Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madelonverschoor
#1109282
Woensdag krijg ik mijn 2 adoptie hondjes, maar................. Joy heeft hangoren en ik zag in het asiel dat ze erg vies zijn. Het is mijn eerste hond met "hangoren" en ik heb geen idee hoe ik dat moet onderhouden, heeft iemand raad?!
Door tieneke
#1109382
Hier ook honden met hangoren waarvan eentje een blijvend vies oormijt oor heeft,het is na een vrij natuurlijke oorcleaner even flink minder geworden maar het oor blijkt hierna toch weer vies....ondanks 1 keer per dag schoonmaak.....eerdaags ga ik toch maar weer een ander middeltje bestellen wat hopelijk wel 100% aanslaat.De Da doe ik niet want het oor ziet er fris roze uit net als het andere oor,als ik daar kom met deze klachten kiept hij er waarschijnlijk meteen een slechte oorcleaner plus antibiotica kuur achteraan.
Zijn de oren wel ontstoken en pijnlijk dan zou ik zeker een bezoekje aan de Da doen.
Door Lizzy
#1109440
Ik zou het zelf even afwachten. Als Joy jeuk heeft, krabt en schudt: dan moet je er zeker wat aan doen. Maar vaak gaan dit soort dingen vanzelf over. En ik heb wel eens het idee: hoe meer je er in frunnikt, hoe erger het wordt en hoe sneller het terug komt.

Ik gebruik hier, voor gevallen dat het echt moet, Puur Oor van Puur Natuur.
Door Adinda
#1109931
Wat Lizzy zegt, sluit ik me bij aan. Hoe meer je er aan zit hoe erger, sneller ze last krijgen. Ik controleer Lilo haar oren best vaak. Maar ze heeft echt nergens last van. Ze stinken niet. En zij zelf doet altijd voorzichtig krabben in haar oor. Als ze heeft gezwommen doe ik goed haar oren droog maken en bij Vato ook. Vato heeft wel eerder last van vieze oren. Die bekijk ik ook vaker. Als ze vies zijn maak ik zijn schelp goed schoon maar een vochtig toiletpapiertje. En dat is het eigenlijk. Beide gelukkig geen last van de oren.  :-*
#1111036
Jeetje hij heeft echt dikke koeken aan zijn oren, heb er het grootste gedaalte uitgewassen, maar ................... het blijft dikke koek. Heb  surolan van het asiel, 2 x per dag 2 druppels. Wat kan ik nog meer doen?? En is het besmettelijk??

Meneer ligt keurig gewassen op de bank, mijn God wat stonk hij!!

Afbeelding
#1111228
De Surolan zou ik niet gebruiken zonder een DA te hebben gezien. Bij gaatjes in trommelvliezen mag je dit nl. niet gebruiken. Als het zwaar ontstoken is, kan het zomaar zijn dat het achter het trommelvlies zit en naar buiten drukt. Zou het even laten controleren voordat je verder gaat met de Surolan.
Stanley had op twee jaar een zware gistinfectie. Sinds dat goed behandeld is en zijn weerstand tig malen beter is geworden door de voeding, hou ik zo af en toe alleen de flappers bij met Puur Oor. Ik wroet er zo min mogelijk in.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op do 04 dec 2008, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door