iemand die zomaar ,voor de vuist weg, een oplossing heeft.
Ik wacht met spanning op jullie reacties.
Groeten Jack
Wij hebben datzelfde met onze teef Ijuba vanaf december/januari krijgt zij kale plekken op haar rug en flanken.
Misschien is dit wat voor je om te lezen
http://www.hilltopanimalhospital.com/se ... opecia.htm

Wij hebben vorig jaar een tijdje melatonine gegeven .
Eerst dachten we dat het hielp maar de kale plekken kwamen toch weer.
Nu doen we er niets meer aan want echt pijn doet het niet.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door jack
#1110187
Hallo Fynn,
Bedankt voor je reactie. Dit was ons al bekend en heeft ook niet geholpen.
Hallo Chooky,
Het ligt niet aan de temperatuur. Dit hebben we de afgelopen jaren wel getest.
Hallo laura,
Het zou met de hormonen te maken kunnen hebben.

Wie zou over hormonen en kaal worden iets kunnen zeggen?

Groeten Jack
Door Laura2004
#1110212
jack schreef: Hallo laura,
Het zou met de hormonen te maken kunnen hebben.

Wie zou over hormonen en kaal worden iets kunnen zeggen?

Groeten Jack
Ik heb zelf geen ervaring met teven die kaal worden vanwege hormonen, maar ik dacht aan vrouwen, ik heb weleens gehoord dat vrouwen bijvoorbeeld tijdens de zwangerschap heel veel haar verliezen (en volgens mij kan dit bij honden ook tijdens de dracht) en ook wel op andere momenten dat hormonen opspelen kunnen vrouwen last hebben van overmatig haarverlies.

Verder heb je niets aan mijn reactie, maar dit was een beetje de reden waarom ik deze opmerking maakte, ik hoop dat iemand meer weet, sterkte ermee  ;)
Door Fynn
#1110533
Bij Ijuba is het ook hormonaal maar de bijverschijnselen van het toedienen van hormonen zijn denk ik erger dan de 6 maanden kale plekken.

http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
Naar de bibliotheek gaan en zoeken op alopecia.

Hier staat heel goed beschreven de verschillende vormen van kale plekken.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Laatst gewijzigd door Fynn op wo 03 dec 2008, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door