Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Diegel
#11082
Ik verwacht dat het elke maand kan gebeuren. Onze herder is bijna 9 maanden dus ik verwacht binnenkort haar eerste loopsheid. Dit klinkt waarschijnlijk erg stom  :-[maar wat kan ik mij hierbij voorstellen? Ik zag in de dsz zelfs broekjes liggen ???, is dat echt nodig? Wordt dit zo'n troep of valt het wel mee? Moet ik haar nu al uit de buurt van de mannekes houden of is het echt wel duidelijk wanneer het zover is? :-/
Groetjes, Lieve
Door sylvia
#11083
Wat kun je verwachten....ja das per hond verschillend,het ligt ook een beetje aan het ras en de lijn waar ze uit komt of ze nu al loops wordt,onze dober was al met 6 maanden loops mijn cockers worden meestal pas rond de 18 maanden loops. Het duurt zo'n 3 weken het begint met het opzetten van de vulva (hoeft niet de eerste loopsheid kan ook vrij ongemerkt voorbij gaan) meestal is er de eerste tijd bloederige afscheiding die tegen de 10 a 12 dagen verdwijnt...pas dan op..het is dan niet over maar de loopsheid is nu op zijn hevigst.....dit is de vruchtbaarste periode van de loopsheid na ruim 21 dagen is het over maar hou nog een week voorzichtigheid aan.
Een broekje...ja als ze erg veel verliest of zich niet schoonmaakt is het wat,het voordeel is dat je nergens iets vind...ehhh tenminste als je geen hond hebt die het broekje zo weet te schuiven dat haar edele deeltje ( ;) )
er net naast zit. Nadeel is dat de hond er lichtelijk een beetje gefrustreerd van raakt dat ze zichzelf niet kan schoon maken.
Door Diegel
#11084
Dankje Sylvia, daar heb ik echt wat aan. Voorlopig kan ik ze dus nog naar hartelust laten spelen met de boys..
Dat broekje lijkt me inderdaad ook niet prettig voor haar, dan dweil ik de vloer maar een keertje meer, en ons enige tapijt is toch roodbruin ;D
Thanks, Lieve
Door Lupa
#11085
een van mijn teven moet een broekje dragen :-X
ik had nooit gedacht dat een van mijn honden dat zou mee maken maar het kan niet anders, bij haar is het gewoon de kraan open, en dan zit echt alles onder, bank bed, vloer druppel druppel druppel :-/
ho ja nog wat, 2 honden van me weten precies wat ze moeten doen als ze zin in hebben( eentje rent zelfs achter de jongens aan) de derede weet nog steeds niet na 5 jaar wat de bedoeling is ze is zelf daarvoor te lui
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 08 aug 2003, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#11086
O ja zie dat broekje ook a.u.b niet als anticonceptie want dat broekje werkt dus echt niet tegen een ongewenste dekking,"hij"zit er net zo snel in als ware er geen broekje  :o ;D
Door Diegel
#11087
;D Bedankt voor de goede raad, Sylvia!
Het is ook altijd opletten met die 'postduifjes', hé ;D

Nog een vraagje, ik heb ook wel eens gehoord dat het karakter tijdens en na de eerst loopsheid nogal kan veranderen. Iemand daar ervaring mee?
Door Diegel
#11089
Yep, ze worden stronteigenwijs en luisteren ho maar... :-/
Ah, veel verandering hoef ik dus niet te verwachten ;D
Laatst gewijzigd door Diegel op vr 08 aug 2003, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diegel
#11090
...niet alleen bij honden trouwens  :-/
::)
Ik probeer de smily met de rollende ogen te zetten, maar de ogen willen niet rollen...
Dus,Paul, mijn ogen rollen... ;D
Door Angelique
#11091
Wil je erover praten Afbeelding
Yep, ze worden stronteigenwijs en luisteren ho maar...niet alleen bij honden trouwens  :-/
Door sylvia
#11093
;D Bedankt voor de goede raad, Sylvia!
Het is ook altijd opletten met die 'postduifjes', hé ;D

Nog een vraagje, ik heb ook wel eens gehoord dat het karakter tijdens en na de eerst loopsheid nogal kan veranderen. Iemand daar ervaring mee?
sommige teefjes hebben nergens last van andere worden een beetje sjachie maar dat merk je meer als je meer teven in huis hebt,en een heleboel teven zijn na de eerste of tweede loopsheid ineens volwassen,mijn blondje alhoewel is al zo'n 10 keer loops geweest en nog niet volwassen  ;D
Door sylvia
#11094
Yep, ze worden stronteigenwijs en luisteren ho maar...niet alleen bij honden trouwens  :-/
HOE BEDOEL JE MENEER BARTE  >:(  ;) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door