Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1109871
Vanmorgen lekker wezen lopen met Lilo, Vato en Viggo, de boxer pup van mijn vriendin.

Zoals de meeste wel weten kamp ik al vanaf dat ik Vato heb met jeuk aan zijn huid.
Hij was helemaal opgeknapt en sinds een paar weken krabte hij heel zijn voorpoot open. Het was helemaal gaan ontsteken dus ik wilde al zowiezo naar de DA gaan. Ook kreeg hij hier en daar kale plekken. Maar ik wilde niet naar mijn gewone DA maar naar een 'speciale' die niet scheef keek van versvlees.

Maar toen ik vanmorgen terug kwam van wandelen maakte Vato opeens een gek geluid en trilde helemaal. Dus ik naar hem toen en aaien. Toen ik zijn hoofd optilde maakte hij weer een gek geluid. Ik vertrouwde het niet en ben gelijk met mijn vriendin naar de DA gegaan.

Ik zei al tegen haar. Ze zullen wel over die poot vragen bladiebla....nou ik blijf bij versvlees.
Ze bekeek zijn poot en de plekken en zei dat ze voor 99% wist dat het demodex zou zijn. Ik vertelde haar al dat een collega van haar had gekeken en niks vond. (afkrabsels) Ze wilde het nog een x bekijken....ze ging net zo lang door tot ze het had gevonden....want hoe het er uitzag wist ze het 99% zeker dat dat het was.
Allemaal afkrabsels genomen tot weer 2x toe. En weer niks gevonden. Dt kwam omdat er veel vuil bij kwam door comedonen. Ik heb toen special wasspul meegekregen.

Afijn, ik ben blij dat zij wel serieus ging kijken en geen brokken voorschoot. Ik vertelde ook dat in versvlees gaf, en dat vond ze juist heel goed!!!

Maar nu dat rare geluid wat hij maakte ..... ik d8 aan kennelhoest ofzo.....ze deed zijn keel prikkelen en naar veel geprikkel kuchte hij....maar toen ze zijn mond open deed en zijn hoofd naar achter...gilde hij het uit.....echt zielig!!!
Ze vroeg of hij kleinzerig was ofso....ik zei meteen van niet!!!

Ze ging hem overal gekijken...achter en voorpoten en rug....niks aan de hand...maar toen ze zijn nek ging bewegen: omhoog, omlaag, links en recht gilde hij het uit! Ik kon het niet aanhoren.  Nu ik dit typ schieten de tranen in mijn ogen.

Ze ging hem temperaturen en hij had gelukkig geen koorts. Dus hij had geen hersenvliesontsteking of tumor maar wel een nekhernia  :(
Vind het zo zielig voor mijn kleine witte reus. Nog geen 8mnd en nu al zoveel gelariekoek!

Hij heeft een prik gekregen voor de ontsteking in zijn nek, zodat ze zwelling minder wordt. En ik moet morgen weer terug komen. Hij heeft nu wel een een soort infuus zodat het morgen eventueel weer kan prikken als hij nog klachten heeft.

Hij heeft antibiotica gekregen voor de ontsteking van zijn poot en ze verzekerde mij dat het met zijn huid allemaal goed zou komen.

Ik ben echt helemaal verdrietig vanwege zij nekhernia en ik hoop dat het met zijn huid nu wel allemaal goed komt.

Hij is altijd al zo'n rustige hond, trek niet aan de riem, dit zijn misschien al voortekenen geweest en dat het nu allemaal eruitkomt. Ze vroeg ook of wij trek spelletjes met hem deden, maar dat doen we nooit. En met Lilo speelde hij ook nooit ruw.

Al met al moet hij nu rustig aan doen. Niet stoeien enz.

Hij slaapt nu lekker samen met Lilo. Zij is ook zo'n schat en kuste hem helemaal toen hij thuis kwam, door zijn lampenkappie heen.

Morgen moet ik dus weer naar de DA en laat het jullie allemaal wel weten hoe het is gegaan.

Ze zei wel dat hij echt een super lieve lobes is, omdat ze vanalles met hem kon doen en hij maar bleef kwispelen en niet 1x zijn lip had opgetrokken wat ze wel had verwacht, omdat het allemaal zo pijn deed. Ik ben dat toch ook weer zo trots om mijn lieve witte beer!
Laatst gewijzigd door Adinda op do 04 dec 2008, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1109926
madelonverschoor schreef: Hè jeetje wat naar!! Maar een nekhernia gaat wel over hoor, Coco heeft het ook gehad, gewoon een verkeerde beweging gemaakt. Waarom ga je voor de huidproblemen niet een keer naar een Holistische Da baadt het niet dan schaadt het niet

Sterkte!!
Ik wilde ook naar een HDA. Ik had er vanmorgen met mijn vriend nog over, Maar omdat ik in de middag al naar een 'gewone' DA ging wist ik dat ze natuurlijk ook over zijn poot gingen beginnen. Ze heeft ook in de computer naar zijn verleden gekeken en was ook best pist op haar collega die me met een zak brokken naar huis had gestuurd. Ze vond het stom dat hij niets eerst die speciale demodex shampoo had laten gebruiken. Ook omdat zij zeker weet dat hij demodex heeft. Ze heef het niet kunnen zien aan de afkrabsels, maar ze zegt het 99% te weten en wil er ook echt met me uitkomen. Ik heb ook de kennel gebeld en die vinden het ook allemaal super sneu. Zij hadden ook een adres in Utrecht, ik ga zondag naar ze toe, dus dan krijg ik meteen al die info.

