Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1109398
in de bar vertelde ik t al..
bulletje.. een stafford komt weer logeren..
en hij is er nu beroerd aan toe..
ik ken hem al sinds hij 4 jaar was.. en nu is hij bijna 14..
hij is pas geopereerd aan een dubbele hernia en is nu aan het revalideren..
zijn pootjes doen t weer wel maar zijn heel zwak nog..
meneertje heeft al zijn hele leven last van jeuk.. vooral op zijn buik en flanken..
nu ook onder zijn bek.. daar zitten pukkels waar hij GEK van wordt!
die mensen zijn al bij de d.a. geweest.. hebben een vaag zalfje gehad en weer een prik tegen de jeuk..
maar t helpt allemaal niet..
echt veel doen ze zelf niet.. maar hij komt maandag hier 6 daagjes logeren.. en ik wil ALLES doen om hem nu weer lekker in zijn velletje te krijgen..
en dan maar duimen dat ze dit keer ook ECHT zelf overstag gaan en overstappen op kvv..

maar nu..
wat zou ik hem het beste kunnen geven..
echte barf kan ik beter niet doen.. want dat houden ze ZEKER niet vol..
dus kvv zou nog het meest haalbare zijn in hun geval..
t zijn mensen die altijd druk zijn met werk.. en bulletje gaat overal mee naartoe.. krijgt overal wat toegestopt.. en wordt nu dus gek van de jeuk terwijl zijn achterpootjes niet eens sterk genoeg zijn om lekker hard te krabben.. (gelukkig maar.. anders zou  hij helemaal kapot zijn weer, maar het is zoooo zielig!!)

welke kvv zou t beste zijn?
het is niet duidelijk waar hij nou allergisch voor is..
eiwitten misschien.. of gewoon de standaard granen e.d. waar veel honden last van hebben..
een test kan ik niet gaan doen.. het is mijn hond niet.. dus moet ik t gokken..
hij krijgt altijd allerlei soorten brokken..
dan weer jeukaneuba.. dan weer iams.. dan weer brokken speciaal voor zijn gewrichten..
maar als t even niet uitkomt.. trekken ze een zak uit de supermarkt en moet bulletje t daar maar mee redden..

ik weet t.. t is onbegonnen werk omdat die mensen gewoon te gemakzuchtig zijn om zich echt aan een streng dieet te houden.. maar ik wil t toch proberen..

en welke middeltjes zou ik hem erbij geven??
misschien iets om te ontgiften??
misschien iets homeopatisch tegen de jeuk??

centjes hebben ze genoeg.. alleen niet de tijd om het uit te zoeken..
misschien als ik bulletje weer helemaal op pootjes krijg qua vacht en eeuwig ontstoken oogjes..
gaan hun eigen oogjes ook weer eens open..
#1109544
Ik heb net je topic in de bar gelezen en ik wilde hier even reageren. Dit soort klachten komen heel veel voor bij staffords en het enige dat helpt is dit soort honden BARF te geven of kvv zonder granen en dan nog zal de jeuk niet snel verdwijnen. Ziggy was bijna helemaal kaal, had overal jeuk en ze had ook chronische diarree.

Het heeft 2 jaar geduurd bij haar voor ze echt klachtenvrij was en nog is ze gevoelig en kan ze jeuk hebben.

Ik bedoel het niet lullig hoor Lyda, maar je moet niet denken dat je de wereld kan redden in je eentje, zo kom je nl vaak over, ik ben in een verleden ook zo geweest, maar ik heb geaccepteerd dat ik dat niet kan en dat ik alleen maar ongelukkig word als ik er zo intensief mee bezig ben. Ik kan me voorstellen dat het verdrietig is en ik snap dus werkelijk niet dat de baasjes van deze hond hiermee kunnen leven, maar blijkbaar kunnen zij dat en zullen ze dat ook blijven doen en dus moet jij het ook accepteren.

