Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door knuffelknulletje
#1109705
Hallo allemaal,

Eind juni gleed mijn 6 jarige Rhodesian Ridgeback tijdens het rennen onderuit en ging mank lopen.
Na enkele maanden sukkelen en een onnodige knieoperatie is eindelijk de diagnose gesteld: een cyste in het bot. Hieraan is hij op 18 november geopereerd. De holte in het bot is schoongemaakt en opgevuld met gezond bot. Doordat Rhody al 4 maanden niet op zijn poot gelopen heeft zijn de spieren geheel geslonken. Je ziet alleen nog maar botten. Nu twee weken na de operatie gebruikt hij zijn poot nog steeds niet. Ik geef hem nu Puur Osteo tabletten van Puur Natuur om de botgroei te bevorderen. Verder heb ik Artoflex besteld.

Artroflex voor het bewegingsapparaat, dat helpt tegen de pijn, het versterkt
botten, pezen, spieren, kraakbeen en gewrichten, het werkt
ontstekingsremmend en het verlegt fysieke en mentale grenzen, voor soepel
bewegen. Voor een vaste pijnlijke rug of achterhand, heupen, knieën en
achterbenen.

Ik heb ook een pot Spiersupport van de Groene Os staan maar dat krijg ik niet bij hem naar binnen. Het spul stinkt ook vreselijk en als ik het door zijn eten meng dan eet hij niets.
Is er misschien iemand die tips heeft om de opbouw van de spieren te bevorderen? Ik weet nu ook niet meer wat ik verder kan doen en ben bang dat Rhody nooit meer normaal zal gaan lopen met alle gevolgen van dien.
Door evenstar
#1109735
Ik heb wel een tip om de spiersupport naar binnen te krijgen. De poeder in lege capsules doen (kun je bij de apotheek kopen in verschilende maten ik neem zelf altijd de grootse) smeer kaas er omheen en hier gaat het gelijk naar binnen.
Door pallas
#1109834
welke therapie krijgt hij verder? Ga je bijv met hem naar een fysiotherapeut?

Alleen maar spier versterkende middelen geven helpt misschien niet , want je hond moet ook weer leren lopen op 4 poten.
En door goed gebruik van zijn poten komen dan ook weer de spieren terug.
Ik zou dus op zoek naar een goede fysio.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1110008
Yep, helemaal met Pallas eens. Ik denk dat Fysio liefst in combinatie met Hydrotherapie meer doet als wat spul in een potje.
Door Fynn
#1110100
Ik zou ook zeker bij de fysio langs gaan.
Na een knieoperatie mogen ze maar gedoseerde beweging hebben meestal aan de lijn en korte wandelingen.
Onze ridgeback is aan beide knieen geopereerd en heeft ook onvoldoende spieropbouw aan zijn achterhand.
Wij zijn met hem bij een fysiotherapeut die ons allerlei adviezen geeft en waar wij met onze vragen terecht kunnen.
Eerst gingen we om de 2 weken maar nu zit er al 6 weken tussen.
Wij geven spiersupport en doen dat door zijn versvlees ,hij eet het zo op geen probleem.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door kira
#1110218
Spiersupport e.d. heeft alleen nut als de spier ook getraind wordt. Als de hond al 4 maanden niet op de poot heeft gestaan, zou ik zeer snel opzoek gaan naar een fyso. Een niet gebruikt lichaamsdeel is ook in de hersenen niet meer geactiveerd en hoort er volgens de hersens niet meer bij. Ik roer de support hier door vleessap en groentemix en dan ging het probleemloos naar binnen. Sterkte met het herstel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door