En iedereen bedankt hoor voor jullie lieve reactie. Dat kunnen wij wel gebruiken :)
#1109940
Adinda schreef: Ik wilde ook naar een HDA. Ik had er vanmorgen met mijn vriend nog over, Maar omdat ik in de middag al naar een 'gewone' DA ging wist ik dat ze natuurlijk ook over zijn poot gingen beginnen. Ze heeft ook in de computer naar zijn verleden gekeken en was ook best pist op haar collega die me met een zak brokken naar huis had gestuurd. Ze vond het stom dat hij niets eerst die speciale demodex shampoo had laten gebruiken. Ook omdat zij zeker weet dat hij demodex heeft. Ze heef het niet kunnen zien aan de afkrabsels, maar ze zegt het 99% te weten en wil er ook echt met me uitkomen. Ik heb ook de kennel gebeld en die vinden het ook allemaal super sneu. Zij hadden ook een adres in Utrecht, ik ga zondag naar ze toe, dus dan krijg ik meteen al die info.

En iedereen bedankt hoor voor jullie lieve reactie. Dat kunnen wij wel gebruiken :)
Dat ze niks in de afkrabsels vindt wil inderdaad niet zeggen dat het geen Demodex zou zijn. Volgens mij staat jouw ras er een beetje bekend om en het beeld is vaak heel herkenbaar. Alleen kan ik de Ab voor de poot in deze niet rijmen met het Demodex-vermoeden.
Sterkte met je ventje.
#1109943
Hallo,

Eventjes een snelle reaktie van mij.  Een hernia hoeft helemaal niet erg te zijn hoor.  Mijn vorige hond, een keeshondje heeft dit ook gehad.  Ze heeft een klein tijdje valium moeten innemen en daarna heeft ze er nooit meer last van gehad!  't was toen ook nog een jong hondje.  Een zenuwachtig beestje en dat zou de reden zijn dat ze het gekregen heeft.  

Ze is uiteindelijk bijna 16 jaar geworden...
#1109950
Jeske27 schreef: Hallo,

Eventjes een snelle reaktie van mij.  Een hernia hoeft helemaal niet erg te zijn hoor.  Mijn vorige hond, een keeshondje heeft dit ook gehad.  Ze heeft een klein tijdje valium moeten innemen en daarna heeft ze er nooit meer last van gehad!  't was toen ook nog een jong hondje.  Een zenuwachtig beestje en dat zou de reden zijn dat ze het gekregen heeft.  

Ze is uiteindelijk bijna 16 jaar geworden...
Maar had ze ook daadwerkelijk een hernia? Hoe is dat gediagnostiseerd?
#1109961
Angelique schreef: Dat ze niks in de afkrabsels vindt wil inderdaad niet zeggen dat het geen Demodex zou zijn. Volgens mij staat jouw ras er een beetje bekend om en het beeld is vaak heel herkenbaar. Alleen kan ik de Ab voor de poot in deze niet rijmen met het Demodex-vermoeden.
Sterkte met je ventje.
Hij heeft zijn poot helemaal kapot gebeten van de jeuk en die wond is helemaal gaan ontsteken. Dik, warm en groen gele pus. Vandaar die AB. Had ik een beetje onduidelijk opgeschreven...het is ook zoveel in 1x.


Jeske27 schreef: Hallo,

Eventjes een snelle reaktie van mij.  Een hernia hoeft helemaal niet erg te zijn hoor.  Mijn vorige hond, een keeshondje heeft dit ook gehad.  Ze heeft een klein tijdje valium moeten innemen en daarna heeft ze er nooit meer last van gehad!  't was toen ook nog een jong hondje.  Een zenuwachtig beestje en dat zou de reden zijn dat ze het gekregen heeft.  

Ze is uiteindelijk bijna 16 jaar geworden...
De DA zei tegen mij dat ik rustig aan moest doen met hem. Tot dat te pijn weg is en rustig aan moest blijven doen, omdat hij een jonge hond is. Ze zei dat hij heus mag gaan spelen met andere honden maar als het te wild zou gaan wij het moesten remmen. Dit ook omdat het meestal bij kleine honden voorkomt en hij nog zo jong is. Hij is verder ook rustig en spelen doet hij eigenlijk altijd met andere honden door lekker te rennen. Hij trekt niet aan de riem en heeft ook altijd een tuig om. Ook hebben wij nooit trekspelletjes met hem gedaan. Dat waren voor haar dingen dat ze vond dat we wel voorzichtig moeten blijven en alert. Omdat er geen aanleiding kon zijn waardoor het kon komen.

Ze zei ook dat het over 2wkn terug kon komen, over 2 mnd, over 1jaar of over 6jaar. Of nooit!

Ik hoop ook dat het bij hem overgaat. En helemaal niet terug komt. Maar ze heeft ons geadviseerd allert te blijven...
#1110220
hey.. arme grote knul!!!
ik heb juist een zwak plekje voor hem in mijn hartje..
balen dat hij dit allemaal moet meemaken!!

ik vroeg me af..
ik wist nl niet dat een hernia ook zo vanzelf over zou kunnen gaan..
ik ken een andere dalmaat die ook een nekhernia had en nog jong was destijds..
die is eraan geopereerd.. en daarna was hij al snel weer t heertje..
eigenlijk merk je nu niks meer aan hem..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door