De enige manier om deze hond van zijn klachten af te helpen is door hem goede voeding te geven en misschien met behulp van homeopathische medicijnen, dit is een lang proces en daarvoor heeft deze hond toegewijde baasjes nodig en blijkbaar heeft hij die niet....

Hij heeft zijn hele leven jeuk en blijkbaar is dat voor die mensen niet erg genoeg om er iets structureels aan te doen, ik weet wat het is om een hond te hebben die continu jeuk heeft en het is echt hartverscheurend, tenminste zo ervaarde ik het en dat zij dat al heel zijn leven aan kunnen zien zegt genoeg, ik snap dat jij zegt dat ze heel veel van het beestje houden, maar dan vind ik het nogal vreemd dat ze het wel aan kunnen zien dat het beestje continu jeuk heeft, het zullen vast aardige mensen zijn, maar voor hun hondje doen ze niet wat hij nodig heeft....
#1109591
Laura2004 schreef: Ik heb net je topic in de bar gelezen en ik wilde hier even reageren. Dit soort klachten komen heel veel voor bij staffords en het enige dat helpt is dit soort honden BARF te geven of kvv zonder granen en dan nog zal de jeuk niet snel verdwijnen. Ziggy was bijna helemaal kaal, had overal jeuk en ze had ook chronische diarree.

Het heeft 2 jaar geduurd bij haar voor ze echt klachtenvrij was en nog is ze gevoelig en kan ze jeuk hebben.

Ik bedoel het niet lullig hoor Lyda, maar je moet niet denken dat je de wereld kan redden in je eentje, zo kom je nl vaak over, ik ben in een verleden ook zo geweest, maar ik heb geaccepteerd dat ik dat niet kan en dat ik alleen maar ongelukkig word als ik er zo intensief mee bezig ben. Ik kan me voorstellen dat het verdrietig is en ik snap dus werkelijk niet dat de baasjes van deze hond hiermee kunnen leven, maar blijkbaar kunnen zij dat en zullen ze dat ook blijven doen en dus moet jij het ook accepteren.

De enige manier om deze hond van zijn klachten af te helpen is door hem goede voeding te geven en misschien met behulp van homeopathische medicijnen, dit is een lang proces en daarvoor heeft deze hond toegewijde baasjes nodig en blijkbaar heeft hij die niet....

Hij heeft zijn hele leven jeuk en blijkbaar is dat voor die mensen niet erg genoeg om er iets structureels aan te doen, ik weet wat het is om een hond te hebben die continu jeuk heeft en het is echt hartverscheurend, tenminste zo ervaarde ik het en dat zij dat al heel zijn leven aan kunnen zien zegt genoeg, ik snap dat jij zegt dat ze heel veel van het beestje houden, maar dan vind ik het nogal vreemd dat ze het wel aan kunnen zien dat het beestje continu jeuk heeft, het zullen vast aardige mensen zijn, maar voor hun hondje doen ze niet wat hij nodig heeft....
Helaas zijn er mensen die denken dat dit heel gewoon is. Of zoals ene klant van mij altijd zei "dat doen bijna al deze hondjes, dus zal het wel bij het ras horen".

Zo'n oude hond....die mogen ze van mij op de prednison zetten. Een jeuk-en pijnvrije ouwe dag.  Die kvv in een weekje gaat toch niks bijzonders meer doen.
#1109662
Angelique schreef: Helaas zijn er mensen die denken dat dit heel gewoon is. Of zoals ene klant van mij altijd zei "dat doen bijna al deze hondjes, dus zal het wel bij het ras horen".

