Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#1108753
Afgelopen zaterdagavond zag ik Chasey wat trekken met z'n  rechterachterpoot.
Ook was hij zeer likkerig op z'n doorligplek,maar ik dacht dat dat kwam door het zalfje. :-[ :wall:
Zondag ochtend echter liep hij op 3 poten en was zijn spronggewricht dus dikker en warmer dan normaal.

Ben na instructies voor manlief om goed op te letten, naar de Winner gegaan.
Bij thuis komst 2 doldwaze honden die allebei normaal liepen, echter na een slaapje van Chasey kwam hij stram en op 3 poten overeind.

Meteen met schoonpa en ma gebeld of zij vandaag op konden passen op de kids, zodat ik naar de Da kon met Chasey.
Dat kon gelukkig,
Ik zat dus met Chasey om 13:00 bij de Da (inloopspreekuur) en was alleentjes, dus kon meteen door lopen.
Da en ik hebben een redelijk goede verstandhouding en hij was verrast mij te zien en al helemaal met Chasey.
Alles uitgelegd en hij heeft gevoeld en gedaan.
Gevraagd wat ik zelf dacht'.
Abes of ontsteking was mijn antwoord.
Ontsteking ja, en een zware ook, zit er al wat langer.
Hij heeft gedraaid en getrokken aan Chasey's poot en die gaf geen kik, pas toen hij extra hard in de verdikking kneep keek Chasey even geírriteerd achterom, zo van he kan dat wat minder.
Jeetje hij is echt kneiterhard die hond, zei de Da.
maar goed tis dus een flinke ontsteking, hij heeft ontstekingsremmer en pijnstiller gehad als injectie en een 10 daagse kuur tablet AB.

Met een week moet er duidelijk verbetering zijn en emt 10 dagen over, als ik op dag 9 van de kuur nog geen verbetering vind, dan even bellen dan ligt er nog een 5 daagse kuur klaar.
Is het na die 9 dagen nog steeds niet lekker en komt er nog steeds vocht uit de plek, dan even langskomen.

Kortom Chasey loopt waarschijnlijk al een tijdje hiermee en laat dat dus niet merken. :-[
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 27 apr 2009, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door