Zo'n oude hond....die mogen ze van mij op de prednison zetten. Een jeuk-en pijnvrije ouwe dag.  Die kvv in een weekje gaat toch niks bijzonders meer doen.
Ja, precies, nog liever prednison dan jeuk.
#1110195
misschien is prednison een oplossing ja.. bij dit ouwe beessie..
ik begrijp hun dierenarts ook niet he..
zij zei t ook.. je gaat heen.. je verteld wat de klachten zijn en vraagt wat dat nou kan veroorzaken..
en t enige wat die d.a. doet is er weer een hormoonpreparaat inspuiten..
zo makkelijk..
misschien ook wel omdat bullie het al zo lang heeft..
wel af en aan hoor.. maar wanneer nou wel en wanneer nou niet is hun niet duidelijk..
wat mij wel duidelijk is.. is dat hij het eigenlijk altijd heeft als hij hier komt..
en dan is het volgens hun nog maar net weer begonnen..  :-\

ik geloof wel dat ze ten goeder trouw zijn.. maar ze zijn idd erg makkelijk..
als het met geld te doen is.. doen ze er alles voor.. als het om inzet te doen is.. wordt het alweer een stuk moeilijker..

naja.. ik zal ze eens vragen of bulletje prednison gehad heeft al eerder..

thanks voor de tips..
en laura..
je hebt wel gelijk hoor.. en ik weet dat je t niet lullig bedoeld..
op zich ben ik ook al veel minder dan vroeger.. ik kon echt wakker liggen van dit soort dingen..
maar zo nu en dan komen er diertjes voorbij waarvan ik echt strijdvaardig word nog..
zoals pookey.. en toevallig in dezelfde week ook bulletje weer..
bullie heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad.. daarom doet t extra pijn om hem zo extreem naar te zien zoals gister.. :(
#1110209
Ik kan me voorstellen dat het pijn doet om hem zo te zien, ik heb met Ziggy hetzelfde probleem gehad, gelukkig gaat het nu goed, maar ik werd er heel erg moedeloos van.....

Sterkte ermee! En ik hoop dat er iets ten goede zal veranderen voor die lieve hond  :-*
#1110216
ja dank je..
t enige wat er nog ten goede kan veranderen is dat hij ingeslapen wordt denk ik..
in mijn ogen zijn ze te ver gegaan met hem.. maar ze zien dat niet..
en na die hernia operatie zijn ze natuurlijk helemaal vast van plan om hem weer op zijn pootjes te krijgen..
op zich bewonderenswaardig..
maar niet op die leeftijd.. (verbaast me dat die arts dat heeft voorgesteld) en ook niet met al die andere ellende wat erbovenop komt..

naja..
ik ga me voor hem inzetten weer.. hoe dan ook.. dan kan ik mezelf iig in de spiegel recht aankijken..
#1110269
spreeuwtje schreef: misschien is prednison een oplossing ja.. bij dit ouwe beessie..
ik begrijp hun dierenarts ook niet he..
zij zei t ook.. je gaat heen.. je verteld wat de klachten zijn en vraagt wat dat nou kan veroorzaken..
en t enige wat die d.a. doet is er weer een hormoonpreparaat inspuiten..
zo makkelijk..
misschien ook wel omdat bullie het al zo lang heeft..
wel af en aan hoor.. maar wanneer nou wel en wanneer nou niet is hun niet duidelijk..
wat mij wel duidelijk is.. is dat hij het eigenlijk altijd heeft als hij hier komt..
en dan is het volgens hun nog maar net weer begonnen..  :-\

ik geloof wel dat ze ten goeder trouw zijn.. maar ze zijn idd erg makkelijk..
als het met geld te doen is.. doen ze er alles voor.. als het om inzet te doen is.. wordt het alweer een stuk moeilijker..

naja.. ik zal ze eens vragen of bulletje prednison gehad heeft al eerder..

thanks voor de tips..
en laura..
je hebt wel gelijk hoor.. en ik weet dat je t niet lullig bedoeld..
op zich ben ik ook al veel minder dan vroeger.. ik kon echt wakker liggen van dit soort dingen..
maar zo nu en dan komen er diertjes voorbij waarvan ik echt strijdvaardig word nog..
zoals pookey.. en toevallig in dezelfde week ook bulletje weer..
bullie heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad.. daarom doet t extra pijn om hem zo extreem naar te zien zoals gister.. :(

Prednison dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door